هزینه کارشناسی خودرو

    برخی از افراد برای خرید خودرو به‌صورت شخصی اقدام می‌کنند و پرداخت هزینه کارشناسی خودرو را امری بی‌دلیل و هزینه‌ای اضافه می‌دانند. اما لازم است بدانید اقدام به خرید خودرو بدون داشتن اطلاعات کافی می‌تواند منجر به ضرر و زیان‌های بسیاری شود.

    خرید یک خودرو جدید شاید به نظر بسیار ساده و آسان باشد و تنها لازم است خودرو دلخواهتان را انتخاب و مبلغ موردنظر را به فروشنده پرداخت کنید.

    این فرایند آسان می‌تواند تنها در مورد خرید یک خودرو نو و صفرکیلومتر صادق باشد زیرا خرید یک خودرو دست‌دوم نه‌تنها کار آسانی نیست بلکه در بسیاری از موارد بسیار پیچیده نیز هست.

    خرید خودرو دست‌دوم

    زمانی که تصمیم به خرید یک خودرو جدید دارید احتمالاً گزینه‌های صفرکیلومتر و نو، اولین انتخاب شما باشند. اما با قیمت‌های بسیار بالای خودروهای صفرکیلومتر، افراد زیادی توانایی پرداخت این قیمت‌ها را نداشته و گزینه‌های دست‌دوم و یا به‌اصطلاح کارکرده را انتخاب می‌کنند.

    خرید یک خودرو کارکرده نیاز به تخصص و دانش کافی دارد زیرا بسیاری از افراد، ندانسته اقدام به خرید یک خودرو کار کره و البته مشکل‌دار می‌کنند و پس از چند روز استفاده از آن، به مشکلات خودروی خریداری شده پی می‌برند.

    فسق معامله و پس گرفتن پولتان نیز را باید فراموش کنید زیرا بسیاری از فروشنده‌ها، حاضر به پس دادن پول نمی‌شوند و احتمالاً کار به دادگاه کشیده می‌شود.

    بااین‌حال نمی‌توان قید خرید خودرو را زد و همچنین ریسک‌کردن روی پس‌اندازتان نیز کار عاقلانه‌ای نیست.

    در اینجاست که اهمیت حضور یک کارشناس خودرو احساس می‌شود. کارشناسان خودرو با دانش و تجربه کافی می‌توانند در این موارد به‌خوبی شما را راهنمایی کند و با برسی کامل و دقیق تمامی قسمت‌های خودرو، می‌توانند ایرادات و مشکلات موجود در خودروی مورد معامله را بیابند.

    مراحل کارشناسی خودرو

    پس با پرداخت هزینه کارشناسی خودرو می‌توانید از ضررهای بزرگ در آینده جلوگیری کنید. یک کارشناس خودرو خبره با نگاه‌کردن به موتور خودرو و بدنه آن مشکلاتی نظیر: عوض شدن قطعات اصلی با قطعات بدلی، وجود رنگ و زدگی در بدنه خودرو، تصادفی بودن، تعویض سقف به دلیل تصادف و. را به‌راحتی تشخیص داده و شما را در جریان این مشکلات بگذارد. به‌این‌ترتیب شما نیز با علم به مشکلات احتمالی خودرو، قیمتی واقعی‌تر را خواهید پرداخت.

    به‌طورکلی کارشناسی خودرو متشکل از بخش‌های مختلفی است. این بخش‌ها عبارت‌اند از:

    • کارشناسی رنگ خودرو
    • کارشناسی بدنه خودرو
    • برسی کیلومتر خودرو و آپشن‌های آن
    • کارکرد درست و منظم موتور ماشین
    • برسی قطعات ماشین
    • تست کردن ماشین در حال حرکت و...

    ویژگی‌های یک کارشناس خودرو ماهر

    استفاده از تجربه کارشناس خودرو برای یک خرید بی‌دغدغه و بی‌نقص می‌تواند بسیار مفید باشد. اما سپردن کار کارشناسی به افراد غیرحرفه‌ای نیز می‌تواند نه‌تنها کمک‌کننده نباشد بلکه مشکلاتی دوچندان را نیز به وجود آورد.

    هر کارشناس باتجربه و خبره‌ای باید ویژگی‌هایی داشته باشد تا بتواند به‌خوبی اشکالات خودرو را تشخیص دهد. این ویژگی‌ها عبارت‌اند از:

    • در کار خود خبره باشد
    • کاملاً به‌روز بوده و اطلاعات کافی از خودروهای جدید داشته باشد
    • به ابزارهای پیشرفته کار خود مجهز باشد

    هزینه کارشناسی خودرو و تعرفه‌های آن

    هزینه کارشناسی خودرو و تعرفه‌های آن تقریباً در تمامی مناطق به یک میزان بوده و تنها ممکن است اندکی تفاوت داشته باشد. پرداخت این هزینه می‌تواند شما را از انجام یک معامله غلط بازدارد و یا اینکه یک معامله عالی و سودآور را برایتان به ارمغان بیاورد.

    کارشناس خودرو تمامی مراحل کارشناسی خودرو را به‌خوبی بررسی کرده و کوچک‌ترین ایرادات ممکن را نیز پیدا می‌کند.

    بسیاری از فروشنده‌ها، با تعویض قطعات خودروهای تصادفی اقدام به فروش این خودروها به‌عنوان خودروهای بدون ایراد و سالم می‌کنند.

    تشخیص عوض شدن قطعات خراب با قطعات جدید کار هرکسی نیست و افراد عادی نمی‌توانند به‌راحتی آن را تشخیص دهند. مشتری تنها ظاهری تمیز و زیبا را می‌بیند و از اشکالات موتور و یا بدنه بی‌اطلاع است. خریدار نیز این مشکلات را بازگو نکرده و تنها به سود خود از معامله فکر می‌کند.

    کارشناس خودرو می‌تواند با تشخیص این مشکلات به شما کمک کرده و از این‌چنین معاملاتی جلوگیری کند.

    لازم است این نکته را نیز در نظر بگیرید که هزینه کارشناسی خودرو و تعرفه‌های آن، هیچ‌گونه مالیات بر ارزش افزوده نداشته و کاملاً ثابت است. به‌این‌ترتیب می‌توانید با خیالی آسوده از نظرات کارشناسان خبره خودرو استفاده کنید و بهترین معاملات را در این زمینه انجام دهید.

     

    کلام آخر

    خرید یک خودرو دست‌دوم امری بسیار پیچیده است که برای انجام آن نیاز به تجربه و اطلاعات کافی از خودرو، بدنه، موتور، کارکرد آن و...دارد.

    همان گونه که برای تشخیص بیماری‌های مختلف لازم است به یک پزشک متخصص مراجعه شود. برای تشخیص صحت و سلامت خودرو نیز به تشخیص یک کارشناس نیاز خواهید داشت.

    مطمئناً تمامی افراد نمی‌توانند در زمینه خودرو و خرید آن اطلاعات کافی داشته باشند. در نتیجه با مراجعه به کارشناسان خودرو می‌توانید از تجربیات آنها استفاده کرده و بهترین خودرو را خریداری کنید.

    پرداخت هزینه کارشناسی خودرو و تعرفه‌های آن نیز برای جلوگیری از خسارات احتمالی بسیار ضروری است.

    در صورت نیاز به مشاوره میتوانید با کارشناسان باتجربه حامی کار در ارتباط باشید.

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    خواندن 345 دفعه

    درباره حامی خودرو

    کارشناسی خودرو حامی، با هدف برآوردن نیازهای مشاوره‌ای مورد نیاز شما دارندگان خودرو در ابتدای سال 1383 راه‌اندازی گردید. هدف نهایی این مجموعه ارائه تمامی خدمات کارشناسی خودرو، با بالاترین کیفیت و در کمترین زمان می باشد. تنها دارنده ی مجوز کارشناسی خودرو و مشاور عالی تصادفات در تهران با مدیریت کارشناس رسمی دادگستری.

    از زمانی که هر شهروند ایرانی نسبت به خرید خودرو تصمیم گیری نماید، تا زمانی که تصمیم به فروش خودروی خود داشته باشد در تمامی مراحل کارشناسی خودرو حامی به عنوان مشاور در کنار او خواهد بود. کارشناسی خودرو حامی با بهره گیری از کادری مجرب و با استفاده از به روزترین تجهیزات تمامی مراحل را با حداکثر کیفیت برای هر یک از شما عزیزان انجام خواهد داد.

    Please publish modules in offcanvas position.

    تماس با ما