×

    هشدار

    JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 122

    علائم یاتاقان زدن خودرو

    یاتاقان زدن خودرو

    یک از اصلی ترین قطعات داخل خودرو که برای موتور خودرو ضروری می باشند یاتاقان ها هستند، همه ما می دانیم که در صورت ساییده شدن دو فلز بر روی یکدیگر با قدرت زیاد حرارت زیادی تولید می شود که بر اثر اصطکاک این دو فلز می باشد، حالا تصور کنید که قطعات داخل موتور مرتبا روی هم ساییده شوند، در این صورت ممکن است اتفاقات خطرناکی رخ دهد، وظیفه یاتاقان در خودرو نیز این می باشد که از ساییدگی قطعات فلزی داخل خودرو جلوگیری کند، این کار توسط یک لایه روغنی که به آن فیلم روغنی نیز می گویند انجام می شود و از اصطکاک بین قطعات جلوگیری می کند یا در حد زیادی آن را کاهش می دهد، اگر یاتاقان وظیفه خود را به درستی انجام ندهد، حرارت زیادی که از ساییده شدم قطعات روی یکدیگر تولید می شود باعث آسیب جدی به بخش های مختلف موتور می شود و ممکن است به خود یاتاقان نیز آسیب برساند و باعث سوختگی آن شود و دیگر توانایی کاهش اصطکاک بین شاتون و میل لنگ را ندارد که در این حالت به اصطلاح گفته می شود یاتاقان زدن خودرو .

    یاتاقان زدن خودرو

    دلایل یاتاقان زدن خودرو چیست؟

    خراب شدن پمپ روغن : یکی از مواردی که می تواند باعث یاتاقان زدن خودروی شما شود خرابی پمپ روغن می باشد، پس بهتر است بیشتر راجع به این قطعه بدانید، پمپ روغن وظیفه چرخش روغن بین قطعات موتور را بر عهده دارد تا اصطکاک بین قطات را به حداقل برساند، در صورت خرابی این قطعه و یا چرخش نا مناسب روغن، باعث می شود تا حرکت شاتون، میل لنگ و ... به درستی انجام نشود و باعث یاتاقان زدن خودرو شما می شود.

    یکی از مهم ترین علائمی که نشان دهنده خرابی پمپ روغن می باشد، کاهش فشار روغن موتور که باعث کم شدن قدرت موتور است، همچنین بالا رفتن دمای موتور به حالت غیر عادی می باشد.

    مورد بعدی شنیدن صداهای غیر معمول می باشد که ممکن است در صورت توقف خودرو به گوش نخورد، اما دلیل بر این نیست که آن را نادیده بگیرید.

    رانندگی با دور موتور بسیار بالا : با توجه به کیلومتر شمار خودرو می توانید درجه دور موتور را مشاهده کنید، معمولا بعد از گذشت شش هزار کیلومتر این درجه با رنگ قرمز نمایش داده می شود، اگر در مدت زمان طولانی با این حالت رانندگی کنید باعث یاتاقان در خودرو می شود.

    لق شدن شاتون : شاتون وسیله ای برای ارتباط بین میل لنگ و پیستون می باشد، لق شدن شاتون ممکن است بر اثر بد بسته شدن اجزای موتور، تصادفات شدید و یا خرابی شاتون اتفاق بیفتد که باعث یاتاقان زدن موتور می شود.

    استفاده از روغن موتور بی کیفیت :  همان طور که گفتیم روغن موتور در خودرو وظیفه گردش میان قطعات خودرو را دارد تا از اصطکاک بین آن ها جلوگیری کند و بعد از روشن شدن موتور خودرو دفعات گردش روغن بین قطعات بسیار بالا می باشد که به مرور کیفیت خود را از دست می دهد، پس بهتر است از روغن موتور با کیفیت بالا استفاده کنید تا مجبور به هزینه کردن زیاد بر اثر یاتاقان خودرو نشوید.

    عوض نکردن مرتب روغن موتور و فیلتر روغن : تعویض مرتب و به موقع روغن موتور می تواند تا حد زیادی از یاتاقان زدن موتور جلوگیری کند، اگر بیشتر در شهر رانندگی می کنید بهتر است هر چهار هزار کیلومتر روغن موتور خود را عوض کنید و در صورت رانندگی بیشتر در جاده ها هر شش هزار کیلومتر این کار را انجام دهید، همچنین تعویض فیلتر روغن نیز از دیگر موارد جلوگیری از خرابی و یاتاقان موتور می باشد که اگر بتوانید بهتر است هر بار با تعویض روغن این کار را انجام دهید و یا حداقل هر یک بار در میان فیلتر روغن را عوض کنید.

    خالی شدن آب رادیاتور

     

    در صورت نیاز به کارشناسی خودرو در محل کلیک نمایید.

     

    yun

    خواندن 382 دفعه

    درباره حامی خودرو

    کارشناسی خودرو حامی، با هدف برآوردن نیازهای مشاوره‌ای مورد نیاز شما دارندگان خودرو در ابتدای سال 1383 راه‌اندازی گردید. هدف نهایی این مجموعه ارائه تمامی خدمات کارشناسی خودرو، با بالاترین کیفیت و در کمترین زمان می باشد. تنها دارنده ی مجوز کارشناسی خودرو و مشاور عالی تصادفات در تهران با مدیریت کارشناس رسمی دادگستری.

    از زمانی که هر شهروند ایرانی نسبت به خرید خودرو تصمیم گیری نماید، تا زمانی که تصمیم به فروش خودروی خود داشته باشد در تمامی مراحل کارشناسی خودرو حامی به عنوان مشاور در کنار او خواهد بود. کارشناسی خودرو حامی با بهره گیری از کادری مجرب و با استفاده از به روزترین تجهیزات تمامی مراحل را با حداکثر کیفیت برای هر یک از شما عزیزان انجام خواهد داد.

    Please publish modules in offcanvas position.

    تماس با ما