لوازم کارشناسی خودرو

     

    ابزار و تجهیزات لازم برای کارشناسی خودرو لازم و ضروری است‌. کلیه ابزار آلات و دستگاه های کارشناسی خودرو باید از نوع جدیدترین آنها باشد تا بتوان یک کارشناسی موفق داشته باشیم. امروزه لوازم کارشناسی خودرو جزء جدایی ناپذیر در خدمات کارشناسی خودرر محسوب میشود.‌ در زیر به برخی از لوازم کارشناسی خودرو میپردازیم:

    ضخامت سنج یا دستگاه تست رنگ:

    با پیشرفت بدنه و رنگ خودرو ها دستگاه های تشخیص رنگ یا ضخامت سنج نیز پیشرفت جدی داشته اند که اغلب کارشناسان خودرو از آن برای تشخیص رنگ بدنه خودرو استفاده میکنند. به طوری که میتوان گفت امروزه بدون استفاده از دستگاه ضخامت سنج، کارشناسی خودرو غیر ممکن است. ویژگی هایی نظیر سرعت بسیار بالا، ابعاد کوچک دستگاه، مصرف کم باتری، ‌کالیبراسیون و... از ممم ترین خصوصیات این دستگاه میباشد. دقت تشخیص رنگ این دستگاه آن قدر بالاست که میزان رنگ شدگی در حد میکرون را نشان میدهد. این دستگاه ها برا اساس امواج التراسونیک کار میکند و با استفاده از امواج رفت و برگشتی ضخامت رنگ خودرو رو تشخیص میدهد. به وسیله ی این دستگاه دیگر نیازی به نور بالا در محیط برای تست رنگ خودرو ندارید. همچنین این دستگاه قابلیت تشخیص رنگ انواع بدنه خودرو مانند آلیاژی، آهنی، فیبر کربن، آلومینیومی و ... را دارد.

     

    قلم آهنربایی

    این نوع قلم ها پرکاربردترین نوع دستگاه ها در تشخیص رنگ خودروها از قدیم بوده اند. به دلیل حجم و وزن کمی که دارند به راحتی قابل حمل هستند و تا به امروز مورد استفاده قرار میگیرند. داخل این قلم یک آهنربا قرار دارد که به وسیله ی لایه ای پلاستیکی پوشیده شده است. انتهای آن فنری تعبیه شده است که به آهنربا و لایه ی پلاستیکی متصل میباشد. اگر بدنه ی خودرو دارای رنگ نباشد این قلم به سختی از بدنه خودرو جدا میشود و نشانشگر عدد بیشتری را نشان میدهد. اما در صورتیکه بدنه خودرو رنگ شدگی داشته باشد تستر به راحتی از بدنه جدا میگردد و نشانگر عدد کمتری را نمایان میکند.


    تفاوت ضخامت سنج و قلم آهنربایی در لوازم کارشناسی خودرو

    همان طور که از اسم این دستگاه مشخص میباشد، مناسب برای خودروهایی است که بدنه ی آن از آهنربا تشکیل شده است. همچنین دقت در دستگاه های ضخامت سنج به مراتب بالاتر از قلم های آهنربایی است.

    دستگاه تست کننده روغن ترمز

    روغن ترمز نقش بسیار مهمی در امنیت خودرو بازی مینماید.با استفاده از این دستگاه کارشناسان به راحتی میتوانند به میزان کارکرد واقعی خودرو پی ببرند.
    عمق سنج آج لاستیک
    لاستیک از جمله مواردی است که در انتهای کارشناسی خودرو بررسی میگردد تا در صورت وجود مشکل در آن از قیمت خودرو کاسته شود.

    دستگاه دیاگ

    میتوان گفت مهم ترین دستگاه در تشخیص و کارشناسی خودرو دیاگ است. به وسیله ی دیاگ عیب های فنی خودرو به راحتی قابل تشخیص میباشد. برنامه هایی که بر روی این دستگاه نصب میشود قابلیت عیب یابی خودرو به صورت الکترونیکی را دارد. بنابراین این لوازم کارشناسی خودرو در کمترین زمان ممکن بیشترین بازذهی را دارد. 

     
    خواندن 571 دفعه

    درباره حامی خودرو

    کارشناسی خودرو حامی، با هدف برآوردن نیازهای مشاوره‌ای مورد نیاز شما دارندگان خودرو در ابتدای سال 1383 راه‌اندازی گردید. هدف نهایی این مجموعه ارائه تمامی خدمات کارشناسی خودرو، با بالاترین کیفیت و در کمترین زمان می باشد. تنها دارنده ی مجوز کارشناسی خودرو و مشاور عالی تصادفات در تهران با مدیریت کارشناس رسمی دادگستری.

    از زمانی که هر شهروند ایرانی نسبت به خرید خودرو تصمیم گیری نماید، تا زمانی که تصمیم به فروش خودروی خود داشته باشد در تمامی مراحل کارشناسی خودرو حامی به عنوان مشاور در کنار او خواهد بود. کارشناسی خودرو حامی با بهره گیری از کادری مجرب و با استفاده از به روزترین تجهیزات تمامی مراحل را با حداکثر کیفیت برای هر یک از شما عزیزان انجام خواهد داد.

    Please publish modules in offcanvas position.

    تماس با ما