×

    هشدار

    JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 122

    آیا خودروهای برقی ایمن هستند؟

    خودرو برقی

    بسیاری از افرادی که از خودروهای برقی استفاده میکنند به دلیل اینکه شعاع حرکتی این خودروها نسبت به خودروهای سوختی کمتر می باشد آن را کنار میگذارند، اما برخی دیگر به دلیل وجود اضطراب در امنیت خودرو از انتخاب آن ها منصرف می شوند، همینطور که میدانید خودروهای برقی به وسیله باتری کار میکند و احتمال آتش سوزی در جعبه باتری نیز وجود دارد و در این زمینه فیلم هایی نیز منتشر شده است که شاید بر باور اشتباه مردم تاثیر مستقیمی گذاشته باشد، اما باید بگوییم که بر خلاف تصورتان ایمنی این خودرو از دیگر خودروها کمتر نمیباشد و سازندگان خودروهای برقی برای ایمنی آن ها نکاتی را رعایت کرده اند و از ساختار و فناوری های به خصوصی بهره میبرند.

    خودروهای برقی برای حرکت نیاز به انرژی زیادی دارند که بنا بر قانون فیزیک در هنگام ضربه خوردن نمی شود از آن فرار کرد، هرچه انرژی ذخیره شده در خودرو ها بیشتر باشد در هنگام تصادف احتمال خسارت در آن ها بیشتر می باشد، حال اگر این انرژی از نوع بنزین، گازوئیل و یا باتری باشد هیچ تفاوتی ندارد، باتری لیتیوم استفاده شده در خودرو ها به دلیل حجم کوچکتری که نسبت به مقدار انرژی ذخیره شده در خود دارند احتمال آتش سوزی و انفجار در آن ها بیشتر می باشد، اما باید این نکته را نیز در نظر داشته باشیم که سازندگان این خودرو همانند خودروهای دیگر به ایمنی و ساختار آن ها توجه زیادی میکنند و از نظر مقاوم سازی برای خودرو های برقی تفاوتی با خودروی بنزینی و ... قائل نمی شوند.

    خودروهای برقی در ایران

    برای ایمنی بیشتر خودروهای برقی چه کارهایی انجام شده است ؟

    شرکت تسلا و دیگر شرکت هایی که سازندگان این نوع خودرو ها هستن برای بروز خطرات احتمالی در حال نصب سیستم های پیشرفته تری روی خودرو هستند تا از خطرات بیشتر جلوگیری کند، برای مثال از دستگاه قطع کننده باتری استفاده می کنند تا در هنگام اتصال، دستگاه باتری را قطع کرده تا از آتش سوزی جلوگیری کند، همچنین خنک بودن باتری ها نیز تاثیر بسیاری  در انفجار آن ها دارند، این شرکت ها در خودروهای جدید خود از مایع خنک کننده رادیاتور استفاده کرده اند و آن را بر روی باتری به گردش در می آورند تا دمای آن به کمترین حد ممکن برسد، یکی دیگر از راه هایی که می تواند خطر آتش سوزی را در باتری ها به حداقل برساند این است که به صورت جداگانه از هم در جعبه قرار بگیرند.

    شرکت خودرو سازی ولوو همیشه ایمنی را در اولین مرحله از ساخت خودروهای خود در نظر گرفته است و برای مدل جدید خودروی برقی در حال تولید نیز جعبه باتری را تا حد امکان از نقاط ضربه گیر خودرو دور کرده است.

    شما میتوایند برای کارشناسی خودرو در محل به لینک مشخص مراجعه کنید.

     

    خواندن 587 دفعه

    درباره حامی خودرو

    کارشناسی خودرو حامی، با هدف برآوردن نیازهای مشاوره‌ای مورد نیاز شما دارندگان خودرو در ابتدای سال 1383 راه‌اندازی گردید. هدف نهایی این مجموعه ارائه تمامی خدمات کارشناسی خودرو، با بالاترین کیفیت و در کمترین زمان می باشد. تنها دارنده ی مجوز کارشناسی خودرو و مشاور عالی تصادفات در تهران با مدیریت کارشناس رسمی دادگستری.

    از زمانی که هر شهروند ایرانی نسبت به خرید خودرو تصمیم گیری نماید، تا زمانی که تصمیم به فروش خودروی خود داشته باشد در تمامی مراحل کارشناسی خودرو حامی به عنوان مشاور در کنار او خواهد بود. کارشناسی خودرو حامی با بهره گیری از کادری مجرب و با استفاده از به روزترین تجهیزات تمامی مراحل را با حداکثر کیفیت برای هر یک از شما عزیزان انجام خواهد داد.

    Please publish modules in offcanvas position.

    تماس با ما