×

    هشدار

    JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 119

    کارشناسی خودروی فورد فوکس RS

    کارشناسی خودروی فورد فوکوس RS

     خودروی فورد فوکس از بهترین هاچ‌بک‌های شناخته شده در بازار جهانی است. رشد و تحول این خودرو و سری‌های آن از سال 2002، از معروف‌ترین اخبار دنیای خودرو است. طبق گفته‌ی کمپانی فورد، دو حرف RS بیانگر قدرت واقعی خودرو است. فورد همیشه بر روی خودروهای معولی خود امکانات ویژه و آپشن‌هایی کار می‌کند، که افراد معمولی هم توان خرید آن را دارند و از مهم‌ترین دلایل محبوبیت این غول آمریکایی است. دو حرف RS در حقیقت کوتاه شده‌ی دو کلمه‌ی «Rally Sport» است. اولین بار این نشان برای خودروی فورد اسکورت به کار رفت. پیروزی‌های فراوان این خودرو در مسابقات رالی باعث شد تا فورد به فکر استفاده‌ی بهینه از این پیروزی‌ها برای خودروهای آینده خود باشد. از سال 1970 این دو حرف برای بیست مدل مختلف فورد در این 45 سال استفاده شده است.
    با مطالعه‌ی این مقاله و کارشناسی خودرو فورد فوکس همراه ما باشید.


    نسل اول خودروی فورد فوکس

     این خودرو اولین نسلی است که نام فورد فوکس و نسخه‌ی RS را یدک کشید. این خودرو تعریف‌کننده‌ی مهم‌ترین خصوصیات یک RS بود. ارتفاع کوتاه‌تر، عرض بیشتر و قدرت بالاتر. در این خودرو دو پیشرانه 2 لیتری توربو شارژ به کار رفته‌اند که 212 اسب بخار قدرت تولید می‌کنند. نباید این عدد را با قدرت‌های اسپورت امروزی مقایسه کنید، در سال 2002 معرفی این هاچ‌بک هیجان زیادی برای افراد خودروباز به وجود آورده بود. شتاب اعلام شده برای صفر تا صد این خودرو 5.9 ثانیه بوده و حداکثر سرعتی که به آن می‌تواند دست پیدا کند 230 کیلومتر در ساعت است.
    عجیب‌ترین نکته‌ی این خودرو محرک‌جلو‌بودن آن بود. تا آن زمان همه‌ی مدل‌های محبوب فورد مانند سیرا (Sierra) و کاسورث (Cosworth) چهارچرخ محرک بودند و فورد فوکوس RS از این لحاظ اولین در خانواده‌ی خود به حساب می‌آید. طبق گفته‌ی کمپانی خودروسازی فورد، این شرکت برای تعداد 4501 عدد از فورد فوکسی که به فروش رسانده، برای همه‌ی آن‌ها ضرر داده است.


    نسل دوم خودروی فورد فوکس

     طراحی خارجی نسل دوم فورد فوکوس RS در بین خودروبازها به خشن‌ترین هاچ‌بک تمام دوران معروف شده است. این طراحی جوان‌پسند، گل‌گیرهای برجسته و رنگ سبز خاصی که برای بدنه‌ی آن استفاده شده با حتی یک نگاه هم از ذهن خارج نمی‌شود. در این خودرو از پنج سیلندر 2.5 لیتری استفاده شده است که قدرتی 301 اسب بخاری برای این خودرو تولید می‌کنند. شتاب صفر تا صد این خودرو با 0.2 ثانیه کاهش نسبت به برادر نسلی اول خود، 5.7 ثانیه اعلام شده بود. حداکثر سرعت خودورهای این نسل به 262 کیلومتر در ساعت افزایش یافتند. تولید این خودرو با محور جلو، انتقادهای فراوانی را برای فورد در پی داشت. فرستادن میزان زیادی از قدرت به چرخ‌های جلو به اعتقاد متنقدین نمی‌توانست ایده‌ی خوبی باشد و جدا از تجربه‌ی بد رانندگی، ممکن است باعث به خطر افتادن امنیت جان سرنشینان نیزد بشود.
    مهندسان فورد که این مشکل را متوجه شده بودند با استفاده از سیستم قدیمی مک فرسون، مهندس ارشد شرکت شورلت، سیستم تعلیقی خود را با نام RevoKnuckle توسعه دادند. این سیستم با جدا کردن اعمال فرمان و فنربندی، انحراف تحت گشتاور خودرو را کاهش می‌دهد و به ماندن خودرو در مسیر مستقیم کمک می‌کند. البته به کارایی این سیستم نیز انتقادهای فراوانی شد.


    نسل سوم خودروی فورد فوکس

     در این نسل دیگر فورد از مدل قبلی استفاده نکرد و فورد فوکس نسل سومی که در 2015 معرفی شد بر خلاف نسل‌های قبلی خود چهارچرغ متحرک بود. پیشرانه‌ی 2.3 لیتری استفاده شده در این خودرو از نسل‌های قبلی RS کوچک‌تر بود ولی قدرت توان تولیدی آن به 345 اسب بخار افزایش پیدا کرده. حداکثر سرعت در این خودرو 266 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. استفاده از سیستم دو دیفرانسیل و چسبندگی‌ای که برای این خودرو ایجاد می‌کند، به همراه قدرت موتور فوکس باعث شد تا شتاب صفر تا صد این خودرو به عدد 4.5 ثانیه کاهش پیدا کند. در این خودرو حتی حالتی برای کسانی به رانندگی به سبک خودروهای رالی علاقه دارند تنظیم شده است. راننده‌ی مسابقه‌ی معروف آقای کن بلاک در توسعه‌ی این حالت نقش مستقیم داشته است. تنظیمات این حالت به شما اجازه می‌دهد تا با خودروی خود سر بخورید و مانند رانندگان مسابقات رالی دریف کشیدن را تجربه کنید. البته بعد از استفاده از این حالت باید با لاستیک‌های خودروی خود خداحافظی کنید.

     

    فورد فوکوس RS500


    این خودرو نسخه‌ی محدود و ویژه‌ای از نسل دوم RS است. طبق اعلام شرکت فورد، 500 دستگاه از این خودرو ساخه شد که تعداد 101 تا از آن‌ها در بریتانیا و بقیه به بازارهای جهانی عرضه شد. قدرت موتور این خودرو از 301 اسب بخار به 345 اسب بخار افزایش پیدا کرد.
    نکته‌ی جالب در مورد عرضه‌ی این خودرو این است که به قدری محبوبیت این سری و انتظارات از فورد بالا بود که پس از هک شدن سایت این کمپانی خودروسازی و انتشار تصاویر این خودرو، جمعیت زیادی برای خرید آن به نمایندگی‌های فورد در سرتاسر جهان هجوم بردند و فقط در عرض 12 ساعت همه‌ی 500 خودروی تولید شده به فروش رفت.
    در حال حاضر گمانه‌زنی‌های زیادی برای ارائه‌ی یک RS500 از نسل سوم RS وجود دارد و حتی تصاویری هم به طور غیررسمی منتشر شده‌اند.


    قیمت RSهای دست دوم


    در چند ماهه گذشته، بازار خودروهای فوکس نیز شاهد یک کاهش و افت قیمت بوده‌اند. سری خودرو ها RS هیشه در بین خودروبازها محبوبیت فراوان خود را دارند و خودروهای دست دوم از هر سه نسل فوکس، در بازار خودروهای کارکرده معامله می‌شوند.
    اخیرا فروش یک فورد سیرا RS500 کاسورث به قیمت 115 هزار پوند (حدود 150 هزار دلار) در حراجی مطرح لندن، مورد توجه افراد خودروباز و اخبار دنیای خودرو قرار گرفته است.

      

    منبع: zaya

    خواندن 626 دفعه

    درباره حامی خودرو

    کارشناسی خودرو حامی، با هدف برآوردن نیازهای مشاوره‌ای مورد نیاز شما دارندگان خودرو در ابتدای سال 1383 راه‌اندازی گردید. هدف نهایی این مجموعه ارائه تمامی خدمات کارشناسی خودرو، با بالاترین کیفیت و در کمترین زمان می باشد. تنها دارنده ی مجوز کارشناسی خودرو و مشاور عالی تصادفات در تهران با مدیریت کارشناس رسمی دادگستری.

    از زمانی که هر شهروند ایرانی نسبت به خرید خودرو تصمیم گیری نماید، تا زمانی که تصمیم به فروش خودروی خود داشته باشد در تمامی مراحل کارشناسی خودرو حامی به عنوان مشاور در کنار او خواهد بود. کارشناسی خودرو حامی با بهره گیری از کادری مجرب و با استفاده از به روزترین تجهیزات تمامی مراحل را با حداکثر کیفیت برای هر یک از شما عزیزان انجام خواهد داد.

    Please publish modules in offcanvas position.

    تماس با ما