×

    هشدار

    JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 122

    بهترین زمان تعویض لاستیک خودرو

    تعویض لاستیک خودرو

    لاستیک خودرو نیز مانند کفشی که مدتی از آن استفاده میکنید و کهنه می شود نیاز به تعویض دارد، به طور دقیق نمی توان عمر دقیقی برای لاستیک های خودرو در نظر گرفت، اما باید بعد از گذشت زمان به فکر تعویض آن ها باشد، البته راه هایی برای تشخیص اینکه لاستیک خودرو نیاز به تعویض دارد نیز وجود دارد که در این مقاله بیشتر توضیح می دهیم.

    در واقع ارزش لاستیک خودرو و تعویض آن بیشتر از چیزی است که فکر میکنید، گرچه انتخاب لاستیک خودروی مناسب بسیار مهم می باشد، اما این کار کافی نمی باشد و حتی بهترین لاستیک ها نیز بعد از مدتی دچار پوسیدگی می شوند و نیاز به تعویض دارند، فرسوده شدن لاستیک ها می تواند خطرات زیادی برای شما به همراه داشته باشد، به خصوص در هنگام سفر که متاسفانه بسیاری از افراد به آن توجه نمی کنند، باید این را بدانید که لاستیک ها وسیله ارتباط اتومبیل شما با جاده هستند و تمام فشار سرعت، گردش فرمان و توان ترمز به لاستیک خودرو وارد می شود و حتی اگر بهترین خودرو را داشته باشید باز هم باید به فکر تعویض لاستیک خودرو باشد.

    دلایل تعویض لاستیک خودرو چیست؟

    لاستیک های خودرو به دلایل مختلفی دچار پوسیدگی می شوند که در اینجا برخی از آن ها را بیان کرده ایم:

    تراز کردن : تراز نادرست لاستیک ها میتواند باعث تحلیل و فرسودگی آن ها شود

    سنگینی بار : بار بیش از حد و سنگین میتواند از دیگر عوامل ساییدگی لاستیک ها باشد

    طریقه رانندگی : چرخش چرخ ها در هنگام شتاب و یا قفل کردن آن ها هنگام ترمز نیز می تواند از عوامل دیگر ساییدگی باشد

    سرعت بالا : داشتن سرعت زیاد هنگام رانندگی باعث بالا رفتن حرارت در قسمت لاستیک ها و در نتیجه از بین رفتن زودتر آن ها می شود.

    اگر شما به صورت مرتب خودروی خود را نزد مکانیک می برید تا از سلامت قسمت های مختلف آن مطمئن شوید او به شما یاد آوری می کند که زمان تعویض لاستیک فرار رسیده است، اما راه هایی نیز وجود دارد تا خودتان متوجه این موضوع شوید.

    تعویض لاستیک خودرو

    علائم هشدار تعویض لاستیک خودرو

    شما می توانید با توجه به یک سری علائم متوجه این شوید که لاستیک خودرو نیاز به تعویض دارد، باید اینطور بگوییم که همه مشکلات مربوط به آج لاستیک نمی شود و در مواقعی مشاهده مشکلاتی در کناره لاستیک ها نیز میتواند به شما این هشدار را بدهد که لاستیک خودروی شما نیاز به تعویض دارد ، مشکلاتی مانند بریدگی یا شکاف در اطراف لاستیک از این دسته هستند که با چک کردن اطراف لاستیک می توانید از ان ها مطمئن شوید.

    هر چند وقت یک بار بهتر است لستیک خودروی خود را کاملا چک کنید تا از وجود شیار یا بریدگی های عمیق روی آن ها مطمئن شوید، در صورت مشاهده این موارد با چشم عادی ممکن است لاستیک به زودی پنچر و یا دچار ترکیدگی شود که بسیار خطرناک می باشد.

    لرزش در تمامی خودرو ها وجود دارد، به خصوص هنگام رانندگی در جاده های غیر استاندارد یا آسفالت های خراب، میزان لرزش در هر خودرو متفاوت می باشد که بعد از مدتی رانندگی میزان طبیعی ان را متوجه می شوید، اما در صورتی که لرزش زیاد و غیر طبیعی را متوجه شده اید می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که یک از آن ها وجود مشکل در لاستیک خودرو می باشد، حتی اگر این مشکل از جای دیگری نیز باشد می تواند بعد از مدتی روی لاستیک خودرو تاثیر گذاشته و دچار ساییدگی بیشتر آن شود، پس بهتر است در صورت مشاهده این مشکل خودروی خود را نزد یک مکانیک متخصص ببرید.

    در بعضی مواقع سطح بیرونی لاستیک در قسمت های مختلف دچار تورم می شود که در این حالت آن سمت به صورت ناهموار از دیگر قسمت ها بیرون میزند که معمولا در اثر ضعیف شدن لاستیک ها می باشد، اگر در این مواقع خودرو را پیش یک مکانیک نبرید و یا لاستیک خود را تعویض نکنید ممکن است با خطرات بیشتری مواجه شوید.

     

    در صورت نیاز به کارشناسی خودرو در محل کلیک نمایید.

     

    yun

     

     

     

    خواندن 428 دفعه

    درباره حامی خودرو

    کارشناسی خودرو حامی، با هدف برآوردن نیازهای مشاوره‌ای مورد نیاز شما دارندگان خودرو در ابتدای سال 1383 راه‌اندازی گردید. هدف نهایی این مجموعه ارائه تمامی خدمات کارشناسی خودرو، با بالاترین کیفیت و در کمترین زمان می باشد. تنها دارنده ی مجوز کارشناسی خودرو و مشاور عالی تصادفات در تهران با مدیریت کارشناس رسمی دادگستری.

    از زمانی که هر شهروند ایرانی نسبت به خرید خودرو تصمیم گیری نماید، تا زمانی که تصمیم به فروش خودروی خود داشته باشد در تمامی مراحل کارشناسی خودرو حامی به عنوان مشاور در کنار او خواهد بود. کارشناسی خودرو حامی با بهره گیری از کادری مجرب و با استفاده از به روزترین تجهیزات تمامی مراحل را با حداکثر کیفیت برای هر یک از شما عزیزان انجام خواهد داد.

    Please publish modules in offcanvas position.

    تماس با ما