×

    هشدار

    JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 119

    کارشناسی خودرو لوکس‌ترین الکتریکی جهان

    کارشناسی خودرو لوکس‌ترین الکتریکی جهان


    مرسدس بنز همیشه خودروهای «کلاس S» خود را به بهترین شکل ممکن کار می‌کند. از طراحی بدنه تا قدرت فنی، بدون شک از بالاترین استانداردها استفاده می‌شود و عجیب نیست که این سوپر اسپورت‌ها پرچم‌دار مرسدس بنز خوانده شوند. یر کسی پوشیده نیست که بازار خودروهای الکتریکی هر روز پر از اخبار و اتفاقات جالب است که نشان از اهمیت این خودروها و جایگاه آن ها در آینده دارد. مرسدس بنز با معرفی خودروی الکتریکی سری S خود (مرسدس بنز EQS) همه را کنجکاو کرد تا ببینند این اعجوبه که به دلیل یدک کشیدن نام سری S بر روی خود انتظارهایی بالایی از آن می رود در چه حد و اندازه ای است و می‌تواند برا غول‌هایی مانند تسلا ایجاد نگرانی کند یا خیر.
    تا انتهای این مقاله و کارشناسی خودروی لوکس‌ترین خودروی الکتریکی با ما همراه باشید.


    طراحی خودرو


    از این خودرو با نام «مرسدس بنز ویژن EQS» در نمایشگاه معروف فرانکفورت برای اولین بار رونمایی شد. باید گفت که سری EQS علاوه بر خاص‌ترین بودن، کلاس خودروهای الکتریکی مرسدس بنز نیز محسوب می‌شود. به گفته‌ی کمپانی بنز طراحی این خودرو مانند یک قایق لوکس است. در نگاه اول به این خودرو می‌بینیم که استفاده از ال ای دی در شیشه‌ی این خودرو و همچنین چراغ‌های آن، واقعا منتقل کننده‌ی حس یک خودروی بسیار لوکس و به‌روز است.نکته‌ی جالب در مورد اتاق این ماشین است که طبق گفته‌ی بنز از مواد بازیافتی و پلاستیک‌های سرگردان در اقیانوس‌ها ساخته شده است. در تولید صندلی‌ها و سقف‌ها از چرم مصنوعی برای حمایت از حیوانات استفاده شده است و بنز اعلام کرده است که کیفیت آن کاملا مشابه با چرم طبیعی است و کوچک‌ترین اختلافی ندارند. کابین این قایق لوکس هم کاملا با آینده‌نگری‌ای که بنز می‌خواهد خودروش با آن شناخته شود، سازگار است. به جای استفاده از دکمه‌ها و کلیدهای زیاد با یک طراحی مدرن و دیجیتال رو به رو هستید که مجهز به سیستم MBUX است. در قسمت امکانات به طور مفصل‌تری در این باره صحبت می‌کنیم. سیستم نورپردازی و صوتی این خودو هم که اختصاصی این مدل طراحی شدند کاملا هماهنگ با طراحی مدرن این خودرو هستند و در بالاترین استاندار جهانی قرار دارند.
    ضریب آیرودینامیک مرسدس بنز EQS، عدد خارق العاده 0.20 است که نشان از طراحی بدنه‌ی دقیق و بهینه‌ی این مدل دارد.


    مشخصات فنی


    طول این خودرو 5265 میلی‌متر اعلام شده است و از لحاظ طراحی به نسخه‌ی کشیده‌ی کلاس S شباهت فراوانی دارد. مرسدس بنز با طراحی بخش لیفت‌بک این خودرو باعث شد تا پرچم‌دار مورد علاقه‌اش نسبت به بقیه کلاس Sها از ظاهری اسپرت‌تر و جوان‌پسندتر بهره گیرد. مرسدس اعلام کرده است که قصد روانه کردن دو مدل از این سدان را در بازار دارد. صفر تا صد یک مدل 6.2 ثانیه و دیگری 4.3 اعلام شده است که نشان از تفاوت‌های کوچکی در موتورهای این دو مدل دارد. مرسدس از عرضه‌ی مدل قوی‌تری با قدرت موتور 715 اسب بخار با نشان AMG در آینده نزدیک نیز خبر داده است.
    مرسدس بنز پرچم‌دار خودروهای الکتریکی خود را بر اساس پلتفرم EVA سوار کرده است. این پلتفرم که به سازو کار منعطف خود معروف است باعث شده که با هر بار شارژ این خودرو توان پیمودن مسافت 770 کیلومتر را، بر اساس استاندارهای WLT، به دست آورید. برای این خودرو دو پکیج باتری برای عرضه به درخواست‌کننده‌ها در نظر گرفته شده است که دارای توان‌های 107.8 و 90 کیلووات بر ساعت هستند. باتری بزرگ‌تر برای پیمایش 770 کیلومتر برای هر بار شارژ در نظر گرفته شده است و با باتری کوچک‌تر میتوان مسافت 640 کیلومتر را با هر بار شارژ کردن کامل باتری‌ها طی نمود. برای جلوگیری از داغ کردن این باتری‌ها و صدمه زدن به موتور خودرو از سیستم مایع خنک‌کننده استفاده می‌شود. این سیستم همچنین در زمان شارژ کردن باتری‌ها، دما را طوری تنظیم می‌کند که بهترین دما برای طول عمر موتور و باتری‌های شما فراهم شود. البته این باتری‌ها توسط مرسدس بنز در مورد طول عمر خود، ضمانت‌نامه دارند و شما از طول عمر ده ساله‌ی آن‌ها و طی کردن 250 هزار کیلومتر مسافت می‌توانید مطمئن باشید. با استفاده از برق شهری، شارژ باتری‌های EQS حدود 11 ساعت زمان می‌برد ولی با شارژ‌های DC فقط 35 دقیقه زمان برای تکمیل 80 درصد احتیاج است. لازم به ذکر است که این 80 درصد به شما شعاع حرکتی 600 کیلومتری خواهد داد.


    امکانات مرسدس بنز EQS


    به جای بخش طراحی داخلی، در اینجا در مورد یکی از مهم‌ترین ویژگی بنز EQS صحبت خواهیم کرد. استفاده از یک هایپراسکرین 56 اینچی (140 سانتی‌متری)، که از CPU هشت هسته‌ای، 24 گیگابایت رم و سیستم عامل MBUX بهره می‌برد. این سه نمایش‌گر به شما اجازه خواهند داد تا تمام برنامه‌ها را در صفحه جلوی خود داشته باشید و احتیاجی به اتلاف وقت‌تان در منو نیست. اگر این سیستم تشخیص بدهد که راننده در حال تماشای صفحه اسکرین است، نور صفحه را کم خواهد کرد تا تمرکز راننده پرت نشود. سرنشین جلو امکان تماشای فیلم در صفحه‌ی مقابل خود را دارد ولی راننده برای تماشای فیلم باید از راننده‌ی خودکار استفاده کند.
    با این که این هایپر اسکرین یک آپشن است و خریدار در هنگام خرید خودروی خود باید آن را سفارش دهد ولی این امکان که ظلهری بسیار مدرن و لوکس دارد به احتمال زیاد روز به روز بیشتر در خودروها مورد استفاده قرار گرفت و تکنولوژی اینده سازی قلمداد می شود.
    قیمت شروعی این خودرو در آمریکای‌شمالی 110 هزار دلار و در کشور انگلستان 80 هزار پوند تخمین زده شده است.

     

    منبع: zaya

     

    خواندن 628 دفعه

    درباره حامی خودرو

    کارشناسی خودرو حامی، با هدف برآوردن نیازهای مشاوره‌ای مورد نیاز شما دارندگان خودرو در ابتدای سال 1383 راه‌اندازی گردید. هدف نهایی این مجموعه ارائه تمامی خدمات کارشناسی خودرو، با بالاترین کیفیت و در کمترین زمان می باشد. تنها دارنده ی مجوز کارشناسی خودرو و مشاور عالی تصادفات در تهران با مدیریت کارشناس رسمی دادگستری.

    از زمانی که هر شهروند ایرانی نسبت به خرید خودرو تصمیم گیری نماید، تا زمانی که تصمیم به فروش خودروی خود داشته باشد در تمامی مراحل کارشناسی خودرو حامی به عنوان مشاور در کنار او خواهد بود. کارشناسی خودرو حامی با بهره گیری از کادری مجرب و با استفاده از به روزترین تجهیزات تمامی مراحل را با حداکثر کیفیت برای هر یک از شما عزیزان انجام خواهد داد.

    Please publish modules in offcanvas position.

    تماس با ما