بهترین زمان فروش خودرو، چه زمانی است؟

    بهترین زمان فروش خودرو :


    حال نوبت به آن رسیده است که به بحث اصلی یعنی بهترین زمان فروش خودرو بپردازیم تا با آشنایی و علم کامل بتوانید در زمان مناسب خودرو را به فروش برسانید. بسیاری از افراد فکر می‌کنند که برای فروش خودرو تنها دو شرط لازم و ضروری است؛ اول آن‌که ماشین سالم و بدون آسیب باشد و دوم آن‌که قیمت خودرو کارکرده عادلانه و منطقی تعیین شده باشد، اما چند فاکتور دیگر نیز در موفقیت فروش خودرو تاثیرگذار هستند که کمتر به آن‌ها توجه شده است.

    1: فصل مناسب برای فروش خودرو
    متخصصین در حوزه فروش خودرو معتقدند که انتخاب فصل مناسب برای خرید و فروش خودرو تاثیر بسیار زیادی بر روی قیمت نهایی خودرو دارد؛ بهترین زمان فروش خودرو، فصل بهار و تابستان است.

    نخستین دلیل این است که فرآیند خرید خودرو بسیار زمان‌بر است و در فصل سرما ملاقات با فروشنده و تست خودرو برای خریداران به احتمال بسیار زیادی دشوار خواهد بود. 


    دومین دلیل این است که در فصل سرما به‌خصوص فصل زمستان که اکثر مردم مشغول خرید عید و آماده شدن برای سال جدید و همچنین سفرهای نوروزی هستند، آن‌قدرها جیبشان پرپول نیست که بخواهند خودرو بخرند، که البته درصد بسیار کمی هم این‌کار را می‌کنند، اما برعکس در فصل تابستان و اواخر بهار که خانواده‌ها در پی محیا شدن برای تعطیلات تابستانی هستند یا عده خیلی زیادی نیز دلشان می‌خواهد سفرهای تابستانی و گشت‌و‌گذار خود را با خودرو جدید آغاز کنند.

    سومین و آخرین دلیل تاثیر فصل بر روی فروش خودرو این است که در بعضی از ماه‌های سال، تعداد خودروهایی که برای فروش گذاشته می‌شوند، افزایش پیدا کرده و در نتیجه بازار با کاهش قیمت خودرو مواجه می‌شود که البته این اتفاق برای فروشندگان خوشایند و دل‌چسب نیست.

     

    2: توجه به وضعیت تقاضا در بازار خودرو
    در چند ماه گذشته، قیمت خودرو دچار نوسانات شدیدی شد که احتمالا نیز این روند افزایشی قیمت خودرو ادامه پیدا خواهد کرد؛ بنابراین تعداد زیادی از افرادی که خودرو خود را در زمان ارزانی خریداری کرده‌اند، ممکن است برای کسب سود بیشتر خودرو خود را به فروش بگذارند. افزایش تعداد خودرو برای فروش و اشباع شدن بازار از خودروهای کارکرده، نهایتا نتیجه‌ای جز کاهش ارزش خودرو کارکرده نخواهد داشت. بهتر است که بازار خودرو را زیر نظر داشته باشید و زمانی اقدام به فروش خودرو خود کنید که تقاضا برای آن زیاد شده باشد، نه زمانی که به‌دلیل اشباع بازار از خودرو کارکرده قیمت خودرو کاهش یافته باشد

    3: خودرو را با تغییر نیاز عوض کنید.
    یکی‌دیگر از بهترین زمان فروش خودرو، زمانی است که نیازهای شما تغییر کند. عواملی چون تشکیل خانواده، وجود بچه‌ها، رسیدن سن آن‌ها به مدرسه رفتن، تغییر فاصله منزل شما تا محل کار یا حتی محل زندگی‌تان می‌توانند به‌طور کلی نیازهای شما و انتظاراتی که از یک خودرو دارید را تغییر دهد. احتمالا با خود فکر می‌کنید که بهتر است کمی صبر کرده و بعدا خودرو خود را تغییر دهید، ولی حقیقت این است که هرچقدر بیشتر در فروش خودرو خود تعلل کنید، ارزش خودرو شما بیشتر کاهش می‌یابد.

    4: فروش خودرو پیش از بالا رفتن کارکرد خودرو
    می‌توان گفت که هنگام کارشناسی خودرو و تعیین قیمت خودرو، مهم‌ترین عامل، میزان کارکرد خودرو است. معمولا خودروها پس از گذشتن از مرز 160 هزار کیلومتر کارکرد، دچار افت شدید قیمت می‌شوند. به گفته برخی کارشناسان، گذشتن کارکرد خودرو از مرز 95 هزار کیلومتر نیز باعث کاهش قیمت خودرو می‌شود. پس درواقع به پایان رسیدن گارانتی خودرو با گذشتن از مرز مشخصی از کارکرد نیز یکی از دلایلی است که باعث می‌شود تا خودرو قیمت پایینی پیدا کند. معمولا زمانی که خودروها به مرز 95 تا 100 هزار کیلومتر کارکرد می‌رسند، نیاز به تعمیرات زیاد و تعویض قطعات خواهند داشت و این تعمیرات و تعویض قطعات نیز باعث تشدید کاهش ارزش خودرو می‌شوند. بنابراین بهتر است که پیش از آن‌که خودرو شما مستهلک شود، آن‌ را به فروش برسانید.

    5: فروش خودرو در زمان سلامت آن
    افراد زیادی هستند که صبر می‌کنند تا خودرو دچار آسیب‌های فنی شود و بعد برای فروش آن اقدام می‌کنند. این تفکر یکی از اشتباهات بزرگ است که هنگام فروش خودرو می‌تواند به ذهن هر کسی برسد. بهترین زمان فروش خودرو زمانی است که هنوز مشکل خاصی ندارد. هنگام کارشناسی و قیمت‌گذاری خودرو، خرابی‌ها تاثیر زیادی بر روی کاهش ارزش خودرو گذاشته و برای خریداران منصفانه به نظر نمی‌رسد که خودرویی که به تعمیرات گسترده نیاز دارد را خریداری کنند اگر علائمی از استهلاک در خودرو خود مشاهده کردید، بلافاصله و بدون تردید برای فروش آن اقدام کرده تا بدون دردسر برای آن مشتری پیدا کنید و با قیمت مناسب به فروش برسانید.

    خواندن 461 دفعه

    درباره حامی خودرو

    کارشناسی خودرو حامی، با هدف برآوردن نیازهای مشاوره‌ای مورد نیاز شما دارندگان خودرو در ابتدای سال 1383 راه‌اندازی گردید. هدف نهایی این مجموعه ارائه تمامی خدمات کارشناسی خودرو، با بالاترین کیفیت و در کمترین زمان می باشد. تنها دارنده ی مجوز کارشناسی خودرو و مشاور عالی تصادفات در تهران با مدیریت کارشناس رسمی دادگستری.

    از زمانی که هر شهروند ایرانی نسبت به خرید خودرو تصمیم گیری نماید، تا زمانی که تصمیم به فروش خودروی خود داشته باشد در تمامی مراحل کارشناسی خودرو حامی به عنوان مشاور در کنار او خواهد بود. کارشناسی خودرو حامی با بهره گیری از کادری مجرب و با استفاده از به روزترین تجهیزات تمامی مراحل را با حداکثر کیفیت برای هر یک از شما عزیزان انجام خواهد داد.

    Please publish modules in offcanvas position.

    تماس با ما