با مزایا و معایب سوناتا وای اف آشنا شوید

    هیوندای سوناتا، یکی از سدان‌های خانوادگی پرفروش و محبوب شرکت هیوندای در بازار ایران است. بیش از 7 نسل از این خودرو وارد بازار ایران شده است. از بین نسل‌های مختلف این خودرو، نسل ششم که با نام سوناتا yf شناخته می‌شود، توانست موفقیت بسیار چشم‌گیری در بازار ایران داشته باشد. طراحی ظاهری انقلابی این خودرو، یکی از مهم‌ترین مشخصه‌های آن است و طرف‌داران بسیار زیادی در ایران دارد. از‌این‌رو، در ادامه قصد داریم به بررسی این خودرو بپردازیم و آن را به چالش بکشیم و با مزایا و معایب سوناتا وای اف بیشتر آشنا شویم. اما قبل از آن، بهتر است نگاهی به مدل‌های موجود این خودرو در ایران داشته باشیم.

    مزایای سوناتا وای اف :

    نسخه نیوفیس از لحاظ ظاهری، فنی و امکانات تفاوت قابل‌توجهی با نسخه پایه ندارد و تقریباً هر دوی آن‌ها مزایای یکسانی دارند؛ هرچند در موارد خاصی، نسخه نیوفیس عملکرد بهتری ارائه می‌کند. در ‌ادامه، با مزایای این خودرو بیشتر آشنا می‌شویم.

     

    مزیت اول: ظاهر اسپرت و طراحی جذاب هیوندای سوناتا YF 


    بدون شک، طراحی چشم‌نواز و منحصربه‌فرد هیوندای سوناتا وای اف، مهم‌ترین مزیت این خودرو است. هیوندای بیش از 370 میلیون و 4 سال زمان صرف کرد تا سوناتا نسل ششم را با این ظاهر انقلابی روانه بازار کند. زبان طراحی Fluidic Sculpture استفاده‌شده در این خودرو، پر از حجم‌های اغراق‌آمیز است و ظاهری کاملاً اسپرت و درعین‌حال لوکس به این خودرو می‌دهد. در زمان عرضه، سوناتا هم‌چون یک ستاره در خیابان‌ها می‌درخشید و امروز بعد از گذشت نزدیک به یک دهه از ورود اولین خودرو سوناتا، هنوز هم ظاهر این خودرو، می‌تواند نظر افراد را در خیابان به خود جلب کند.

     

    مزیت دوم: امکانات و آپشن‌های سوناتا YF 

    در ادامه لیست مزایا و معایب سوناتا yf، به امکانات و مشخصات سوناتای وای اف می‌رسیم. اکثر سوناتا وای اف‌های واردشده شرکتی به ایران، از نسخه فول‌آپشن هستند. لیست کاملی از امکانات رفاهی و آپشن‌ها، باعث شده بود تا سوناتا در زمان عرضه، در لیست لوکس‌ترین سدان‌های خانوادگی بازار ایران قرار بگیرد. امکانات این خودرو از رقیب ژاپنی آن، تویوتا کمری، بیشتر است و این موضوع، روی فروش این خودرو در حال حاضر نیز تأثیر مثبتی دارد. کروز‌کنترل، کنترل کشش، کنترل پایداری، سنسور عقب، سنسور باران، گرم‌کن فرمان (در نسخه نیوفیس)، اتولایت، نمایش‌گر لمسی، دوربین عقب، کی‌‌‌لس استارتر، تهویه اتومات، صندلی راننده 8‌حالته برقی با تنظیم گودی کمر، گرم‌کن و سردکن صندلی به‌همراه سقف پانوراما، از مهم‌ترین آپشن‌ها و امکانات رفاهی این خودرو هستند. مشخصات فنی سوناتا وای اف نشان می‌دهد که این خودرو، هنوز هم از لحاظ امکانات جایگاه بسیار خوبی در بازار ایران دارد.

     

    مزیت سوم: امنیت بالا و امکانات امنیتی مناسب سوناتا Yf 

    سوناتا yf توانسته است از موسسه ایمنی NHTSA آمریکا، که معتبرترین موسسه تست ایمنی جاده‌ای در آمریکا و جهان است، 5 ستاره ایمنی را دریافت کند. تعداد بسیار اندکی از خودروهایی که وارد بازار ایران شده‌اند، توانسته‌اند چنین امتیاز بالایی را در بخش ایمنی دریافت کنند. نسل ششم این خودرو درعین‌حال که خودروی بسیار زیبایی است، بدنه مقاوم و ایمنی دارد. نسخه‌های فول این خودرو دارای ایربگ راننده، سرنشین جلو، پرده‌ای و جانبی (مجموعاً 6 ایربگ در 10 نقطه) هستند. علاوه‌بر‌این، پشت‌سری فعال و ترمزهای ABS، ضدقفل و کمکی، از دیگر امکانات امنیتی این خودرو به‌حساب می‌آیند. درمجموع، امنیت، یکی از مهم‌ترین موارد در لیست مزایای هیوندای سوناتا yf است.

     

    مزیت چهارم: بازار دست‌دوم سوناتا وای اف 

    این خودرو از بدو ورود به ایران، توانست دل خریداران ایرانی خود را به دست آورد. نسل ششم سوناتا، خیلی زود به یکی از پرفروش‌ترین خودروهای وارداتی بازار ایران تبدیل شد. مزایایی که در بالا نام بردیم، سبب شده است تا بازار خریدوفروش این خودرو در ایران هنوز هم پررونق باشد. معمولاً صاحبان سوناتا YF تمایلی به فروش خودروی خود ندارند؛ اما اگر قصد فروش داشته باشند، به‌هیچ‌وجه نگرانی بابت پیدا‌شدن خریدار نخواهند داشت. در سمت مقابل، خریداران نیز معمولاً دست بازی در انتخاب بین آگهی‌های فروش پرتعداد این خودرو دارند. تعداد فراوان سوناتا YF های واردشده به ایران و تنوع بالای آگهی‌های فروش، به آن‌ها قدرت انتخاب زیادی می‌دهد.

     

    معایب هیوندای سوناتا YF :
    این خودرو نیز مانند هر خودرویی، دارای معایب و مشکلاتی است. در ادامه بررسی معایب مهم این خودرو خواهیم پرداخت.

     

    عیب اول: کیفیت کابین و قطعات مختلف به‌کاررفته در آن

    کیفیت پایین کابین و قطعات آن، اولین مورد در لیست معایب سوناتا وای اف است. این خودرو یک سدان متوسط خانوادگی است و با توجه به قیمت‌گذاری آن در بازارهای جهانی، به‌هیچ‌عنوان در دسته خودروهای لوکسی مانند بنز و بی ام و قرار نمی‌گیرد. بنابراین، نباید انتظار زیادی از کابین این خودرو داشته باشیم. بااین‌حال، کیفیت کابین سوناتا YF، می‌توانست بسیار بهتر از این باشد. استفاده از مواد ارزان‌قیمت در بخش‌های مختلف کابین، حس خوبی به سرنشینان منتقل نمی‌کند.

     

    عیب دوم: تعلیق خشک، کوبش و ارتفاع پایین خودرو

    از زمان عرضه اولیه تا امروز، اصلی‌ترین نقطه‌ضعف هیوندای سوناتا yf، همین تعلیق خشک و ارتفاع پایین خودرو است. این خودرو از لحاظ ظاهری، خودرو اسپرت‌تری نسبت به نسل قبلی سوناتا به‌حساب می‌آید. استفاده از تعلیق اسپرت و کاهش ارتفاع خودرو نیز، قرار بود هم‌راستا با ظاهر اسپرت خودرو باشد؛ اما به یک نقطه‌ضعف بزرگ تبدیل شد. کوبش‌های آزاردهنده و ارتفاع بسیار کم خودرو که در مواردی باعث مشکلاتی می‌شود، از معایبی است که صاحبان سوناتا YF به آن اشاره می‌کنند.

     

    جمع‌بندی مزایا و معایب سوناتا وای اف

    در این مقاله، به بررسی مزایا و معایب هیوندای سوناتا وای اف پرداختیم. هیوندای سوناتا YF، حتی با گذشت بیش از 10 سال از عرضه اولین نسخه، هم‌چنان یکی از بهترین و ارزنده‌ترین سدان‌های خانوادگی متوسط در بازار ایران است. ظاهر جذاب این خودرو، هنوز طرف‌داران زیادی دارد؛ هم‌چنین، مزایایی مانند امنیت بالا و امکانات پرتعداد نیز نباید به‌سادگی فراموش شوند. این ویژگی‌های مثبت، باعث شده است تا سوناتا yf خریداران زیادی در بازار داشته باشد. در مقابل، تعلیق خشک و کیفیت پایین قطعات کابین، می‌تواند بعضی از خریداران را از خرید این خودرو منصرف کند. درمجموع، اگر دنبال سدان خانوادگی با امکانات سطح بالا و ظاهری جذاب هستید که بازار دست‌دوم خوبی داشته باشد و با تعلیق خشک مشکلی ندارید، سوناتا وای اف قطعاً یک گزینه بسیار خوب برای شما خواهد بود.

    خواندن 3221 دفعه

    درباره حامی خودرو

    کارشناسی خودرو حامی، با هدف برآوردن نیازهای مشاوره‌ای مورد نیاز شما دارندگان خودرو در ابتدای سال 1383 راه‌اندازی گردید. هدف نهایی این مجموعه ارائه تمامی خدمات کارشناسی خودرو، با بالاترین کیفیت و در کمترین زمان می باشد. تنها دارنده ی مجوز کارشناسی خودرو و مشاور عالی تصادفات در تهران با مدیریت کارشناس رسمی دادگستری.

    از زمانی که هر شهروند ایرانی نسبت به خرید خودرو تصمیم گیری نماید، تا زمانی که تصمیم به فروش خودروی خود داشته باشد در تمامی مراحل کارشناسی خودرو حامی به عنوان مشاور در کنار او خواهد بود. کارشناسی خودرو حامی با بهره گیری از کادری مجرب و با استفاده از به روزترین تجهیزات تمامی مراحل را با حداکثر کیفیت برای هر یک از شما عزیزان انجام خواهد داد.

    Please publish modules in offcanvas position.

    تماس با ما