مزایا و معایب خودرو تویوتا C-HR هیبرید

    با توجه به رشد فروش کراس‌اوورها و شاسی‌بلندهای اسپرت ترکیبی در بازار جهانی، کمپانی تویوتا نیز به فکر تولید یک کراس‌اوور متفاوت و منحصربه‌فرد افتاد که حاصل آن را می‌توان در تویوتا CHR هیبرید مشاهده کرد. تویوتا CHR، در فاصله سال‌های 2017 تا 2018 به بازار کشورمان راه یافت و به رقابت با نیسان جوک، میتسوبیشی ASX و بی ام و X1‌ پرداخت. امروزه نسخه‌های معدودی از تویوتا CHR هیبرید در بازار کشورمان موجود هستند که با قیمت‌هایی گزاف خریدوفروش می‌شوند. با توجه به شرایط فعلی بازار و وجود رقبای مختلف در این محدوده قیمتی، شناخت مزایا و معایب تویوتا CHR هیبرید برای مشتریان اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده است. در ادامه، نگاهی به لیست مزایای تویوتا سی اچ آر هیبرید و معایب آن خواهیم داشت و این خودروی مدرن ژاپنی را با نگاهی دقیق مورد بررسی قرار خواهیم داد. با ما همراه باشید.

    معایب تویوتا سی اچ آر هیبرید :

    1. کمبود امکانات رفاهی در مقایسه با خودروهای هم‌قیمت :

    تویوتا CHR هیبرید از ابتدای ورود به بازار ایران با قیمتی گزاف به فروش رسید و همین مساله سبب شد تا انتظار مشتریان از این خودرو افزایش یابد. با این حال سی اچ آر هیبرید به هیچ عنوان خودروی نیمه‌لوکسی در بازار جهانی محسوب نمی‌شود و نباید این خودرو را رقیب تمام‌وکمالی برای بی ام و X1 یا مینی کانتری‌من دانست. افزایش انتظارات مشتریان و کمبود برخی امکانات رفاهی هم‌چون سانروف یا حتی تنظیم برقی صندلی در نسخه‌های واردشده از این خودرو، موجب شده تا این مورد یکی از معایب تویوتا CHR هیبرید در بازار ایران محسوب شود. نبود سانروف و تنظیم برقی صندلی‌ها در CHR هیبرید در حالی اتفاق می‌افتد که حتی برخی خودروهای داخلی نیز به این آپشن مجهز شده‌اند. این مورد، از برجسته‌ترین معایب تویوتا سی اچ آر است.

    2. نبود سیستم چهارچرخ محرک، از معایب تویوتا سی اچ آر :

    یکی از نکات عجیب در نسخه‌های موجود از تویوتا CHR هیبرید در کشور، نبود سیستم چهارچرخ محرک در این خودرو است که این کمبود را به یکی از بزرگ‌ترین معایب تویوتا سی اچ آر هیبرید در مقایسه با رقبایش تبدیل کرده است. مشتریان برای دسترسی به سیستم چهارچرخ محرک در تویوتا CHR، ناچار هستند نسخه بنزینی این خودرو را برای خرید انتخاب کنند که در این صورت، مزیت مصرف سوخت اقتصادی را از دست خواهند داد.

    بهره‌مندی از سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل جلو در بازاری که از شاسی‌بلندها و کراس‌اوورهای دودیفرانسیل وارداتی انباشته شده است، ارزش خرید تویوتا CHR هیبرید را نزد مشتریان به‌شدت تنزل داده است. مشتریان ایرانی انتظار دارند سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل‌جلو را فقط در کراس‌اوورهای چینی مشاهده کنند و انتظار ندارند شاهد نبود سیستم چهارچرخ محرک در یک کراس‌اوور ژاپنی باشند.

    3. فضای محدود سرنشینان ردیف عقب :


    همان‌طور که در قسمت‌های قبل اشاره شد، تویوتا CHR هیبرید و تویوتا پریوس، براساس پلتفرم و مشخصات فنی مشابهی توسعه یافته‌اند و به‌نوعی، تویوتا سی اچ آر هیبرید، نسخه بلندقامت تویوتا پریوس محسوب می‌شود. این مساله سبب شده است تا فضای چندانی برای مهندسان تویوتا در دسترس نباشد و آن‌ها در اختصاص فضا به سرنشینان ردیف عقب در مضیقه قرار گیرند. درنتیجه، سرنشینان صندلی‌های عقب تویوتا CHR هیبرید با محدودیت‌های مختلفی از جمله فضای پا و سر ناکافی مواجه هستند. از سوی دیگر، طراحی منحصربه‌فرد CHR هیبرید که به این خودرو ظاهری آینده‌نگرانه بخشیده است، سبب شده است تا شیشه‌ درب‌های عقب خودرو بیش از حد کوچک و مثلثی‌شکل باشند که این مساله، موجب کاهش دید سرنشینان عقب و ایجاد فضایی دلگیر در این بخش شده است؛ بنابراین، باید بدانید که اگر صندلی‌های عقب این خودرو را برای نشستن انتخاب کرده‌اید، با محدودیت‌های مختلفی در فضا و میدان دید مواجه خواهید بود و این کمبودها بخشی از معایب تویوتا سی اچ آر هیبرید را به خود اختصاص داده‌اند.

    مزایای تویوتا سی اچ آر هیبرید :

    1. کیفیت ساخت فوق‌العاده :

    ذکر کیفیت ساخت به عنوان یکی از مزایای تویوتا CHR هیبرید، مساله‌ای کاملا مرسوم محسوب می‌شود؛ چراکه این خودرو، یک محصول ژاپنی است و البته لوگوی تویوتا را با خود حمل می‌کند. نشان تجاری تویوتا و ذات ژاپنی یک خودرو، به‌تنهایی برای درک کیفیت محصول کفایت می‌کند؛ زیرا این خودروساز ژاپنی طی چند دهه اخیر، کیفیت تولیدات خود را با محصولاتی هم‌چون تویوتا کرولا و تویوتا کمری به اثبات رسانده است و تویوتا CHR هیبرید نیز با تکیه بر مفاهیمی هم‌چون دوام و عملکرد ساخته شده است.

    2. مصرف سوخت اقتصادی :

    مصرف سوخت مقرون‌به‌صرفه نیز یکی دیگر از مزایای تویوتا CHR هیبرید است که این مزیت را به‌راحتی از نام این خودرو می‌توان حدس زد. خودروهای هیبریدی با هدف مصرف سوخت اقتصادی و تولید آلایندگی کمتر به تولید رسیده‌اند و طبیعی است که مصرف سوخت این کراس‌اوور ژاپنی از سایر محصولات هم‌رده با پیشرانه درون‌سوز پایین‌تر باشد. اگر سبک آرامی را در رانندگی دنبال کنید و به سیستم هوشمند CHR هیبرید اجازه دهید تمامی موارد را تحت کنترل خود داشته باشد، قادر خواهید بود تا در هر صد کیلومتر، کمتر از چهار لیتر سوخت بسوزانید که این عدد، یکی از مزایای تویوتا سی اچ آر هیبرید در مقابل رقبا محسوب می‌شود.

    3. اشتراکات فنی با دیگر محصولات هیبریدی تویوتا :

    این روزها تولید یک محصول کاملا جدید برای خودروسازان هزینه‌های بسیاری را به‌همراه دارد؛ از این رو، خودروسازان سعی می‌کنند با اشتراک پلتفرم و اجزای فنی، خودروهایی را به تولید برسانند که از ترکیب چند اتومبیل ساخته شده‌اند. تویوتا CHR هیبرید نیز یکی از همین خودروها است که مشخصات فنی مشترکی را با دیگر محصولات تویوتا ازجمله هیبریدی پرفروش این برند، یعنی تویوتا پریوس دارد. اشتراکات فنی این خودرو و تویوتا پریوس سبب شده است تا خریداران این خودرو، دغدغه‌های کمتری از بابت تعمیر و نگه‌داری اتومبیل هیبریدی خود داشته باشند. این نکته را باید یکی از مزایای تویوتا CHR هیبرید بدانیم؛ چراکه انجام امور مربوط به تعمیر و نگه‌داری خودروهای هیبریدی در کشورمان به‌آسانی امکان‌پذیر نیست و اشتراک فنی، این مساله را تسهیل می‌کند.

    جمع‌بندی: ربات ژاپنی پست‌مدرن در زمین بازی کلاسیک :


    در این مطلب، به بررسی مزایا و معایب تویوتا سی اچ آر پرداختیم. مشتریان ایرانی، برند تویوتا را با خودروهایی ساده و کارآمد هم‌چون کرولا و کمری شناختند، خودروهایی بادوام و مقرون به صرفه که برخلاف همتایان کره‌ای خود، عمری طولانی دارند. با این وجود، تویوتا تنها خودروهای ساده و بادوام نمی‌سازد؛ بلکه محصولاتی با سطح تکنولوژی بالا را نیز روانه بازار می‌کند که یکی از این خودروها، تویوتا CHR هیبرید است.

    استفاده انبوه از خودروهای هیبریدی نظیر تویوتا CHR هیبرید، تویوتا پریوس و هیوندای سوناتا هیبرید می‌تواند سهم مهمی را در کاهش آلودگی هوای شهرهای بزرگ و هم‌چنین کاهش مصرف سوخت کشور ایفا کند. با این حال، اراده‌ای برای ایجاد زیرساخت جهت استفاده گسترده از خودروهای هیبریدی در کشور وجود ندارد و مدیران ارشد صنعت ترجیح می‌دهند با اسم حمایت از تولید، به مونتاژ و عرضه خودروهای چند دهه پیش ادامه دهند.

    وضعیت تویوتا CHR هیبرید در بازار کشورمان و بازار جهانی به‌کلی متفاوت است و همین مساله، بر ارزش خریدوفروش این خودرو در ایران تاثیر گذاشته است. این خودرو در بازار جهانی یک شاسی‌بلند شهری کوچک و پاک محسوب می‌شود که با قیمتی معقول در دسترس مشتریان قرار دارد و البته به خریداران خود مزایایی هم‌چون دوام، کیفیت و مصرف سوخت مقرون‌به‌صرفه را ارائه می‌دهد. در سوی دیگر، به علت عوارض سنگین واردات خودرو و قیمت‌گذاری غیررقابتی، CHR هیبرید در کشورمان به خودرویی لوکس تبدیل شده است که اکنون با رقمی میلیاردی در بازار خریدوفروش می‌شود.

    به همین دلیل، خرید تویوتا CHR هیبرید در شرایط فعلی به هیچ عنوان منطقی به نظر نمی‌رسد؛ چراکه مشتریان ایرانی با پرداخت مبلغی کمتر، قادر به خرید رقبای ژاپنی این خودرو هم‌چون نیسان جوک و میتسوبیشی ASX خواهند بود؛ در حالی که آلمانی‌های گران‌‌قیمت نیز با بودجه‌ای که صرف خرید تویوتا CHR هیبرید می‌شود، قابل خریداری هستند.

    خواندن 1836 دفعه

    درباره حامی خودرو

    کارشناسی خودرو حامی، با هدف برآوردن نیازهای مشاوره‌ای مورد نیاز شما دارندگان خودرو در ابتدای سال 1383 راه‌اندازی گردید. هدف نهایی این مجموعه ارائه تمامی خدمات کارشناسی خودرو، با بالاترین کیفیت و در کمترین زمان می باشد. تنها دارنده ی مجوز کارشناسی خودرو و مشاور عالی تصادفات در تهران با مدیریت کارشناس رسمی دادگستری.

    از زمانی که هر شهروند ایرانی نسبت به خرید خودرو تصمیم گیری نماید، تا زمانی که تصمیم به فروش خودروی خود داشته باشد در تمامی مراحل کارشناسی خودرو حامی به عنوان مشاور در کنار او خواهد بود. کارشناسی خودرو حامی با بهره گیری از کادری مجرب و با استفاده از به روزترین تجهیزات تمامی مراحل را با حداکثر کیفیت برای هر یک از شما عزیزان انجام خواهد داد.

    Please publish modules in offcanvas position.

    تماس با ما