×

    هشدار

    JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 122

    علت خروج آب از اگزوز چیست؟

    خروج آب از اگزوز

    بعضی مواقع با مشکلی در خودرو مواجه می شوید و این مشکل به این صورت است که مایعی از اگزوز خودرو خارج می شود که در مرحله اول باید تشخیص داده شود تا این مایع چیست، این مشکل دلایل زیادی دارد که برخی از آن ها میتواند نشان دهنده مشکل جدی در خودروی شما باشد و برخی دیگر مشکل زا نمی باشد، اگر در مواقع خروج آب از اگزوز  همراه آب از اگزوز دود سفید نیز خارج شود میتوانید راحت تر تشخیص دهید که مشکل خودروی شما چه چیزی می باشد، در بسیاری از مواقع وجود دود سفید همراه با مشکل نمی باشد، زیرا دود سفید خروجی آب چگالش شده می باشد که معمولا در روزهای سرد این اتفاق می افتد، اما اگر این مشکل بعد از چند دقیقه برطرف نشد و دود به صورت غلیظ و زیاد از اگزوز خارج شد نشان دهنده مشکل جدی می باشد که باید به آن توجه داشته باشید.

    خروج آب از اگزوز

    دلایل خروج آب از اگزوز 

    1- وجود رطوبت هوا

    خروج آب از اگزوز در فصل زمستان مساله ای عادی است و برای تمام خودرو ها اتفاق می افتد و این موضوع به این علت است که در زمان خاموش بودن خودرو اگزوز سرد شده و بعد از اینکه خودرو را روشن میکنی با گرم شدن محفظه اگزوز آب از داخل اگزوز بیرون می آید، زمانی که گرما از محفظه سرد اگزوز عبور میکند به دلیل رطوبتی که داخل هوا وجود دارد و همچنین رطوبت وارد شده به داخل اگزوز عمل میعان اتفاق می افتد و باعث خروج آب از اگزوز ماشین می شود و بعد از چند دقیقه متوقف می شود.

    2- ایجاد مشکل و خرابی  واشر سرسیلندر و محفظه احتراق

    یکی از دلایل دیگری که میتواند باعث خروج آب از اگزوز شود خرابی واشر سرسیلندر، سرسیلندر و محفظه احتراق می باشد که باید به صورت جدی به آن رسیدگی شود، در صورت سوختن واشر سر سیلندر آب وارد سرسیلندر خودرو می شود و آسیب زیادی به خودرو وارد می کند و حتما نیاز به تعویض دارد، همچنین وجود ترگ یا شکستگی در سرسیلندر میتواند باعث خروج آب از اگزوز شود که باید حتما به مکانیک مراجعه کنید و تعمیر و یا تعویض شود.

    در مواقعی که محفظه احتراق خودرو نیز آسیب دیده باشد باعث بروز این مشکل می شود که باید به سرعت تعمیر شود.

    با توجه به رنگ دودی که همراه با مایع از اگزوز خارج می شود میتوانید تشخیص دهید که این مایع آب است یا ماده ای دیگر، دود خاکستری یا آبی نشان دهنده وجود روغن در سیستم احتراق خودرو می باشد و دود سیاه نشان دهنده این است که هوا به محفظه احتراق نرسیده و عمل احتراق انجام نشده باشد.

    برای کارشناسی خودرو در محل روی لینک کلیک کنید.

     

    zaya

    خواندن 769 دفعه

    درباره حامی خودرو

    کارشناسی خودرو حامی، با هدف برآوردن نیازهای مشاوره‌ای مورد نیاز شما دارندگان خودرو در ابتدای سال 1383 راه‌اندازی گردید. هدف نهایی این مجموعه ارائه تمامی خدمات کارشناسی خودرو، با بالاترین کیفیت و در کمترین زمان می باشد. تنها دارنده ی مجوز کارشناسی خودرو و مشاور عالی تصادفات در تهران با مدیریت کارشناس رسمی دادگستری.

    از زمانی که هر شهروند ایرانی نسبت به خرید خودرو تصمیم گیری نماید، تا زمانی که تصمیم به فروش خودروی خود داشته باشد در تمامی مراحل کارشناسی خودرو حامی به عنوان مشاور در کنار او خواهد بود. کارشناسی خودرو حامی با بهره گیری از کادری مجرب و با استفاده از به روزترین تجهیزات تمامی مراحل را با حداکثر کیفیت برای هر یک از شما عزیزان انجام خواهد داد.

    Please publish modules in offcanvas position.

    تماس با ما