×

    هشدار

    JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 122

    دلایل لرزش خودرو و رفع آن

    همه ی خودرو ها بعد از گذشت زمان دچار مضشکلاتی می شوند که این یک امر طبیعی است و تقریبا نمیتوان گفت که خودرویی بدون هیچ مشکلی چند سال کار کرده است، یکی از مشکلات شایعی که برای خیلی از شما اتفاق می افتد لرزش خودرو در هنگام استارت زدن و یا در حال حرکت می باشد، شاید این مشکل دلیل خیلی جزئی داشته باشد، اما با بی توجهی به آن، اگر پی رفع این مشکل نروید در آینده ای نزدیک میتواند مشکلات زیادی برای شما به وجود بیاورد که هزینه زیادی نیز در پی دارد، اما در صورت آگاه بودن به مشکل و رفع به موقع آن میتوانید با صرف هزینه کمتری این کار را انجام دهید، لرزش خودرو میتواند دلایل مختلفی داشته باشد که در اینجا برخی از آن ها را توضیح داده ایم.

    علل لرزش موتور خودرو 

    - سرد بودن هوا : اگر خودروی شما در هوای سرد پارک شده باشد ممکن است بعد از روشن شدن کمی لرزش داشته باشد که در این صورت باید بعد از گرم شدن خودرو این لرزش برطرف شود.
    مشکل در سیستم ترمز : اگر لرزش خودروی شما در هنگام ترمز گرفتن باشد، به احتمال زیاد مشکل در سیستم ترمز بوده و لنت ترمز خودرو نیاز به تعویض دارد.
    تنظیم نبودن موتور : اگر دور موتور شما پایین می باشد و با دنده ای که خودرو روی آن قرار دارد هماهنگ نمی شود، خودرو دچار لرزش می شود و با گاز دادن این مشکل حل می شود، اما تنظیم نبودن موتور در طولانی مدت میتواند لرزش خودرو را بیشتر کرده و این مشکل تنها با یک تنظیم موتور کامل رفع می شود.
    - تایر ها : یک از اصلی ترین دلایل لرزش خودرو تایر ها می باشند که خود شرایط متفاوتی دارد:
    1- در صورتی که در سرعت های خاصی دچار لرزش شد باید تایر های خودرو را بالانس کنید.
    2- اگر تایر خودرو شما در بعضی قسمت ها کمتر و در بعضی نقاط بیشتر ساییده شده باشد باید به فکر بالانس کردن آن ها باشید.
    3- در صورت جدا شدن آج تایر باید آن ها را تعویض کنید.
    4- اگر تایر شما درست نمی چرخد باید آن ها را تعویض کنید.
    - عدم سوخت رسانی صحیح : اگر سیستم سوخت رسانی خودرو دچار گرفتگی شده باشد و یا احتراق به درستی صورت نگیرد میتواند باعث لرزش در خودروی شما شود، این حالت در سرعت های بالا بهتر خود را نشان می دهد.

    رفع لرزش خودرو

    برای رفع مشکل خودرو ابتدا باید منشا را به درستی پیدا کنید، برای این کار میتوانید کدهای عیب یابی و دیاگ را بررسی کنید، اگر در این روش متوجه شده اید که سیلندرها دچار مشکلی نشده اند میتوانید به قسمت های دیگری از جمله : سنسورهای اکسیژن، تامین هوا، اکسیژن خودرو و یا تامین هوا باشد، با بررسی هرکدام از آن ها میتوانید مشکل را پیدا کرده و در پی رفع آن باشید، اما بهتر است در صورت نداشتن آگاهی خودرو را نزد یک تعمیرکار ماهر ببید تا با بررسی قسمت های مختلف، مشکل را شناسایی کند.
    همچنین برای  اطلاع از قیمت کارشناسی خودرو میتوانید به لینک مشخص شده مراجعه کنید.

    جهت مطالعه مقاله علت استارت نخوردن خودرو کلیک کنید.

    خواندن 612 دفعه

    درباره حامی خودرو

    کارشناسی خودرو حامی، با هدف برآوردن نیازهای مشاوره‌ای مورد نیاز شما دارندگان خودرو در ابتدای سال 1383 راه‌اندازی گردید. هدف نهایی این مجموعه ارائه تمامی خدمات کارشناسی خودرو، با بالاترین کیفیت و در کمترین زمان می باشد. تنها دارنده ی مجوز کارشناسی خودرو و مشاور عالی تصادفات در تهران با مدیریت کارشناس رسمی دادگستری.

    از زمانی که هر شهروند ایرانی نسبت به خرید خودرو تصمیم گیری نماید، تا زمانی که تصمیم به فروش خودروی خود داشته باشد در تمامی مراحل کارشناسی خودرو حامی به عنوان مشاور در کنار او خواهد بود. کارشناسی خودرو حامی با بهره گیری از کادری مجرب و با استفاده از به روزترین تجهیزات تمامی مراحل را با حداکثر کیفیت برای هر یک از شما عزیزان انجام خواهد داد.

     

    Please publish modules in offcanvas position.

    تماس با ما