×

    هشدار

    JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 122

    ترموستات خودرو و کاربرد آن

    ترموستات خودرو

    ترموستات یکی از مهم ترین قطعات خودرو به شمار می آید که وظیفه آن تنظیم درجه حرارت موتور اتومبیل می باشد که آن را در دمای معمول که 85 درجه است نگه می دارد، برای اینکه موتور خودرو به خوبی عمل کند باید در یک درجه حرارت معینی باشد و سرد بودن و گرم بودن موتور خودرو هر کدام عوارضی را در پیش دارند که به قطعات دیگر آسیب می رسانند، بنابراین واجب است که دمای موتور در 85 درجه سانتی گراد ثابت نگه داشته شود، زمانی که ماشین را روشن می کنید و موتور سرد است این قطعه ورودی آب به رادیاتور را می بندد و آب به دور سیلندرها می چرخد تا به دمای مشخص شده برسد ، وقتی درجه موتور به حد نصاب رسید ترموستات راه آب را برای ورود باز میکند تا گردش آب باعث خنک شدن رادیاتور شود، این مراحل باز هم با پایین آمدن درجه حرارت موتور تکرار می شود تا دمای موتور همیشه در همان حالت معمول باقی بماند، تنظیم درجه حرارت ترموستات هر خودرو توسط کارخانه سازنده آن انجام میشود و دیگر قابل تنظیم نمی باشد و در صورت بهم ریختن آن تنها راه چاره تعویض ترموستات خودرو می باشد.

    ترموستات خودرو

    در صورت درست کار نکردن ترموستات چه اتفاقی می افتد؟

    - باعث خرابی و استهلاک قطعات داخلی خودرو از جمله سرسیلندر و پیستون ها می شود

    - غلظت روغن داخل موتور پایین می آید و در نتیجه مصرف آن بیشتر می شود

    - باعث فرسایش قطعات درونی خودرو می شود

    - باعث بالا رفتن مصرف سوخت و کاهش راندمان خودرو می شود

    بسیاری از افراد بر این باورند که ترموستات فقط در فصل سرد سال و مواقعی که بخاری ماشین روشن است مورد استفاده قرار میگیرد، اما این باور کاملا غلط است، در واقع اگر با تمیز نگه داشتن سیستم خنک کننده موتور و معمول بوذن درجه حرارت آن، ترموستات تا سال ها سالم باقی می ماند، اما در مواقعی پیش می آید که گیر کردن ترموستات باعث بالا یا پایین رفتن درجه حرارت خودرو می شود، اگر ترموستات در حالت باز گیر کرده باشد در فصل سرد سال موتور به دمای معمول خود نمیرسد و سرد می ماند، همچنین با بسته ماندن ترموستات درجه حرارت موتور بالا رفته و آب به جوش می آید.

    مشخصات ترموستات دقیق و سالم چیست

    - در محدوده درجه حرارت مشخص شده شروع به باز شدن کند

    - با رسیدن به درجه حرارت مشخص شده کاملا باز شود

    - بیشترین مقدار آب خنک کننده از طریق ترموستات به رادیاتور راه یابد

    - بعد از بسته شدن ترموستات، آب رادیاتور بیشتر از حد مجاز نباشد

    به طور خلاصه باید این نکته را بدایند که انتخاب نوع ترموستات خودرو بستگی به کارخانه سازنده آن و استانداری که برای خودرو تعیین کرده اند دارد و باید برای فهمیدن آن به دفترچه راهنما و یا تعمیرگاه های مجاز آن خودرو مراجعه کرد.

    شما میتوانید برای کارشناسی خودرو به لینک مشخص شده مراجعه کنید.

    zaya

    خواندن 567 دفعه

    درباره حامی خودرو

    کارشناسی خودرو حامی، با هدف برآوردن نیازهای مشاوره‌ای مورد نیاز شما دارندگان خودرو در ابتدای سال 1383 راه‌اندازی گردید. هدف نهایی این مجموعه ارائه تمامی خدمات کارشناسی خودرو، با بالاترین کیفیت و در کمترین زمان می باشد. تنها دارنده ی مجوز کارشناسی خودرو و مشاور عالی تصادفات در تهران با مدیریت کارشناس رسمی دادگستری.

    از زمانی که هر شهروند ایرانی نسبت به خرید خودرو تصمیم گیری نماید، تا زمانی که تصمیم به فروش خودروی خود داشته باشد در تمامی مراحل کارشناسی خودرو حامی به عنوان مشاور در کنار او خواهد بود. کارشناسی خودرو حامی با بهره گیری از کادری مجرب و با استفاده از به روزترین تجهیزات تمامی مراحل را با حداکثر کیفیت برای هر یک از شما عزیزان انجام خواهد داد.

    Please publish modules in offcanvas position.

    تماس با ما