با سایپا آریا، نسخه کراس از شاهین بیشتر آشنا شوید

    سایپا، سرانجام نخستین کراس‌اوور بومی خود را بر اساس پلتفرم SP100 به روی خط تولید برد. این خودرو آریا نام گرفته و نسخه بلندقامت‌تر شاهین سدان می‌باشد.

    جالب اینکه در سالیان دور، نام‌های شاهین و آریا به خودروهای آمریکایی مونتاژی رامبلر سدان و کوپه در شرکت صنایع جیپ ایران اطلاق می‌شد. آریا پیش از این در مرداد ماه رونمایی شده بود و به علت شباهت با شاهین، ورود آن به خط تولید به سرعت انجام شده است.

    طراحی ویژگی‌هایی متمایز کننده سایپا آریا، استفاده از پلاستیک‌های ضربه‌گیر در زیر سپرها و دور گلگیرها و ازایش ارتفاع از سطح زمین و باربند سقفی آن است. این تغییرات بهتر از نسخه سدان شاهین روی این خودرو خود را نشان می‌دهند و احتمال استقبال بالاتر از این خودرو نسبت به شاهین هم بالاست

     

    به‌جز فرم شبکه جلوپنجره، بقیه اجزا نسبتاً طراحی به‌روزی دارند به شرطی که چندان وسواسی به هماهنگی خطوط و زوایا دقت نکنید. در این زمینه سایپا به‌خوبی از ایران‌خودرو در طراحی پیشی گرفته است و بهبود روند طراحی در محصولات جدید این شرکت و رفع نواقص آن‌ها به‌خوبی مشاهده می‌شود.

    با ورود به داخل کابین، با طراحی از مد افتاده‌ای روبرو خواهید شد که البته ناشی از نگاه به خودروهای ارزان قیمت دنیا در سالهای قبل است. این طراحی خسته‌کننده، ناهمگون و از مد افتاده، چه در طراحی کنسول، داشبورد و رودری ها و چه در طراحی فرمان و پشت آمپر نمایان است. اگر قرار بر الگوبرداری باشد بهتر است طراحان کابین سایپا، به نمونه‌های امروزی‌تر و جذاب‌تر هم نگاهی بیاندازند.
    پیشرانه موتور سایپا آریا همانند شاهین، همان موتور ۱.۵ لیتری معروف تیبا است که با کمک توربوشارژر قادر است ۱۱۰ اسب بخار قدرت را تحویل یک گیربکس ۵ سرعته دستی یا در آینده ۶ سرعته خودکار دهد. از چنین قوای محرکه‌ای نباید انتظار بالایی داشته باشید.
    تجهیزات و آپشن‌ها آریا در تیپ فول مانند شاهین به امکاناتی نظیر تهویه اتوماتیک، تریم داخلی چرم، فرمان کمکی برقی، سانروف، مالتی مدیا و نمایشگر لمسی، رهیاب ماهواره‌ای، دوربین و سنسور پارک عقب، سنسور نور، چراغ روشنایی روز، سامانه نمایش تعویض دنده GSI، سنسور پایش باد تایرها، رینگ آلومینیومی، دو کیسه هوا، ترمز ABS، EBD و BAS، ساختار BCM، استارت دکمه‌ای، آینه برقی، سامانه ورود بدون کلید و… مجهز است.

    قیمت و رقبا شاید رقیب این خودرو ساندرو استپ وی و برلیانس کراس و البته ام‌وی‌ام X22 به شمار آیند. در آینده هم ایران‌خودرو کراس‌اوور K125 خود را معرفی خواهد کرد که نسخه ایرانیزه شده پژو ۲۰۰۸ است. فعلاً قیمت سایپا آریا اعلام نشده اما بر اساس قیمت رسمی ۲۶۷ میلیونی شاهین، قیمتی در محدوده ۳۰۰ میلیون برای نسخه دنده دستی آریا پیش‌بینی می‌شود.

    خواندن 598 دفعه

    درباره حامی خودرو

    کارشناسی خودرو حامی، با هدف برآوردن نیازهای مشاوره‌ای مورد نیاز شما دارندگان خودرو در ابتدای سال 1383 راه‌اندازی گردید. هدف نهایی این مجموعه ارائه تمامی خدمات کارشناسی خودرو، با بالاترین کیفیت و در کمترین زمان می باشد. تنها دارنده ی مجوز کارشناسی خودرو و مشاور عالی تصادفات در تهران با مدیریت کارشناس رسمی دادگستری.

    از زمانی که هر شهروند ایرانی نسبت به خرید خودرو تصمیم گیری نماید، تا زمانی که تصمیم به فروش خودروی خود داشته باشد در تمامی مراحل کارشناسی خودرو حامی به عنوان مشاور در کنار او خواهد بود. کارشناسی خودرو حامی با بهره گیری از کادری مجرب و با استفاده از به روزترین تجهیزات تمامی مراحل را با حداکثر کیفیت برای هر یک از شما عزیزان انجام خواهد داد.

    Please publish modules in offcanvas position.

    تماس با ما