مشخصات فنی ساینا S جدید

    ساینا S یکی دیگر از محصولات خانواده پلتفرم X200 سایپا محسوب می‌شود که به‌عنوان فیس‌لیفت ساینا EX، در اختیار مشتریان قرار گرفته است. این خودرو در بخش‌هایی هم‌چون طراحی سپر و جلوپنجره دچار تحول شده است و نمایی نسبتا مدرن‌تر را به نمایش می‌گذارد. طراحی ناحیه عقب خودرو نیز از قلم تیز طراحان در امان نمانده است و وجهه‌ای جدیدتر را به رخ می‌کشد؛ چراکه در این قسمت، طرح چراغ‌ها، سپر و درب صندوق نسبت به مدل پیشین تفاوت پیدا کرده است. البته اگر کمی دقت کنید، متوجه شباهت تقریبی بخش پشت ساینا اس با رنو سیمبل خواهید شد.

     

    مشخصات فنی ساینا s جدید :

    غیرمحتمل‌ترین انتظاری که در شرایط فعلی می‌توان از گروه صنعتی سایپا داشت، این مورد خواهد بود که موتور ۸ سوپاپ و ارتقاءیافته پراید را از روی محصولات خانواده تیبا و ساینا کنار بگذارد. مسلما همه می‌دانیم که این انتظار، رویایی محال بیش نیست و شرکت سایپا همان موتور M15 ساینا معمولی را در مدل فیس‌لیفت این خودرو نیز به خدمت گرفته است. استاندارد آلایندگی این موتور در ساینا جدید از یورو ۴ به یورو ۵ ارتقا یافته است که البته این مورد تأثیری در افزایش راندمان عملکرد موتور نخواهد داشت. بنابراین، ساینای جدید هم‌چون گذشته از دل موتور ۱۵۰۳ سی‌سی خود، توانی معادل ۸۷ اسب‌بخار قدرت و ۱۲۸ نیوتن‌متر گشتاور را به‌ترتیب در دورهای ۵۳۰۰ و ۴۰۰۰ دور در دقیقه بیرون خواهد کشید. گیربکس دستی ۵ سرعته نیز مامور انتقال توان موتور به سوی چرخ‌های جلو شده است. هنوز اطلاعات رسمی و دقیق پیرامون حداکثر سرعت و شتاب صفرتاصد ساینا اس از سوی شرکت سازنده منتشر نشده است؛ اما احتمالا نباید اختلاف چندانی میان چابکی مدل جدید ساینا با نسخه معمولی آن و یا تیبا وجود داشته باشد.  میانگین مصرف سوخت ساینا نسخه اس به طور رسمی در سیکل ترکیبی، معادل ۷.۰۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر عنوان شده است که برای یک خودروی ۱۰۵۰ کیلوگرمی با موتور ۱.۵ لیتری، چندان مقرون‌به‌صرفه به نظر نمی‌رسد. باک سوخت فرزند جدید تیبا معادل ۴۱ لیتر گنجایش دارد و ظرفیت صندوق عقب آن نیز ۳۷۰ لیتر خواهد بود. سیستم تعلیق جلوی این خودرو، از نوع مک فرسون و در عقب از مدل فنر پیچشی است‌. هم‌چنین همانند گذشته، از ترمزهای دیسکی خنک‌شونده در جلو و نمونه کاسه‌ای در چرخ‌های عقب بهره برده شده است.

     

    امکانات رفاهی :

    لازم به ذکر است که ساینا جدید در دو نسخه S و G روانه بازار خواهد شد که در این میان تیپ اس به عنوان مدل نیمه‌فول و تیپ جی نیز در حکم مدل فول آپشن به دست مشتریان خواهد رسید. تیپ s به تجهیزاتی هم‌چون هشدار صوتی نبستن کمربند، هشدار سرعت ۱۲۰ کیلومتر، بازشدن قفل‌ها هنگام تصادف، چراغ بدرقه، قفل مرکزی روی داشبورد، دی لایت، اتولایت، نشان‌گر تعویض دنده، رینگ‌های آلومینیومی به صورت سفارشی و کلید تاشو مجهز است. در سوی دیگر ساینا علاوه بر آپشن‌های فوق از امکانات دندان‌گیرتری نظیر نمایش‌گر ۷ اینچی لمسی، کنترل سیستم صوتی روی فرمان، دوربین عقب، شیشه‌های دودی، حس‌گر فشار باد تایر و روکش صندلی چرمی سود خواهد برد.

     

    ایمنی ساینا S جدید :

    در کاتالوگ منتسب به ساینا اس، اثری از کیسه‌های هوا به چشم نمی‌خورد؛ اما ازآن‌جایی‌که حضور دو کیسه‌هوا در تمامی خودروهای تولید داخل اجباری است، بنابراین قطعا این محصول نیز با حداقل دو ایربگ در اختیار مشتریان داخلی قرار خواهد گرفت. مضاف بر این، ازآن‌جایی‌که تجهیزات ایمنی ساینا EX و S تفاوت خاصی نسبت به یکدیگر ندارد، درنتیجه می‌توان به‌راحتی حدس زد که سطح ایمنی هر دو مدل مذکور در یک ردیف قرار خواهد گرفت. با این تفسیر، هم‌چنان یک خودروی نه‌چندان ایمن را در مقابل خود داریم و نباید به امنیت این خودرو نیز خیلی دل بست. البته وجود تجهیزاتی هم‌چون سیستم ترمز کمکی و سامانه کنترل پایداری در ساینا جی‌، قطعا می‌تواند رانندگی ایمن‌تری را برای کاربران مدل فول‌آپشن سدان جدید سایپا فراهم آورد.

     

    جمع‌بندی :


    مسلما راحت‌ترین کار ممکن در زمانی که خودروسازان خارجی همکاری چندانی با تولیدکنندگان ایرانی ندارند، ارائه فیس‌لیفت جدید از محصولات قدیمی و افزایش قیمت چند ده میلیون تومانی آن‌هاست تا بدین ترتیب، در ازای اعمال تغییرات اندک در بخش‌هایی هم‌چون سپر و جلوپنجره و چراغ‌ها و نیز اضافه‌شدن چند آپشن نه‌چندان گران‌قیمت، مبلغی نسبتا سرسام‌آور به بهای نهایی یک خودروی اقتصادی نظیر ساینا اضافه شود! به هر حال، ارائه نسخه‌های فیس‌لیفت را در شرایط فعلی باید به فال نیک گرفت و در عین حال، از خودروسازانی هم‌چون سایپا درخواست کرد که هر چه سریع‌تر نسبت به تولید مدل‌های کاملا جدید به سبک پروژه شاهین و آریا اهتمام بیشتری بورزند.

    خواندن 1004 دفعه

    درباره حامی خودرو

    کارشناسی خودرو حامی، با هدف برآوردن نیازهای مشاوره‌ای مورد نیاز شما دارندگان خودرو در ابتدای سال 1383 راه‌اندازی گردید. هدف نهایی این مجموعه ارائه تمامی خدمات کارشناسی خودرو، با بالاترین کیفیت و در کمترین زمان می باشد. تنها دارنده ی مجوز کارشناسی خودرو و مشاور عالی تصادفات در تهران با مدیریت کارشناس رسمی دادگستری.

    از زمانی که هر شهروند ایرانی نسبت به خرید خودرو تصمیم گیری نماید، تا زمانی که تصمیم به فروش خودروی خود داشته باشد در تمامی مراحل کارشناسی خودرو حامی به عنوان مشاور در کنار او خواهد بود. کارشناسی خودرو حامی با بهره گیری از کادری مجرب و با استفاده از به روزترین تجهیزات تمامی مراحل را با حداکثر کیفیت برای هر یک از شما عزیزان انجام خواهد داد.

    Please publish modules in offcanvas position.

    تماس با ما