×

    هشدار

    JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 122

    جلوگیری از یخ زدن شیشه خودرو در زمستان

    یخ زدن شیشه خودرو در زمستان

    فصل زمستان با تمام زیبایی هایی که دارد برای کسانی که صاحب خودرو هستند مشکلات جدی به همراه دارد که باعث تصادفات زیادی می شود و نگهداری از خودرو در فصل سرما و یخبندان بسیار دشوار است که در صورت بی توجهی به بعضی مسائل باعث زودتر خراب شدن قطعات مختلفی در خودرو می شوید.

    یکی از این مشکلات که همه دارندگان خودرو در زمستان با ان درگیر هستن یخ زدگی شیشه های خودرو می باشد که جلوی دید راننده را گرفته و پا کردن آن برای بسیاری از مردم در هوای سرد دشوار می باشد، ما در این مقاله برخی از راه های جلوگیری از یخ زدن شیشه خودرو در زمستان را بیان می کنیم تا بتوانید روزهای زمستانی خود را راحت تر سپری کنید.

    راه های جلوگیری از یخ زدگی شیشه خودرو

    - می توانید با پوشاندن شیشه اتومبیل توسط پلاستیک در زمانی که خودرو را پارک میکنید از یخ زدن شیشه ها جلوگیری کنید، برای نگه داشتن پلاستیک نیز می توانید از برف پاک کن استفاده کنید.

    - با درست کردن محلول آب و الکل و سرکه و اسپری کردن آن روی شیشه ها نیز از یخ زدگی آن ها جلوگیری می کنید، به این صورت که ترکیب آب و الکل 1 به 2 باشد.

    - از راه های دیگری که برای جلوگیری از یخ زدگی گزینه مناسبی می باشد این است که یک پیاز خام را به تمامی شیشه ها بمالید، این کار ساده به صورت باور نکردنی از یخ زدگی شیشه ها جلوگیری می کند.

    - برای اینکه از شر یخ زدگی تیغه های برف پاک کن خود خلاص شوید بهتر است آن ها را به الکل آغشته کنید، همچنین این کار مانع چسبیدن آن ها به شیشه می شود.

    - استفاده از محلول های ضد یخ نیز در شب قبل از یخبندان می تواند از راه های ساده ای باشد که هر کسشی به راحتی ان را انجام دهد.

    نکات قابل توجهی نیز وجود دارد که بهتر است بدانید، برای پاک کردن یخ روی شیشه خودرو هرگز از روزنامه استفاده نکنید، زیرا به دلیل نازک بودن به شیشه ها می چسبند.

    همچنین استفاده از آب داغ و کاردک نیز ممنوع است، با ریختن آب داغ روی شیشه ماشین در دمای منفی لایه ای از یخ روی شیشه ها تشکیل می دهید، استفاده از کاردک نیز باعث خراش روی شیشه می شود.

    یخ زدن شیشه خودرو در زمستان

    روش های یخ زدایی شیشه خودرو

    راه های زیادی برای از بین بردن یخ شیشه ها وجود دارد که برخی از آن ها به این صورتند :

    - راحت ترین راه برای از بین بردن یخ روی شیشه های خودرو استفاده از آب لوله کشی می باشد، ابتدا آب را روی شیشه ریخته و سپس به کمک یک دستمال پارچه ای تکه های یخ را به راحتی کنار بزنید، دقت داشته باشد که هرگز از شیشه شور استفاده نکنید، زیرا باعث ایجاد خش روی شیشه می شود.

    - از دیگر روش های متداول برای از بین بردن یخ استفاده از ضد یخ های صنعتی و دست ساز می باشد، ضد یخ های صنعتی در اکثر فروشگاه های لوازم خودرو یافت می شود و یا میتوانید با ترکیب الکل صنعتی و چند قطره مایع ظرفشویی این محلول را درست کنید.

    - اما در مواقعی که دسترسی به ضد یخ و آب ندارید می توانید با استفاده از کارت های اعتباری یخ را به آرامی از روی شیشه ها کنار بزنید، دقت داشته باشید که از طرفی کارت را استفاده کنید که با دستگاه ارتباط مستقیم ندارد و اینکه با فشار زیاد باعث خم شدگی و یا شکستن آن ها نشوید.

    - استفاده از کیسه برنج گرم نیز از دیگر روش هایی می باشد که می توانید با ریختن کمی برنج داخل یک کیسه و گرم کردن آن و سپس کشیدن کیسه به آرامی روی شیشه ها از یخ زدگی ان ها رها شوید، بعد از کشیدن کیسه برنج گرم روی شیشه کمی صبر کنید تا یخ ها آب شوند.

    جهت نیاز به کارشناسی خودرو در محل کلیک نمایید.

     

     yun

     

    خواندن 383 دفعه

    درباره حامی خودرو

    کارشناسی خودرو حامی، با هدف برآوردن نیازهای مشاوره‌ای مورد نیاز شما دارندگان خودرو در ابتدای سال 1383 راه‌اندازی گردید. هدف نهایی این مجموعه ارائه تمامی خدمات کارشناسی خودرو، با بالاترین کیفیت و در کمترین زمان می باشد. تنها دارنده ی مجوز کارشناسی خودرو و مشاور عالی تصادفات در تهران با مدیریت کارشناس رسمی دادگستری.

    از زمانی که هر شهروند ایرانی نسبت به خرید خودرو تصمیم گیری نماید، تا زمانی که تصمیم به فروش خودروی خود داشته باشد در تمامی مراحل کارشناسی خودرو حامی به عنوان مشاور در کنار او خواهد بود. کارشناسی خودرو حامی با بهره گیری از کادری مجرب و با استفاده از به روزترین تجهیزات تمامی مراحل را با حداکثر کیفیت برای هر یک از شما عزیزان انجام خواهد داد.

    Please publish modules in offcanvas position.

    تماس با ما