مشخصات جک S5 فیس لیفت جدید

    جک S5، کراس‌اوور کمپانی جک از سال ۹۳ با نسخه دستی به بازار کشورمان راه یافت و به دلایلی هم‌چون طراحی ظاهری نسبتا شکیل (مشابه هیوندای توسان ال ام) و بهره‌مندی از قوای فنی مهیج، خیلی زود مورد توجه خریداران ایرانی قرار گرفت. قرار بود از سال ۹۴ نسخه فیس لیفت جک اس ۵ هم‌زمان با بازار چین به کشور ما نیز راه پیدا کند، اما به دلایل نامشخصی، صرفا مدل اتوماتیک این خودرو از سال ۹۵ به بازار ایران تزریق شد.

    اما حالا بعد از گذشت چند سال، ظاهرا کرمان موتور تصمیم به جبران مافات گرفته و قرار است نسخه فیس‌لیفت این خودرو را به مرحله عرضه و فروش برساند. جک S5 فیس لیفت جدید از لحاظ طراحی در بخش‌هایی نظیر جلو پنجره و مه شکن‌های جلو دست‌خوش تغییراتی شده، اما نمای جانبی و قسمت پشت آن تقریبا تحول خاصی را تجربه نکرده است.با این مقاله از سری مطالب «مجله خودرو همراه مکانیک» همگام شوید تا اطلاعات کامل‌تری پیرامون مشخصات فنی جک S5 فیس لیفت جدید به دست آورید.

     

    مشخصات فنی جک S5 جدید :

    مهم‌ترین تغییر جک اس ۵ فیس لیفت نسبت به نسخه فعلی، تحول پیشرانه این خودرو است که از 2 به ۱.۵ لیتر تغییر حجم داده و هم‌زمان در جک x7 یا همان KMC K7 نیز مشغول به خدمت است. این پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ که با کد HFC4GC1.6D شناسایی می‌شود، از سامانه تزریق سوخت مستقیم یا GDi سود می‌برد و می‌تواند 174 اسب‌بخار قدرت و ۲۵۱ نیوتن‌متر گشتاور را از طریق گیربکس شش دنده اتوماتیک دوکلاچه به سوی چرخ‌های جلو ارسال کند. حداکثر سرعت جک S5 فیس لیفت جدید، معادل ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت برآورد شده است و میانگین مصرف سوخت ترکیبی این خودرو نیز به ۸.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر خواهد رسید. شتاب صفرتاصد این خودرو هنوز به‌طور دقیق اعلام نشده است؛ اما بر اساس اولین ویدیوکلیپ رسمی منتشرشده از سوی کرمان موتور، جک S5 فیس‌لیفت جدید علی‌رغم کاهش حجم موتور، شتاب‌گیری بهتری نسبت به نسخه قدیمی ارائه می‌دهد. دلیل این مسئله، می‌تواند افزایش بازه ارائه ماکزیمم گشتاور در موتور ۱.۵ لیتری باشد؛ چراکه نهایت گشتاور این پیشرانه در بازه ۱۵۰۰ تا ۴۵۰۰ دور در دقیقه در دسترس راننده قرار خواهد داشت و این در حالی است که نسخه دولیتری حداکثر گشتاور خود را بین ۲۰۰۰ تا ۴۰۰۰ دور در اختیار می‌گذارد؛ درنتیجه، شتاب اولیه خودرو نسبت به قبل سریع‌تر خواهد بود که در مورد جک اس ۵ فیس‌لیفت احتمالا چیزی حدود یازده ثانیه خواهد بود.

     

    امکانات رفاهی جک S5 فیس‌لیفت :

    اما بر اساس اطلاعات دریافتی، ظاهرا قرار نیست تجهیزات جدید و متمایزی به این خودرو اضافه شود. تنها نکته حائز اهمیت در این میان، ضمیمه شدن کروزکنترل و چراغ‌های دی‌لایت یا روشنایی روز به لیست تجهیزات رفاهی نسخه جدید جک اس ۵ است که فقدان آن‌ها در مدل‌های پیشین، موجب بروز انتقاداتی از سوی مالکان شده بود. بنابراین، می‌توان از وجود امکانات زیر در نسخه جدید شاسی‌بلند محبوب کرمان موتور تقریبا مطمئن بود: کروزکنترل، دی‌لایت، کنترل سرعت در سرازیری، سیستم کنترل پایداری، حسگرهای پارک، سنسور باران، سنسور فشار باد تایر، ترمز پارک برقی، اتولایت، چراغ‌های مه‌شکن جلو و عقب، تنظیم برقی ارتفاع نور جلو، فرمان برقی حساس به سرعت با روکش چرم، نمایشگر لمسی داشبورد همراه با نویگیشن و دوربین عقب، بلوتوث و درگاه USB، ورود و استارت بدون کلید، تهویه اتوماتیک دوگانه، تنظیم شش حالته برقی صندلی راننده با مموری، گرم‌کن صندلی‌های جلو، روکش صندلی چرمی، خروجی ۱۲ ولت صندوق عقب، آینه‌های جانبی تاشونده برقی با گرم‌کن و سانروف

     

    ایمنی :

    جک S5 فیس‌لیفت جدید، از لحاظ پلتفرم و ساختار بدنه تفاوتی با نسخه پیشین ندارد و ازآن‌جاکه مدل قبلی موفق به دریافت پنج ستاره از موسسه ایمنی‌سنجی C-NCAP چین شده است، بنابراین می‌توان نسبت به امنیت تقریبا قابل‌قبول نسخه فیس‌لیفت این خودرو نیز اطمینان داشت. از سوی دیگر، وجود امکاناتی هم‌چون چهار عدد کیسه‌هوا به‌علاوه پشت‌سری فعال ، کمربند ایمنی پیش‌کشنده، سیستم‌های ترمز ضدقفل ABS، توزیع نیروی ترمزEBD و ترمز کمکی به‌علاوه سامانه‌های کنترل پایداری و هرزگردی، امنیتی نسبتا دل‌گرم‌کننده را برای سرنشینان این خودروی کراس‌اوور به ارمغان خواهند آورد.

     

    جمع‌بندی :


    جک S5 فیس‌لیفت جدید، از لحاظ طراحی ظاهری سنخیت چندانی با محصولات مدرن چینی ندارد؛ به‌خصوص که این خودرو احتمالا در بحث قیمت خودرو با محصولات مدرن و جذابی هم‌چون بهمن موتور دیگنیتی تلاقی خواهد داشت و مسلما بسیاری از مشتریان ترجیح می‌دهند یک کراس‌اوور کوپه مدرن و جذاب را خریداری کنند تا آن‌که به سراغ محصولی قدیمی متعلق به سال‌های ۲۰۱۴-۲۰۱۵ کشور چین بروند.  بنابراین، شرکت کرمان موتور باید یک مزیت قیمتی ویژه برای جک s5 قرار دهد تا این خودرو بتواند با کراس‌اوورهای جدید چینی که احتمالا طی یکی دو سال آینده به‌طور گسترده‌تر روانه بازار کشورمان می‌شوند، رقابت کند و هم‌چنان خود را در وسط کارزار سرپا نگاه دارد.

    خواندن 498 دفعه

    درباره حامی خودرو

    کارشناسی خودرو حامی، با هدف برآوردن نیازهای مشاوره‌ای مورد نیاز شما دارندگان خودرو در ابتدای سال 1383 راه‌اندازی گردید. هدف نهایی این مجموعه ارائه تمامی خدمات کارشناسی خودرو، با بالاترین کیفیت و در کمترین زمان می باشد. تنها دارنده ی مجوز کارشناسی خودرو و مشاور عالی تصادفات در تهران با مدیریت کارشناس رسمی دادگستری.

    از زمانی که هر شهروند ایرانی نسبت به خرید خودرو تصمیم گیری نماید، تا زمانی که تصمیم به فروش خودروی خود داشته باشد در تمامی مراحل کارشناسی خودرو حامی به عنوان مشاور در کنار او خواهد بود. کارشناسی خودرو حامی با بهره گیری از کادری مجرب و با استفاده از به روزترین تجهیزات تمامی مراحل را با حداکثر کیفیت برای هر یک از شما عزیزان انجام خواهد داد.

    Please publish modules in offcanvas position.

    تماس با ما