مقایسه تویوتا CHR با هیوندای توسان

    مقایسه تویوتا CHR با هیوندای توسان
    تویوتا CHR یک کراس اوور کامپکت ژاپنی است که نخستین بار در مدل تولیدی در سال 2016 در نمایشگاه خودرو ژنو به نمایش درآمد. عرضه تویوتا CHR در ایران توسط ایرتویا و در سال 2017 صورت گرفت.

    البته این خودرو در ابتدای ورود با واکنش‌های متفاوتی روبه‌رو شد چراکه طراحی هیجان انگیز آن برای آنکه مورد قبول عموم مردم واقع شود، به زمان نیاز داشت. بد نیست اشاره کنیم که CHR در کلاسی مشابه نیسان جوک قرار دارد اما قیمت آن در ایران بسیار بالاتر از هموطنش است.

    می‌توان ساعت‌ها در مورد طراحی تویوتا CHR صحبت کرد چراکه در همان نگاه اول با جذابیت خود، چشم‌ها را به خود می‌دوزد. تویوتا توجه زیادی به جزئیات طراحی آن داشته و به نوعی با معرفی CHR پاسخ خوبی به منتقدان داده است. نکته مهم در طراحی تویوتا CHR استفاده از خطوط شکسته و سیال فراوان است که علاوه بر زیبایی، در آیرودینامیک خودرو هم موثر بوده است. باید بگوییم این خودرو ژاپی در کلاس پایین‌تری از هیوندای توسان قرار می‌گیرد و بدنه کوچکتری هم دارد.

    طراحی کابین تویوتا CHR هم بر اساس همین زبان طراحی و با استفاده از خطوط سیال انجام شده و به هیچ وجه هم یکنواخت نیست. در مرکز داشبورد یک نمایشگر قرار گرفته و ورودی‌های هوا و کلیدهای کنترلی در زیر آن جای گرفته‌اند. قطعات براق و صیقل خورده به همراه نورپردازی داخل کابین در تریم‌های بالا، حس سوار شدن به یک خودرو لوکس را القا می‌کند. تویوتا CHR در مقایسه با سایر خودروهای هم کلاس خود فضای بیشتری دارد اما در مقایسه با هیوندای توسان گزینه مناسبی برای یک خانواده نیست.

    تویوتا CHR در نسخه‌های فول به امکاناتی نظیر ایموبلایزر، ورود و استارت بدون کلید، دوربین دید عقب، کروز کنترل هوشمند، کنترل اتوماتیک سرعت در سربالایی و سرپایینی، هشدار نقاط کور، هشدار خروج از بین خطوط، تهویه مطبوع اتوماتیک، نمایشگر 8 اینچی و سیستم صوتی به همراه 9 بلندگو، گرمکن و سردکن صندلی‌های جلو، آینه وسط الکتروکرومیک، آینه‌های جانبی برقی، چراغ‌های جلو اتوماتیک، سنسور باران و بسیاری موارد دیگر مجهز شده است.

    تویوتا CHR در نسخه بنزینی به یک موتور 1.2 لیتری توربو با 115 اسب بخار قدرت و 185 نیوتن متر گشتاور مجهز شده و در نسخه هیبریدی یک موتور 1.8 لیتری بنزینی و یک موتور الکتریکی دارد که مجموع توان آن به 122 اسب بخار می‌رسد. برای انتقال قدرت در هر دو نسخه یک جعبه دنده اتوماتیک CVT در نظر گرفته شده و باید بگوییم تویوتا CHR از نظر فنی در جایگاه پایین‌تری در مقایسه با هیوندای توسان قرار می‌گیرد.

    در نهایت باز باید بگوییم که انتخاب بین تویوتا CHR و هیوندای توسان بیشتر به کاربرد و سلیقه شما بازمی‌گردد و هر دو، خودروهای جذاب و بسیار خوبی هستند.

    مقایسه تویوتا CHR با هیوندای توسان
    هیوندای توسان یک کراس اوور کامپکت است که نسل اول آن در سال 2004 معرفی و از سال 2005 وارد بازارهای جهانی شد. توسان در حال حاضر در سومین نسل خود به تولید می‌رسد که معرفی آن به سال 2015 بازمی‌گردد. هرچند که ورود آن به بازارهای جهانی از سال 2016 آغاز شد.

    هیوندای توسان از سال 2016 توسط کرمان موتور و آسان موتور وارد بازار کشورمان شد. البته توسان در این نسل در ایران به موفقیت نسل قبلی نرسید و فروشی به خوبی آن را تجربه نکرد.

    یکی از مهم‌ترین نکات در مورد نسل سوم هیوندای توسان تغییر بزرگ در طراحی آن است به طوری که در مقایسه با قبل کاملا متحول شد و بر اساس زبان طراحی جدید هیوندای شکل گرفت. چراغ‌ها در جلو و عقب کشیده هستند و چراغ‌ها در جلو به جلو پنجره 6 ضلعی متصل شده است. دور تا دور بدنه با نوار پلاستیکی پوشیده شده و یک دیفیوزر در زیر سپر عقب دیده می‌شود. همچنین در نمای عقب یک اسپویلر به سقف متصل شده است و در مجموع توسان در این بخش نمره قابل قبولی دریافت می‌کند.

    طراحی کابین هیوندای توسان همان روش طراحی را به خود می‌بیند. در مرکز داشبورد یک نمایشگر برای سیستم اطلاعات و سرگرمی وجود دارد و ورودی‌های هوا و کلیدهای کنترلی در اطراف آن هستند. متریال به کار رفته در کابین از پلاستیک و چرم تشکیل شده و کیفیت مطلوبی دارد. کیفیت سواری توسان مناسب است و البته فضای بیشتری را در مقایسه با تویوتا CHR در اختیار شما قرار می‌دهد.

    هیوندای توسان به امکاناتی نظیر 6 کیسه هوا، ایموبلایزر، استارت بدون کلید، تهویه مطبوع اتوماتیک، گرمکن صندلی جلو، سانروف پانوراما، آینه وسط الکتروکرومیک، چراغ‌های جلو LED، چراغ‌های اتوماتیک، گرمکن فرمان، آینه‌های برقی، سیستم هشدار نقاط کور، سنسور پارک جلو و عقب و بسیاری موارد دیگر را در اختیار شما قرار می‌دهد. البته توسان در مدل‌های فول آپشن به ویژگی‌های دیگری چون اتو پارک هم مجهز شده است.

    هیوندای توسان در نسل سوم به یک موتور 2.0 لیتری 4 سیلندر مجهز شده که 164 اسب بخار قدرت و 204 نیوتن متر گشتاور تولید کند که به وسیله جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند. توسان در مقایسه با قبل موتور ضعیف‌تری دارد و به همین دلیل با انتقاداتی هم روبه‌رو شد هرچند که در بازارهای جهانی موتورهای توربو و قدرتمندتری هم در دسترس مشتریان قرار دارد.

    در نهایت باید بگوییم که هیوندای توسان باتوجه به کلاس بالاتر، گزینه مناسب‌تری برای استفاده خانوادگی به شمار می‎رود ولی در مجموع انتخاب بین دو خودرو حاضر در مقایسه به سلیقه شما بازمی‌گردد.

    خواندن 820 دفعه

    درباره حامی خودرو

    کارشناسی خودرو حامی، با هدف برآوردن نیازهای مشاوره‌ای مورد نیاز شما دارندگان خودرو در ابتدای سال 1383 راه‌اندازی گردید. هدف نهایی این مجموعه ارائه تمامی خدمات کارشناسی خودرو، با بالاترین کیفیت و در کمترین زمان می باشد. تنها دارنده ی مجوز کارشناسی خودرو و مشاور عالی تصادفات در تهران با مدیریت کارشناس رسمی دادگستری.

    از زمانی که هر شهروند ایرانی نسبت به خرید خودرو تصمیم گیری نماید، تا زمانی که تصمیم به فروش خودروی خود داشته باشد در تمامی مراحل کارشناسی خودرو حامی به عنوان مشاور در کنار او خواهد بود. کارشناسی خودرو حامی با بهره گیری از کادری مجرب و با استفاده از به روزترین تجهیزات تمامی مراحل را با حداکثر کیفیت برای هر یک از شما عزیزان انجام خواهد داد.

    Please publish modules in offcanvas position.

    تماس با ما