×

    هشدار

    JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 122

    وظیفه کامپیوتر خودرو چیست؟

    کامپیوتر خودرو

    حتما شما هم تا به حال اسم کامپیوتر خودرو به گوشتان خورده است، کامپیوتر خودرو از مهم ترین قطعات در خودروهای انژکتوری می باشد که در بعضی موارد ممکن است خراب شوند و در این مقاله قصد آشنایی بیشتر با این قطعه را داریم و اینکه کارکرد آن در خودرو چیست و چگونه عمل می کند.

    نام دیگر کامپیوتر خودرو ECU نیز می باشد که مخفف واژه Electronoc control unite  به معنی واحد کنترل الکترونیکی می باشد که در خودرو های انژکتوری وظیفه قسمت های مختلفی از آن را بر عهده دارد، هر کدارم از ECU ها تعدادی سنسور دارند که در بخش های مختلف خودرو قرار میگیرند و اطلاعات را از شیوه کار همان قسمت به ECU منتقل میکند، برخی از این سنسور ها نیز در صورت کار نکردن درست کامپیوتر از کار می افتد، در واقع می توان اینطور گفت که هر چقدر تعداد سنسور ها بیشتر باشد کامپیوتر از نحوه کار موتور درک بهتری پیدا می کند و در نتیجه کارکرد بهتری خواهد داشت.

    برخی از سنسور های کامپیوتر خودرو عبارتند از : سنسور دور موتور، سنسور اکسیژن، سنسور دمای هوا، سنسور ضربه، سنسور دمای آب، سنسور موقعیت دریچه گاز و ...

    در صورت نیاز به کارشناسی خودرو در محل ، می توانید به روی کارشناسی خودرو کلیک کنید.

    وظیفه کامپیوتر خودرو

    وظایف اصلی کامپیوتر یا ECU در خودرو 

    به طور کلی می توان گفت وظایف ECU در خودرو، نظارت بر کارکرد کلی موتور، نمایش میزان باد لاستیک، نمایش میزان مصرف سوخت، نمایش باز یا بسته بودن درب خودرو، میزان باد لاستیک ها، تنظیم درجه پاشش سوخت در انژکتور خودرو، سنسور اکسیژن، سنسور درجه هوا، نمایش هشدارهای مربوط، تنظیم میزان آلایندگی، محاسبه کارکرد خودرو با استفاده از داده های خروجی و ... می باشد، به طور کلی کامپیوتر هر خودرو وظیفه ثبت و ضبط حالات مختلف خودرو را دارد و از طریق دریافت این اطلاعات درک بهتری را از وضعیت خودرو پیدا کند.

    کامپیوتر خودرو، راننده را از وجود عیب و ایراد در خودرو آگاه می کند و در صورت رسیدن اطلاعات ناقص به کامپیوتر، چراغ هشدار روشن شده که باید در این مواقع نزد مکانیک متخصص رفته و خودرو را مورد بررسی قرار دهید که این کار با دیاگ زدن انجام می شود.

    علائم مختلف خرابی کامپیوتر خودرو

    - وصل نشدن دیاگ

    - روشن شدن چراغ چک

    - روشن نشدن موتور

    - وجود اختلال در عملکرد سنسور ها

    - روشن نشدن پمپ بنزین

    - مشکل در پدال برقی گاز

    از دلایل رایجی که خرابی ECU  در خودرو دارد می توان به نفوذ آب، تماس پین های کامپیوتر، جدا کردن کابل باتری هنگام روشن بودن خودرو، تست وایر شمع روی بدنه اشاره کرد.

     

    b2n

    خواندن 623 دفعه

    درباره حامی خودرو

    کارشناسی خودرو حامی، با هدف برآوردن نیازهای مشاوره‌ای مورد نیاز شما دارندگان خودرو در ابتدای سال 1383 راه‌اندازی گردید. هدف نهایی این مجموعه ارائه تمامی خدمات کارشناسی خودرو، با بالاترین کیفیت و در کمترین زمان می باشد. تنها دارنده ی مجوز کارشناسی خودرو و مشاور عالی تصادفات در تهران با مدیریت کارشناس رسمی دادگستری.

    از زمانی که هر شهروند ایرانی نسبت به خرید خودرو تصمیم گیری نماید، تا زمانی که تصمیم به فروش خودروی خود داشته باشد در تمامی مراحل کارشناسی خودرو حامی به عنوان مشاور در کنار او خواهد بود. کارشناسی خودرو حامی با بهره گیری از کادری مجرب و با استفاده از به روزترین تجهیزات تمامی مراحل را با حداکثر کیفیت برای هر یک از شما عزیزان انجام خواهد داد.

    Please publish modules in offcanvas position.

    تماس با ما