کارشناسی رنگ خودرو

    کارشناسی رنگ یکی از مراحل کارشناسی خودرو است. با این کار می‌توان تشخیص داد خودرو رنگ‌شده یا رنگ فابریک کارخانه است که این کار به روش‌های گوناگونی انجام می‌شود. در زمان گذشته که به‌اندازه امروزه صافکاری، تعمیرات و رنگ کردن خودرو پیشرفت نکرده بود، تشخیص رنگ خودرو به‌راحتی صورت می‌گرفت. اما در حال حاضر با پیشرفت وسایل کار و فناوری کارشناس، خیلی راحت‌تر و آسان‌تر به این موضوع پی می‌برد. در این مقاله سعی داریم که فواید کارشناسی رنگ خودرو را برای شما شرح دهیم. پیشنهاد می‌دهیم تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

    با نحوه انجام کارشناسی خرید و فروش خودرو بیشتر آشنا شوید.

    طی چند سال اخیر بازار خریدوفروش ماشین‌های کارکرده بسیار افزایش‌یافته است و همین موضوع سبب پررنگ شدن نقش دلالان در بازار خریدوفروش خودرو شده است. ممکن است دلالان برای فروش خودروهای آسیب‌دیده و دارای رنگ هر ترفندی را اجرا کنند. بهترین پیشنهاد برای جلوگیری از ضرر مالی شما، مشورت با کارشناس خریدوفروش خودرو است. کارشناس با بررسی رنگ خودرو، کارشناسی فنی خودرو و کارشناسی قیمت خودرو، ارزش و قیمت واقعی خودرو را به شما اعلام خواهد کرد.

    در کشور ایران، موضوعی که برای خریدوفروش خودرو بررسی می‌شود و اهمیت دارد، میزان کارکرد خودرو است. باید توجه داشت که مهم‌ترین عامل تعیین‌کننده قیمت خودرو، وضعیت بدنه خودرو است که کارشناس با نگاه به خودرو و بررسی کامل خودرو متوجه وضعیت بدنه خودرو و رنگ‌شدگی آن خواهد شد.

    1. برای حضور کارشناس در محل موردنظر باید ابتدا از طریق سایت و یا تماس تلفنی درخواست خود را ثبت کنید.
    2. کمتر از نیم ساعت کارشناس در محل موردنظر شما حضور پیدا خواهد کرد.
    3. در این مرحله کارشناس وضعیت بدنه خودرو و رنگ خودرو را به‌صورت کامل بررسی و ارزیابی خواهد کرد.
    4. درنهایت کارشناس قیمت به‌روز خودرو را به شما اعلام خواهد کرد.

    کارشناسی خودرو یک روش جدید است و بیشتر برای افرادی کاربرد دارد که اطلاعات کافی درباره قطعات و رنگ خودرو ندارند. این کار به‌منظور جلوگیری از هرگونه اطلاعات غلط توسط دلالان و فروشندگان انجام خواهد شد.

    تشخیص رنگ و سلامت خودرو

    در هنگام خرید ماشین کارکرده، ممکن است که روی بدنه جای کلید (خط و خش) وجود داشته باشد. این موضوع سبب کاهش قیمت خودرو خواهد شد. در چنین مواقعی ممکن است بعضی از فروشنده‌های خودرو این خط و خش‌ها را با ترفندهای مختلف می‌پوشانند و حتی به خریدار نمی‌گویند که در بعضی قسمت‌ها رنگ‌شدگی وجود دارد. ناگفته نماند که همه فروشندگان دوست دارند که رنگ فابریک کارخانه  همان‌طور دست‌نخورده باقی بماند.

    در این مواقع پیشنهاد ما به شما خریداران محترم این است که قبل از انجام دادن معامله و خرید خودرو حتما آن را به بازدید و کارشناسی تشخیص رنگ ببرید. در صورت عدم انجام این کار ممکن است خودرویی که رنگ‌شده آسیب‌دیدگی بیشتری داشته باشد و تا مدت‌های طولانی برای شما خرج‌تراشی کند. شما می‌توانید با یک کارشناسی دقیق تشخیص رنگ از بروز این اتفاق جلوگیری نمایید.

    میزان هزینه کارشناسی خودرو چطور تعیین می‌شود؟

    به‌طورکلی هزینه کارشناسی خودرو نو و کارکرده یکسان است؛ چراکه فرآیند کارشناسی برای همه خودروها به‌صورت زیر انجام می‌شود:

    1. بررسی بدنه و رنگ کامل خودرو:

    در این مرحله کارشناس به‌وسیله دستگاه‌های حرفه‌ای به‌صورت کامل بدنه خودرو، سقف، شاسی جلو و عقب، صافکاری و... را برسی می‌کند. بازدید بدنه با توجه به دستگاه‌های دیجیتال و تجربه کارشناس انجام خواهد شد.

    1. بررسی گیربکس و سلامت موتور:

    در مرحله بعد کارشناس با بررسی کامل گیربکس، بازدید کامل موتور، تست موتور در حالت سرد و گرم و...  بررسی گیربکس و سلامت موتور می‌پردازد.

    1. ‌نصب دیاگ خودرو به‌منظور بررسی بیشتر

    در این مرحله با توجه به نوع خودرو توسط نصب دیاگ به بررسی سلامت قطعات و تجهیزات ایمنی خودرو خواهند پرداخت.

    1. بررسی سلامت آپشن‌ها و اصالت قطعات

    در این مرحله به بازدید قطعات و بررسی صندلی، بالابر، ترمز، فرمان و... می‌پردازند. ناگفته نماند در این مرحله باید شخص با خودرو رانندگی کند، چون بیشتر ایرادهای خودرو مانند سلامت دنده، گیربکس، جلوبندی، سیستم فرمان هیدرولیک و... در زمان رانندگی مشخص خواهد شد.

    1. ارائه گزارش کارشناسی

    بعد از قطعی شدن خرید خودرو بهتر است  با کارشناس تماس حاصل فرمایید. هزینه کارشناسی خودرو معمولا بر عهده کسی است که می‌خواهد از سلامت خودرو و قطعات آن آگاه شود (خریدار) است. اما اگر خلاف گفته‌های فروشنده ثابت شود، فروشنده باید پول کارشناسی را پرداخت کند.

    هزینه کارشناسی خودرو به‌صورت زیر تعیین خواهد شد:

    • 40 درصد هزینه بابت کارشناسی بدنه خودرو
    • 30 درصد بابت کارشناسی فنی خودرو
    • 20 درصد بابت نصب دیاگ تخصصی
    • 10 درصد بابت مشاوره و قیمت‌گذاری خرید خودرو

    کارشناس تمام موارد ذکرشده را بررسی خواهد کرد مگر اینکه فرد به کارشناس بگوید فقط کارشناسی یک بخش از خودرو را نیاز دارد. مثلا خریدار فقط کارشناسی بدنه خودرو را بخواهد که در آن صورت فقط هزینه آن بخش را پرداخت خواهد کرد.

    کلام آخر

    در این مقاله سعی کردیم شما را با کارشناسی رنگ خودرو آشنا کنیم و نکات لازم آن را برای شما شرح دهیم. کارشناسی رنگ خودرو یکی از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار در قیمت خودرو است و باید توجه داشته باشید که خودرو موردنظر دارای رنگ نباشد. همان‌گونه که ذکر شد برای خریدوفروش خودرو و جهت جلوگیری از هرگونه ضرر مالی بهتر است از یک شرکت معتبر، خودرو خریداری کنید.

    شرکت حامی کار یک شرکت معتبر در زمینه خرید و فروش انواع خودرو ایرانی و خارجی است. این شرکت کارشناسان دلسوز و باتجربه‌ای دارد که شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید. همچنین می‌توانید برای خریدوفروش خودرو از این کارشناسان مشورت بگیرید.

      

    خواندن 387 دفعه

    درباره حامی خودرو

    کارشناسی خودرو حامی، با هدف برآوردن نیازهای مشاوره‌ای مورد نیاز شما دارندگان خودرو در ابتدای سال 1383 راه‌اندازی گردید. هدف نهایی این مجموعه ارائه تمامی خدمات کارشناسی خودرو، با بالاترین کیفیت و در کمترین زمان می باشد. تنها دارنده ی مجوز کارشناسی خودرو و مشاور عالی تصادفات در تهران با مدیریت کارشناس رسمی دادگستری.

    از زمانی که هر شهروند ایرانی نسبت به خرید خودرو تصمیم گیری نماید، تا زمانی که تصمیم به فروش خودروی خود داشته باشد در تمامی مراحل کارشناسی خودرو حامی به عنوان مشاور در کنار او خواهد بود. کارشناسی خودرو حامی با بهره گیری از کادری مجرب و با استفاده از به روزترین تجهیزات تمامی مراحل را با حداکثر کیفیت برای هر یک از شما عزیزان انجام خواهد داد.

    Please publish modules in offcanvas position.

    تماس با ما