کارشناسی خودرو کیا سورنتو جی تی لاین

    کارشناسی خودرو کیا سورنتو جی تی لاین

    در کارشناسی خودرو کیا سورنتو جی تی لاین به بخش های مختلف مثل مشخثات فنی، بررسی کابین، ارزیابی آپشن ها خواهیم پرداخت. در سال های گذشته از شیوه های جدیدی برای فروش محصولات خود استفاده میکنند که یکی از این روش ها الگوبرداری از نمونه های موفق در تولید میباشد. این کار میتواند با الگوبرداری از نمونه های موفق تیراژ فروش یک خودروسازی را چندبرابر کند. شرکت های خودروسازی مانند فولکس واگن از این روش به خوبی استفاده میکنند چرا که اغلب قطعات فنی خودروهایی مانند پورشه، آئودی، اشکودا، سئات و... شبیه به یکدیگر هستند. اما خودروسازان کره ای نظیر کیا و هیوندای از این روش کمتر بهره میبرند و در نمونه های محدودی مانند "سانتافه و کیا سورنتو" و "هیوندای سوناتا و کیا اپتیما" از این شیوه بهره میبرند.

     طراحی کیا سورنتو جی تی لاین

    در نگاه اول شاید طراحی کیا سورنتو جی تی لاین متناسب با طراحی سانتافه در نظر گرفته شده باشد اما با کمی دقت میتوان دریافت که گروه خودروسازی کیا موتورز بیشتر بر روی خودروهای پرفروش آمریکایی متمرکز کرده تا بتواند محصولات خود را طبق سلیقه مشتریان و با ظاهری متفاوت روانه ی بازار کند. به طور مثال میتوان به جلو پنجره ی کیا سورنتو جی تی لاین اشاره کرد که از آن چهره ای خشن و قدرتمند مانند محصولات GMC ساخته است. در عین حال رقیب کیا سورنتو جی تی لاین یعنی هیوندای سانتافه با قطعات کرومی رنگ بیشتر به محصولات آسیایی نزدیک میباشد.

     عدم استفاده از خطوط مختلف، تیز و برنده در بدنه از جمله نمای عقب این خودرو نشان دهنده ی طراحی اصولی اما در عین حال حرفه ای و ساده میباشد.

     

    فضای داخلی کیا سورنتو جی تی لاین

    در کارشناسی خودرو کیا سورنتو جی تی لاین فضای داخلی و بررسی آپشن ها از اهمیت بالایی برخوردار است. این خودرو از نمونه های متوسط از نظر سایز به شمار می آید که در مقابل خودروهای آمریکایی نسبتا کوچک دیده میشود. به همین دلیل کیا تصمیم گرفت که کیا سورنتو جی تی لاین را در قالب خودرویی ۷ سرنشینه به بازار عرضه نماید این در حالی است که سانتافه فقط در نسخه ی گرند و در مدل یک کراس اوور پنج نفره تولید میشود.

    اما کیا سورنتو جی تی لاین در کشورمان نسبت به سایر محصولات وارداتی از جثه ای تنومند و بزرگ برخوردار است که فضایی جادار را در اختیار خانواده ها قرار میدهد.

    داشبورد کیا سورنتو جی تی لاین نیز از طراحی خاص و پیچیده ای برخوردار نبوده و همانند طراحی بدنه نسبتا ساده اما با کیفیت میباشد. خودروی کیا سورنتو جی تی لاین با طراحی داخلی با کیفیت و با بهره مندی از روکش صندلی چرم نمیتوان ایراد آنچنانی به آن گرفت.

    آپشن های کیا سورنتو جی تی لاین

    در کارشناسی خودرو کیا سورنتو جی تی لاین آپشن ها باید به طور دقیق و تخصصی بررسی شوند تا از خسارات احتمالی به خریدار جلوگیری شود. نسخه ای که در کشور ما از این خودرو کره ای موجود میباشد از نوع تیپ GT LINE میباشد امکانات  ظاهری و تجهیزات بکار رفته در این تیپ از کیا سورنتو جی تی لاین نسبت به نمونه های پایه از ویژگی های خوبی برخوردار است. از مهم ترین آپشن های سورنتو میتوان به کنترل کشش و پایداری، سنسور نقطه کور، ایربگ های جلو، سیستم کروز کنترل، نمایشگر ۸ اینچی لمسی، سیستم صوتی اینفینیتی، سیستم ترمز ABS و EBD، مدیریت پایداری VSM، رادار کنترل حرکت در بین خطوط، دوربین نمایش پیرامونی، سیستم تهویه ی اتومات، تنظیم ارتفاع و نود بالای اتوماتیک، فرمان برقی، نمایش فشار باد تایر ها، کیلس و استارتر دکمه ای، اتوپارک، صندلی های برقی جلو با قابلیت تنظیم گودی کمر برای راننده، سقف پانوراما و سانروف، گرمکن و سردکن صندلی جلو، آینه وسط الکتروکرومیک، سنسورهای نور و باران، پرده برقی و ... اشاره کرد.

    در خصوص امنیت کیا سورنتو جی تی لاین نیز میتوان گفت از بهترین خودروها از نگاه ایمنی میباشد چرا که در آزمون های معتبر و سختگیرانه small overlap نمره ی خوبی اخذ نموده است.

     

    مشخصات فنی کیا سورنتو جی تی لاین

    بر اساس کارشناسی خودرو کیا سورنتو جی تی لاین و سانتافه که صورت گرفت مشخص شد، این خودرو تفاوت آنچنان که باید و شاید نسبت به سانتافه ندارد. نسخه ای که از این خودرو در ایران موجود میباشد از پیشرانه ای ۲.۴ لیتری به همراه تکنولوژی GDI بهره میبرد. این پیشرانه قابلیت تولید ۱۸۸ اسب بخار نیرو و ۲۴۱ نیوتون متر گشتاور را دارد که از لحاظ چالاکی مناسب نبوده و اط طرفی به پرخوران توربو مجهز نمیباشد. با توجه به قانون عدم واردات خودروهای خارجی با حجم بیش از ۲.۵ لیتر تنها گزینه ی موجود همین پیشرانه به حساب می آید. البته با توجه به یکسان بودن پیشرانه ی خودرو هایی مانند سانتافه، سورنتو، نسل جدید آزرا و... دسترسی به قطعات و شرایط نگهداری این خودرو آسان تر میباشد

    انتقال قدرت در موتور کیا سورنتو جی تی لاین توسط یک جعبه دنده ۶ سرعته اتومات صورت میگیرد که خروجی این تجهیزات شتابی معادل ۱۱ ثانیه در هر ۱۰۰ کیلومتر و حداکثر سرعت ۲۲۰ کیلومتر میباشد.

    تست رانندگی سورنتو

    از جمله نکاتی که در کارشناسی خودرو کیا سورنتو جی تی لاین مورد ارزیابی قرار میگیرد، تست رانندگی است چرا که با وجود همه ی دستگاه های تشخیص و عیب یابی خودرو باز هم بررسی با رانندگی خودرو لازم میباشد. در واقعیت حس رانندگی در کیا سورنتو جی تی لاین نسبت به محصولات لوکس و خارجی موجود در ایران کمتر است که با توجه به عدم واردات خودروهای خارجی باکیفیت تر و ایمنی مناسب خودروهای کره ای گزینه ی نسبتا مناسبی میباشد. اما به طور میانگین میتوان گفت این خودرو در عملکردهای جاده ای و شهری با شتاب گیری معمولی و تجهیزات فنی راضی کننده انتخاب مناسبی باشد.

    جهت کارشناسی خودرو کیا سورنتو جی تی لاین به صفحه ی درخواست کارشناس در وب سایت حامی کار مراجعه نمایید.

    خواندن 1198 دفعه

    درباره حامی خودرو

    کارشناسی خودرو حامی، با هدف برآوردن نیازهای مشاوره‌ای مورد نیاز شما دارندگان خودرو در ابتدای سال 1383 راه‌اندازی گردید. هدف نهایی این مجموعه ارائه تمامی خدمات کارشناسی خودرو، با بالاترین کیفیت و در کمترین زمان می باشد. تنها دارنده ی مجوز کارشناسی خودرو و مشاور عالی تصادفات در تهران با مدیریت کارشناس رسمی دادگستری.

    از زمانی که هر شهروند ایرانی نسبت به خرید خودرو تصمیم گیری نماید، تا زمانی که تصمیم به فروش خودروی خود داشته باشد در تمامی مراحل کارشناسی خودرو حامی به عنوان مشاور در کنار او خواهد بود. کارشناسی خودرو حامی با بهره گیری از کادری مجرب و با استفاده از به روزترین تجهیزات تمامی مراحل را با حداکثر کیفیت برای هر یک از شما عزیزان انجام خواهد داد.

    Please publish modules in offcanvas position.

    تماس با ما