×

    هشدار

    JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 122

    وظیفه رادیاتور خودرو چیست؟

    وظیفه رادیاتور خودرو

    به مخزن آب داخل خودرو رادیاتور گفته می شود که وظیفه خنک نگه داشتن موتور و دیگر قطعات را بر عهده داردف در واقع می توان اینطور گفت که رادیاتور خودرو با انتقال سریع درجه حرارت آب به هوا به تعادل دمای موتور کمک می کند تا از یک درجه ای بالاتر نرود، در واقع هر خودرو دارای حداقل یک عدد رادیاتور می باشد که در برخی از ماشین های سنگین ممکن است تعداد بیشتری از رادیاتور تعبیه شده باشد، اما در خودروهای سواری و وانت به طور معمول همان یک رادیاتور به کار رفته است و وجود رادیاتور ها در خودرو ضروری میباشد. 

    همچنین شما می توانید جهت کسب اطلاعات در رابطه با درب رادیاتور کلیک کنید.

    در این مقاله قصد داریم درباره ساختار رادیاتور ها و نکاتی برای نگهداری بهتر آن ها بیان کنیم که بهتر است با ما همراه باشید.

    وظیفه رادیاتور خودرو

    ساختار رادیاتور خودرو

    قطعه خنک کننده ای که رادیاتور نام دارد یک سامانه تحت فشار می باشد که از اجزای مختلفی تشکیل شده است، رادیاتور ها با مایع خنک کننده کار میکنند که با گردش این مایع درون رادیاتور بخش های مختلف موتور و سرسیلندر خنک می شود و این مایع گرما را به خود جذب می کند، در واقع یک ترموستات بین موتور و رادیاتور قرار دارد که وظیفه حفظ تعادل دما را بر عهده دارد و در صورت رسیدن دمای موتور به زیر دمای مایع خنک کننده جریان آن را محدود می کند و دوباره با داغ شدن موتور این جریان ه حالت عادی بر میگردد تا به وسیله های شیلنگ های موجود به بخش های مختلف موتور منتقل شده و وظیفه خود را انجام دهد.

    سیستم رادیاتور طوری طراحی شده است که برای جلوگیری از جوش آمدن مایع خنک کننده اجازه این را می دهد تا دما به صورت قابل توجهی زود به جوش بیاید.

    وظیفه کنترل فشار نیز به عهده در پوش رادیاتور می باشد، زیرا فشار زیاد می تواند آسیب جدی به شیلنگ ها و قطعات درون رادیاتور وارد کند.

    سوالی که در ذهن بسیاری از صاحبان خودرو می باشد این است که عمر رادیاتور چقدر است،

    باید بگوییم رادیاتور مانند قطعات دیگر خودرو که سخت می باشند و بالای 10 سال عمر میکنند نیست و باید هر چند وقت یک بار تعویض شود، شاید در بسیاری از مواقع رادیاتور ظاهر سالم و تمیزی داشته باشد، اما مهم داخل ان است که پر از رسوب نشده باشد، پس بهتر است هر چند وقت رادیاتور خودرو را چک کنید.

    در قدیم جنس بدنه داخل رادیاتور از فلزی بود که شاید تا سال های زیادی عمر میکردند، اما امروزه جنس داخل رادیاتور از پلاستیک می باشد و در بهترین جپحالت نگهداری از رادیات میتوانید به مدت 5 تا 8 سال از آن استفاده کنید.

    اگر نیاز به کارشناسی خودرو در محل دارید می توانید به روی کارشناسی خودرو کلیک کنید

     

    b2n

    خواندن 593 دفعه

    درباره حامی خودرو

    کارشناسی خودرو حامی، با هدف برآوردن نیازهای مشاوره‌ای مورد نیاز شما دارندگان خودرو در ابتدای سال 1383 راه‌اندازی گردید. هدف نهایی این مجموعه ارائه تمامی خدمات کارشناسی خودرو، با بالاترین کیفیت و در کمترین زمان می باشد. تنها دارنده ی مجوز کارشناسی خودرو و مشاور عالی تصادفات در تهران با مدیریت کارشناس رسمی دادگستری.

    از زمانی که هر شهروند ایرانی نسبت به خرید خودرو تصمیم گیری نماید، تا زمانی که تصمیم به فروش خودروی خود داشته باشد در تمامی مراحل کارشناسی خودرو حامی به عنوان مشاور در کنار او خواهد بود. کارشناسی خودرو حامی با بهره گیری از کادری مجرب و با استفاده از به روزترین تجهیزات تمامی مراحل را با حداکثر کیفیت برای هر یک از شما عزیزان انجام خواهد داد.

    Please publish modules in offcanvas position.

    تماس با ما