کارشناسی خودرو هیوندای جنسیس


    کارشناسی خودرو هیوندای جنسیس

    از گذشته تا به امروز خودروهای سدان در کشورمان طرفداران زیادی داشته که روز به روز بر تعداد آن افزوده میشود. البته با توجه به شرایط واردات خودرو در کشورمان تنوع بسیار زبادی در مدل های مختلف وجود ندارد. یکی از این خودروها جنسیس میباشد که ما در این مقاله تحت عنوان کارشناسی خودرو هیوندای جنسیس در ادامه همراه شما هستیم.

    ارزیایی هیوندای جنسیس

    کمپانی معروف هیوندای در راستای رقابت با سایر غول های خودروسازی در سال ۲۰۰۷ خودرو جنسیس را در نمایشگاه نیویورک معرفی نمود که توجه علاقه مندان بسیاری را به خود جلب کرد.‌ اما در سال ۲۰۰۸ این کانسپت کره ای به تولید انبوه رسید تا بتواند راه خود را در بازارهای جهانی پیدا نماید. نسخه ی اصلی این خودرو تا سال ۲۰۱۳ بر روی خط تولید قرار داشت تا اینکه در سال ۲۰۱۵ با تغییری اساسی در تجهیزات و امکانات آن روبه رو شدیم. اما این نسخه از هیوندای جنسیس هرگز به طور رسمی وارد بازار کشورمان نشد چرا که قوانین عدم واردات خودروهای خارجی این اجازه را به هیوندای جنسیس نداد تا خود را در بازار ایران محک بزند. در حالی که نسخه ی دوم ابن محصول در تعداد اندکی آن هم در مناطق آزاد کشور وارد شد که در ادامه به ارزیابی هیوندای جنسیس نسخه ی اول آن میپردازیم:

    فضای داخلی هیوندای جنسیس

    یکی از بخش هایی که در کارشناسی خودرو هیوندای جنسیس به آن پرداخته میشود فضای داخلی کابین میباشد. هنگام ورود به کابین جنسیس با فضایی آزاد و راحت روبه رو میشویم که چرم و قسمت های چوبی به کار رفته در آن تصویری زیبا از آن به نمایش میگذارد. اما با بررسی دقیق تر متوجه کیفیت پایین تر نسبت به رقبای آلمانی این خودرو میشوید. چرا که طراحی و کیفیت متریال به کار رفته در آن به خوبی شاهد این موضوع میباشد.‌ همچنین هیوندای جنسیس نشانه هایی از طراحی ژاپنی را در خود دارد. داشبورد در دو رنگ که بخش بالایی آن از چرمی به رنگ قهوه ای پوشیده شده است. ویژگی که در داخل هیوندای جنسیس به چشم میخورد را میتوان در کنسول میانی، سیستم صوتی، تهویه ی مناسب مشاهده کرد. نکات منفی هم در طراحی داخلی جنسیس مانند ساعت دیجیتالی با پس زمینه آبی به چشم میخورد که میتوانست جای خود را به یک ساعت آنالوگ دهد تا حس و حال بهتری ایجاد نماید.‌
    با این که تولید این خودرو به بیش از یک دهه قبل باز میگردد اما سواری بدون سر و صدای آن توجه رانندگان را جلب میکند. با توجه به این که پنجره های هیوندای جنسیس بزرگ طراحی شده دید نسبتا خوبی به راننده هنگام رانندگی ارائه میکند. نکته ی دیگری که در طراحی فضای داخلی کابین دید مشتریان را به خود جذب میکند کنسول مرکزی صندلی عقب میباشد که از قابلیت تنظیمات سیستم صوتی و تنظیم حالات صندلی شاگرد را پشتیبانی میکند.

    مشخصات فنی کارشناسی خودرو هیوندای جنسیس

    این خودرو در دو ورژن کوپه و سدان روانه ی بازار شد که هر دو نسخه با تمام فراز و نشیب های موجود در واردات خودروهای خارجی به کشور راه یافتند. نسل نخست از هیوندای جنسیس در دو پیشرانه با ۶ سیلندر که ۳.۳ و ۳.۸ لیتریست روانه ی بازار شد. نسخه ای که در کشور ما وجود دارد از نوع ۳.۸ لیتری میباشد. البته باید به این مورد نیز اشاره کرد که نسخه ی ۶ سیلندر این خودرو از طریق مراجع غیر رسمی وارد کشور شده است. در کارشناسی خودرو هیوندای جنسیس مشخص شد که موتور ۶ سیلندر این خودرو که به شکل V میباشد، با حجم ۳۳۷۸ سی سی توانایی تولید ۲۹۰ اسب بخار و گشتاور ۳۵۸ نیوتون متر را دارد.

    جعبه دنده ی ۶ سرعته ی اتومات این نیرو را تولید میکند که به وسیله ی کمپانی آیسین سیکو طراحی شده و این نیروی تولید شده را به چرخ های عقب انتقال میدهد. با توجه به اطلاعات موجود تفاوت خاصی به جز جعبه دنده ی ساخته شده توسط شرکت ZF که در نسخه ی کوپه قرار گرفته است، به چشم نمیخورد.

    شتاب صفر تا صدی که توسط شرکت هیوندا برای این خودرو در نظر گرفته شده حدودا ۷ ثانیه میباشد که به نسبت وزن ۱‌.۸ تنی مدت زمان مناسبی به نظر می آید. مصرف سوختی معادل ۹.۵ تا ۱۰ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر و حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت را میتوان برای این سدان کره ای در نظر گرفت. در نسخه ای که بعد از سال ۲۰۱۲ تولید شد به علت تغییر اساسی در سیستم پایش تزریق سوخت، تولید نیروی آن تا ۳۳۳ اسب بخار افزایش یافت.

    تجربه ی رانندگی در هیوندای جنسیس

    به علت استفاده از متریال بهتر نسبت به سازر محصولات کره ای از سواری خوبی برخوردار است. به طوری که هنگام روشن شدن موتور v6 هیوندای جنسیس کره ای صدایی از آن به داخل کابین نفوذ نمیکند و این یک امتیاز مثبت برای این خودرو محسوب میشود. با توجه به این که انتقال قدرت به قسمت دیفرانسیل عقب بر میگردد انتظار میرود سواری اسپورتی را تجربه خواهید کرد.
    درصورتی که به دنبال کارشناسی خودرو هیوندای جنسیس هستید میتوانید از طریق صفحه ی درخواست کارشناس خودرو در وب سایت حامی کار اقدام نمایید تا در اسرع وقت کارشناسان ما به محل شما اعزام شوند.

     
    خواندن 362 دفعه

    درباره حامی خودرو

    کارشناسی خودرو حامی، با هدف برآوردن نیازهای مشاوره‌ای مورد نیاز شما دارندگان خودرو در ابتدای سال 1383 راه‌اندازی گردید. هدف نهایی این مجموعه ارائه تمامی خدمات کارشناسی خودرو، با بالاترین کیفیت و در کمترین زمان می باشد. تنها دارنده ی مجوز کارشناسی خودرو و مشاور عالی تصادفات در تهران با مدیریت کارشناس رسمی دادگستری.

    از زمانی که هر شهروند ایرانی نسبت به خرید خودرو تصمیم گیری نماید، تا زمانی که تصمیم به فروش خودروی خود داشته باشد در تمامی مراحل کارشناسی خودرو حامی به عنوان مشاور در کنار او خواهد بود. کارشناسی خودرو حامی با بهره گیری از کادری مجرب و با استفاده از به روزترین تجهیزات تمامی مراحل را با حداکثر کیفیت برای هر یک از شما عزیزان انجام خواهد داد.

    Please publish modules in offcanvas position.

    تماس با ما