×

    هشدار

    JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 122

    علت استارت نخوردن خودرو

    تقریبا می توان گفت همه افرادی که چندین سال رانندگی میکنند با مشکل استارت نخوردن خودرو مواجه شده باشند، این مشکل معمولا در فصول سرد سال برای خودرو پیش می آید و دلایل مختلفی دارد، بهتر است شما برای کمتر تلف شدن وقت خود ابتدا به دنبال ساده ترین مشکلات باشید، ما در این مقاله قصد داریم علت های مختلفی که باعث می شود تا خودرو استارت نخورد را برای شما توضیح دهیم و بهتر است که با مطالعه این موارد زودتر به مشکل خودروی خود برسید.

    جهت کارشناسی خودرو خود کلیک کنید.

    دلایل ساده ای که خودروی شما استارت نمیخورد چیست

    - بروز مشکل در سیم کشی استارت خودرو
    - سوئیچ قطع شده است
    - باتری خودرو خراب شده 
    - باتری خودرو تمام شده
    - باتری خالی شده است
    - سیم کشی و اتصالات خراب شده است
    - موتور خودرو قفل شده است
    برای اینکه بفهمیم موتور قفل شده است یا خیر در خودروهایی که دارای گیربکس دنده ای می باشند دنده خودرو را در وضعیت 5 قرار دهید و آن را هل دهید، اگر ماشین شروع به حرکت کرد یعنی موتور قفل نیست ولی اگر حرکت نکند موتور شما قفل شده است. 

    مشکلات الکتریکی استارت نخوردن خودرو

    - اتصالات استارت معیوب شده است : خوردگی فقط به اتصالات مربوط به باتری آسیب نمیزند، بلکه ممکن است به دیگر قسمت های الکترونیکی نیز صدمه بزند، بخصوص بخش های مربوط به استارت، با تستر های مخصوص و رعایت نکات ایمنی و همچنین باز کردن سوئیچ و جریان ایجاد شده می توانید متوجه این شوید که استارت نیاز به تعویض دارد یا خیر.
    - از کار افتادن باتری : از شایع ترین مشکلات استارت نخوردن خودرو از کار افتادن باتری می باشد که میتوانید با یک تستر آمپر استارت را چک کنید و بفهمید که مشکل از باتری می باشد یا خیر.
    - خوردگی باتری خودرو : بعد استفاده طولانی مدت از خودرو ممکن است باتری خودرو جرم گرفته و یا خورده شوند، خوردگی در بعضی مواقع میتواند اتصال باتری با قسمت های دیگر خودرو را قطع کند و مانع از استارت خوردن شود، میتوانید در صورت مشاهده جرم گرفتگی یا خوردگی در قسمت اتصالان آن را برطرف کنید و دوباره استارت بزنید و به همین راحتی ممکن است مشکل شما برطرف شود.
    - سوئیچ بد : اگر بعد از چک کردن باتری و اطمینان از سالم بودن آن همچنان خودروی شما استارت نخورد ممکن است مشکل از سوئیچ معیوب باشد، سوئیچ را در حالت باز قرار دهید و اگر چراغ ها روشن نشدند مشکل از سوئیچ می باشد و در صورت خرابی نیاز به تعویض دارد.
    - چک کردن فیوزها: در بعضی از خودروها یک فیوز وابسته به استارت وجود دارد که ممکن است مشکل استارت نخوردن خودرو از آن باشد، پس قبل از هر چیزی فیوز را چک کنید.

    پیشنهاد می کنم مقاله بهترین زمان تعویض باتری خودرو را مطالعه فرمایید.

     

     

    خواندن 570 دفعه

    درباره حامی خودرو

    کارشناسی خودرو حامی، با هدف برآوردن نیازهای مشاوره‌ای مورد نیاز شما دارندگان خودرو در ابتدای سال 1383 راه‌اندازی گردید. هدف نهایی این مجموعه ارائه تمامی خدمات کارشناسی خودرو، با بالاترین کیفیت و در کمترین زمان می باشد. تنها دارنده ی مجوز کارشناسی خودرو و مشاور عالی تصادفات در تهران با مدیریت کارشناس رسمی دادگستری.

    از زمانی که هر شهروند ایرانی نسبت به خرید خودرو تصمیم گیری نماید، تا زمانی که تصمیم به فروش خودروی خود داشته باشد در تمامی مراحل کارشناسی خودرو حامی به عنوان مشاور در کنار او خواهد بود. کارشناسی خودرو حامی با بهره گیری از کادری مجرب و با استفاده از به روزترین تجهیزات تمامی مراحل را با حداکثر کیفیت برای هر یک از شما عزیزان انجام خواهد داد.

    Please publish modules in offcanvas position.

    تماس با ما