کارشناسی خودرو تویوتا

    کارشناسی خودروی تویوتا

    مطلع ماندن از تکنولوژی با وجود پیشرفت هر روزه‌ی آن، از لحاظ سختی و پیچدگی برای بسیاری از افراد به صورت یک کابوس درآمده است. صنعت بزرگ ماشین‌سازی نیز از این اصل و قانون مبرا نیست. فرقی نمی‌کند که قصد برای فروش و یا برای خرید دارید، بسیاری از مواقع شما به یک کارشناس و متخصص قابل اعتماد برای کارشناسی خودرو احتیاج دارید. به فردی معتمد و با دانش، برای بررسی تخصصی رنگ بدنه ی خودرو، بررسی از نظر فنی، آپشن ها و تست رانندگی برای اطمینان کامل و در کل کارشناسی تمام سیصد قطعه و بخش خودروی مورد نظر شما. و همچنین مهم‌ترین وجه، یعنی با توجه به این بررسی و گزارش‌های انجام شده، نظر نهایی در مورد قیمت خودروی کارشناسی شده‌ی شما به همراه گزارش‌های قابل اطمینان و مورد اعتماد.
    با خواندن این مقاله اطلاعت ضروری در مورد کارشناسی خودرو تویوتا و اصول آن را به دست می‌آورید.

    اگر چه بیشترین درخواست افراد برای کارشناسی خودرو در هنگام خرید یا فروش یک خودروی دست دوم اتفاق می‌افتد ولی باید در نظر بگیرید که صدمه دیدن خودروی صفر کیلومتر و کار نکرده قبل از تحویل به خریدار و در محل نمایندگی یا کارخانه، امری غیرممکن و محال نیست و اگر انجام کارشناسی خودرو، توسط فردی متخصص، مجرب و با دانش صورت نگیرید می‌تواند ضرر های مالی هنگفتی به شما بزند. در بازار ایران که در صنعت خودرو و ماشین‌سازی تعمیرکاران فراوان و مجربی وجود دارد، برای تعیین ارزش واقعی یک خودرو به کارشناسی خودرو احتیاج است. صد در صد مثال‌های زیادی از فروخته شدن یک خودرو که از لحاظ ظاهری قابل قبول بوده ولی در حقیقت نقص‌های فراوانی داشته است شنیده‌اید. شکی نیست که پیدا کردن ایراد های فنی و نقص‌های ظاهری مانند نقاط ترمیم شده یا تعویض شده‌ی یک خودرو از توان اکثر افراد خارج است و به تجربه و مهارت یک کارشناس احتیاج است.

    کارشناسی خودرو های لوکسی مانند «بی ام و»، «تویوتا»، «هیوندا»، «کیا» و ... شامل تست‌های فراوان و تخصصی‌ای هستند که با نام بردن از برخی از مهم‌ترین آن‌ها ادامه می دهیم. اولین تست، تست خودرو های وارداتی از لحاظ واقعی بودن مقدار کیلومتر آن‌ها است. هم چنین تست اصالت آپشن، که در آن کارشناس به تشخیص آپشن‌های نصب شده‌ی بر روی خودرو که فابریک نیستند می‌پردازد. استفاده از دستگاه رنگ دیجیتال توسط کارشناس برای تشخیص و تعیین دو رنگی بودن بدنه و یا تعویضی بودن قطعه‌ای از خودروی مورد نظر، با بالا ترین دقت به تشخیص کوچک‌ترین ضربه یا رنگ شدگی‌ای کمک می‌کند. از معمول‌ترین این تست‌ها، به تست سلامت فنی خودرو، تست گیربکس خودرو، تست جلوبندی خودرو و تست سیستم برق خودرو می‌توان اشاره کرد و نام برد. تست دیاگ نیز توسط کارشناسان برای تشخیص عیوب قسمت‌های داخلی موتور در صورت وجود، اجرا می‌گردد.

    در بسیاری از خودرو های فروشی‌ای موجود در بازار که آگهی‌های آن‌ها را مشاهده می‌کنیم، فروشنده به دلیل وجود ایرادات اساسی در خودرو، از اعلام وضعیت واقعی خودداری می‌کند و سر باز می‌زند. در خرید و فروش ماشین‌های لوکس دست دوم، بنا به ماهیت و قیمت زیاد این خودرو‌ها، وجود هر کدام از این ایرادات می‌تواند تاثیر چشم‌گیری بر قیمت واقعی خودروی مد نظر ما داشته باشد و ناآگاهی موجب بروز ضرر های مالی زیادی برای هر یک از طرفین شود. در این جا یک کارشناس زبده و باتجربه می‌تواند با بررسی خودروی مورد نظر و اعلام وضعیت کامل و شفاف آن و هم چنین قیمت و ارزش واقعی آن، به شکل گرفتن معامله‌ی شفاف‌تر کمک کند.
    باید توجه داشته باشید که دلیل بالا بودن نسبی هزینه‌های کارشناسی خودرو های لوکس حتی در موارد خرید و فروش‌های دست دوم، به این دلیل است که خودرو هایی که از تجهیزات و امکانات بالاتری برخوردار هستند به تبع ملزم به استفاده از دستگاه‌های گران قیمت‌تری برای کارشناسی هستند. برای مثال تعداد سنسور هایی که در کارشناسی یک خودروی لوکس مانند مازراتی مورد بررسی قرار می‌گیرد بسیار بیشتر از یک خودوری معمولی‌تر است.

    بدیهی است که کارشناسی و انجام تست‌های خودرویی از خانواده‌ی «بی ام و» نیز مانند هر خودروی لوکس دیگری باید توسط شخص کارشناسی، که تخصص آن خانواده از ماشین‌ها را دارد، انجام شود. برای مثال باید به این موضوع اشاره کرد، که برای تست و کارشناسی یک خودروی لکسوس باید از کارشناس همان خانواده یعنی خانواده‌ی لکسوس و تویوتا استفاده کرد، چون تنها در این صورت است که تجربه‌ی کارشناس ما به بهترین شکل ممکن به پیدا کردن و تشخیص جزیی ترین نقص و عیوب، کمک خواهد کرد.
    شرکت اتوموبیل‌سازی تویوتا از ابتدای تولید و عرضه‌ی خودرو های نسل نخست خود مورد توجه بوده و در در لیست پر فروش ترین‌ها قرار داشته است. نسل اول خودور های تویوتا در سال 1984 همه از نوع 4 سیلندر بودند و سپس بعد از چهار سال، تویوتا در خودرو های نسل دوم خود امکان انتخاب از نوع 6 سیلندر را نیز برای درخواست‌کننده‌ها مهیا نمود. نسل سوم و

    چهارم این خودرو ها نیز به ترتیب و با پیشرفت‌های معقول نسبت به نسل قبلی خود تولید و به بازار عرضه شدند.
    نسل ششم تویوتا اما با عرضه‌ی تویوتا کمری 2007، و پیشرفت‌های بسیار فراتر از انتظار آن، مورد استقبال گسترده و فراوانی قرار گرفت. نسل هفت تویوتا نیز با عرضه‌ی خودرو های هیبریدی به بازار، و نسل هشت با پلتفرم اختصاصی تویوتا یعنی TNGA همراه بود.
    شاید در نگاه‌ اول و به نظر افراد عامه، کارشناسی خودروی لوکسی مانند تویوتا تفاوتی با دیگر خودروها نداشته باشد، ولی اگر چه کلیات برخی از تست‌ها در کارشناسی به همدیگر شباهت دارند اما به دلیل ساخت متفاوت‌تر و ظریف‌تر خودرویی مانند تویوتا کارشناسی این خودرو مستلزم به داشتن مهارت، تخصص و تجربه‌ی بالایی است.
    در کارشناسی دیاگ خودروی تویوتا، کارشناس تمام میکرو رایانه‌های خودرو را به دقت بررسی می‌کند، ارورهای خطا را می خواند و متغیر های زنده‌ی موتور را چک و بررسی می‌کند تا از وجود نداشتن حتی کوچک‌ترین نقصی در موتور داخلی اطمینان پیدا کند. برای بررسی رنگ خودوری تویوتا نیز از دستگاه‌های تست رنگ دیجیتال که از به روز‌ترین‌ها به حساب می‌آید استفاده می‌شود. در خودروی تویوتا نیز مانند دیگر خودرو های لوکس، برای اطمینان پیدا کردن از وجود نداشتن ایراداتی که فقط در هنگام حرکت نمایان می‌شوند، تست رانندگی توسط کارشناس انجام می‌شود.

    از مهم‌ترین مزایای خودروی تویوتا می‌توان به فعال بودن نمایندگی شرکت تویوتا در ایران و هم چنین مصرف پایین سوخت این سری از خودرو اشاره کرد.
    اولین عرضه‌ی خودروی تویتا کمری در بازار ایران به سال 1383 بر می‌گردد.این خودرو با ورود به رقیب اصلی دیگر خودرو های لوکس بازار، مانند نیسان ماکسیما تبدیل شد. البته طراحی بعدی این خودرو در سال 1385 ابتدا مورد استقبال گسترده قرار نگرفت ولی با ورود مدل «لیفت فیس»، بازار این خودرو فروش نسبتا بهتری را تجربه کرد. در سال 1387 و با معرفی مدل 2010 با طرحی جوان‌پسند و اسپرت، محبوبیت این خودرو بسیار بیشتر از قبل شد.

    در کارشناسی فنی خودروی تویوتا کمری نیز مانند بقیه ی خودور های لوکس، انجام تست دیاگ با دریافت اطلاعات از رایانه‌ی داخلی یا همان کامپیوتر خودرو، برای اطمینان از عدم وجود کوچیک‌ترین نقضی در داخل موتور انجام می‌شود. کارشناس سپس تشخیص می‌دهد که کیلومتر خودرو دست‌کاری و کمتر شده است که باعث افزایش قیمت نسبت به ارزش واقعی می‌شود ، یا نه. استفاده دقیق از دستگاه دیاگ در کارشناسی خودرو از آن جهت مهم است که خطاهای دریافتی از موتور، گاهی اوقات می‌تواند هزینه‌ی تعمیر فراوانی داشته باشد و در تعیین ارزش واقعی خودرو بسیار موثر هستند.

     

     

    خواندن 1361 دفعه

    درباره حامی خودرو

    کارشناسی خودرو حامی، با هدف برآوردن نیازهای مشاوره‌ای مورد نیاز شما دارندگان خودرو در ابتدای سال 1383 راه‌اندازی گردید. هدف نهایی این مجموعه ارائه تمامی خدمات کارشناسی خودرو، با بالاترین کیفیت و در کمترین زمان می باشد. تنها دارنده ی مجوز کارشناسی خودرو و مشاور عالی تصادفات در تهران با مدیریت کارشناس رسمی دادگستری.

    از زمانی که هر شهروند ایرانی نسبت به خرید خودرو تصمیم گیری نماید، تا زمانی که تصمیم به فروش خودروی خود داشته باشد در تمامی مراحل کارشناسی خودرو حامی به عنوان مشاور در کنار او خواهد بود. کارشناسی خودرو حامی با بهره گیری از کادری مجرب و با استفاده از به روزترین تجهیزات تمامی مراحل را با حداکثر کیفیت برای هر یک از شما عزیزان انجام خواهد داد.

    Please publish modules in offcanvas position.

    تماس با ما