×

    هشدار

    JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 122

    روش رگلاژ درب خودرو

    رگلاژ درب خودرو

    واژه رگلاژ در لغت به معنی درست کردن و تنظیم کردن می باشد و برای تنظیم کردن قسمت هایی از وسایل مختلف، دستگاه ها و حتی ماشین ها به کار می رود که ما در این مقاله قصد داریم درباره رگلاژ درب خودرو بیشتر توضیح دهیم، البته باید به این نکته نیز اشاره داشته باشیم که رگلاژ کردن برای قیمت های مختلف خودرو از جمله ترمز، کلاچ و .. نیز به کار میرود.

    همان طور که می دانید خودرو از درب جلو و عقب و صندوق و کاپوت تشکیل شده است که از بخش های بسیار محکم خودرو به حساب می آیند و ممکن است بر اثر باز و بسته شدن زیاد بیشتر دچار مشکل شوند و یا اینکه در قسمت قفل در به مشکل برخورد کنید، این مشکلات میتواند بد باز و بسته شدن درب ها، درست چفت نشدن ان ها و یا با صدای زیاد بسته شدن آن ها باشد که نیاز به رگلاژ پیدا می کند.

    عوامل مهمی که باعث خرابی درب خودرو می شوند

    خرابی درزگیرهای درب خودرو

    درزگیرهایی که بین درب و خودرو قرار دارند از جنس پلاستیک هستند و ممکن است بعد از گذشت زمان دچار فرسودگی و یا پارگی شوند که در این مواقع باید هر چه زودتر اقدام به تعویض آن ها نمایید، شما می توانید برای ماندگاری بیشتر این درزگیر ها هر چند وقت یک بار آن ها را با مواد مخصوص چرب کنید.

    تغییر شکل میله های سیستم مکانیکی درب خودرو

    سیستم درب خودرو به صورت مکانیکی کار می کند، به این صورت که با کشیدن دستگیره های در، میله هایی که از داخل به آن متصل هستند به حرکت در آمده و ضامن را از دور قلابی که به چارچوب گیر کرده است خارج می کند، اما اگر این میله ها تغییر شکل دهند با کشیدن دستگیره درب خودرو باز نمی شود.

    افتادگی درب خودرو

    یک دیگر از دلایلی که باعث خرابی درهای خودرو می شود افتادگی آن می باشد، درب خودرو به دلیل وزن زیادی که دارد ممکن است بعد از مدتی از سمت لولا به سمت پایین خم شود، و یا اینکه در مواقعی بر اثر ضربه یا فشار وارد شده در هنگام پولیش این اتفاق بیفتد، افتادگی درب خودرو باعث می شود تا چفت و قلاب دیگر روی هم قرار نگیرند و در به درستی باز و بسته نشود، از مهم ترین علامت های این مساله نیز شنیدن صدای اضافی هنگام باز و بسته کردن در می باشد.

    شکستن دسته پلاستیکی درب

    در مواقعی که دستگیره خارجی درب بشکند قطعه فلزی به جای قبلی خود بر نمیگردد و درب باز و بسته نمی شود.

    روش رگلاژ درب خودرو

    نحوه رگلاژ کردن درب خودرو

    رگلاژ کردن درب خودرو یک کار تخصصی است و پیشنهاد می کنیم تا این کار را به دست یک متخصص بسپارید، اما اگر در مواقعی که دسترسی به مکانیک نداشته و یا اینکه اصرار دارید تا خودتان این کار را انجام دهید باید به سراغ جعبه ابزارتان بروید و یک پیچ گوشتی ، آچار و انبر دست را آماده کنید.

    - با استفاده از پیچ گوشتی تخت پیچ های پنل داخلی را باز کنید، سپس با فشار پنل درب خودرو را باز کنید تا بتوانید به اجزای داخلی آن دسترسی داشته باشید .

    - بعد از اینکه پنل داخلی درب خودرو را باز کردید باید بررسی کنید تا کدام یک از قطعه ها به درستی کار نمیکند و آن را تعمیر یا تعویض کنید . 

    - در صورت افتادگی درب خودرو نیز باید پیچ های اطراف درب را با آچار آلن سفت کنید تا درب در جای اول خود قرار بگیرد .

     جهت کارشناسی خودرو در محل کلیک نمایید.

     

    zaya

     

    خواندن 1270 دفعه

    درباره حامی خودرو

    کارشناسی خودرو حامی، با هدف برآوردن نیازهای مشاوره‌ای مورد نیاز شما دارندگان خودرو در ابتدای سال 1383 راه‌اندازی گردید. هدف نهایی این مجموعه ارائه تمامی خدمات کارشناسی خودرو، با بالاترین کیفیت و در کمترین زمان می باشد. تنها دارنده ی مجوز کارشناسی خودرو و مشاور عالی تصادفات در تهران با مدیریت کارشناس رسمی دادگستری.

    از زمانی که هر شهروند ایرانی نسبت به خرید خودرو تصمیم گیری نماید، تا زمانی که تصمیم به فروش خودروی خود داشته باشد در تمامی مراحل کارشناسی خودرو حامی به عنوان مشاور در کنار او خواهد بود. کارشناسی خودرو حامی با بهره گیری از کادری مجرب و با استفاده از به روزترین تجهیزات تمامی مراحل را با حداکثر کیفیت برای هر یک از شما عزیزان انجام خواهد داد.

    Please publish modules in offcanvas position.

    تماس با ما