نرخ جدید معاینه فنی خودروهای سواری در سال 1400 اعلام شد

    مدیر عامل شرکت ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران از رایگان شدن هزینه مراجعه اول معاینه فنی تاکسی ها در پنج مرکز معاینه فنی شهر تهران خبر داد. بنابر اعلام روابط عمومی ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران، حسین مقدم با اشاره به مراجعات انجام شده به مراکز معاینه فنی شهر تهران در سال گذشته اظهار کرد: سال گذشته، ۱ میلیون و ۶۶۰ هزار دستگاه خودرو به مراکز معاینه فنی مراجعه کرده که این میزان مراجعات در مقایسه با سال گذشته تغییر نداشته است.

    او ادامه داد: از آمار اعلامی ۱ میلیون و ۱۹۴ هزار دستگاه خودرو مربوط به مراجعات اول بوده که ۱۷ درصد از آن در آزمون آلایندگی گازهای خروجی از اگزوز، ۱۱ درصد در آزمون همراستایی چرخ ها، ۴درصد کمک فنر، ۱۳ درصد تست ترمز و ۱۶درصد عیوب ظاهری مردود گریده اند. در مجموع ۳۶ درصد از خودروها به علت نقص فنی موفق به اخذ معاینه فنی در مراجعه اول نگردیده اند. مقدم افزود: در سال ۹۹، حدود ۱ میلیون و ۱۳۳ هزار گواهی معاینه فنی صادر شده که ۲۸۳ هزار گواهی آن مربوط به معاینه فنی برتر است. در مجموع در حدود ۲۴ درصد از خودروهای مراجعه کننده به مراکز معاینه فنی شهر تهران موفق به اخذ معاینه فنی برتر گردیده و از تخفیف ۳۰ درصدی عوارض تردد در محدوده طرح کاهش و طرح ترافیک استفاده کرده اند. او با اشاره به مراجعات انجام شده به مراکز معاینه فنی شهر تهران در سال جاری گفت: از ابتدای سال به دلیل مشمول گردیدن خودروهای تولید داخل سال ۹۵ میزان مراجعات به مراکز مقداری افزایش یافته و در حال حاضر روزانه در حدود ۶۵۰۰ دستگاه خودرو به مراکز معاینه فنی شهر تهران مراجعه می‌نمایند. مدیر عامل ستاد مرکزی معاینه فنی شهر تهران افزود: شایان ذکر است با توجه به افزایش تعداد خطوط معاینه فنی در سه سال اخیر، افزایش ساعت کاری و فعالیت چندین مرکز در ایام تعطیلات و ایجاد امکان مراجعه از طریق سامانه نوبت دهی اینترنتی هم اکنون وضعیت مراجعات عادی بوده و حتی در مراکز شلوغ‌تر نظیر بیهقی و نیایش شهروندان می‌توانند در کمتر از یک ساعت نسبت به اخذ معاینه فنی خودروی خود اقدام نمایند. او اضافه کرد: ضمنا مراکز واقع گردیده در بخش جنوبی تهران مانند چمران-شقایق-الغدیر خلوتر بوده و شهروندان می‌توانند سهل‌تر و با معطلی کمتر نسبت به انجام معاینه فنی خودرو اقدام کنند. به شهروندان توصیه می‌شود با استفاده از سامانه مدت انتظار که در سایت رسمی ستاد معاینه فنی خودروهای تهران در دسترس است با اطلاع از مدت انتظار و طول صف در مراکز برای انجام معاینه فنی خودروی خود خلوت‌ترین مرکز را انتخاب نمایند. مقدم از رایگان شدن هزینه مراجعه اول معاینه فنی تاکسی‌ها در پنج مرکز خبر داد و گفت: از ابتدای امسال هزینه مراجعه اول معاینه فنی تاکسی‌های شهرتهران در پنج مرکز معاینه فنی بیهقی، شقایق، دماوند، چمران، نیایش رایگان است. خودروهای تاکسی در صورت داشتن پروانه تاکسیرانی معتبر که از طریق سامانه سیما تاکسی سازمان تاکسیرانی قابل استعلام و کنترل است، می‌توانند سالانه در هر نوبت مراجعه به مراکز معاینه فنی اعلام شده از این طرح رایگان هزینه مراجعه اول استفاده نمایند. او افزود: هزینه مراجعه اول معاینه فنی خودروهای سبک مبلغ ۴۷ هزار تومان بوده و خودروهای تاکسی با عمر ۱۰ سال و کمتر طبق قانون و مصوبات دولت بایستی هر ۶ ماه یکبار و خودروهای تاکسی با عمر بالای ۱۰ سال هر سه ماه یکبار نسبت به اخذ معاینه فنی خودروی خود اقدام نمایند. ضمنا تاکید می‌گردد پذیرش خودروهای تاکسی در سایر مراکز معاینه فنی شهر تهران انجام می‌گردد و رانندگان محترم تاکسی در صورت تمایل به استفاده از طرح رایگان تنها بایستی به یکی از پنج مرکز اعلامی مراجعه نمایند.

    خواندن 732 دفعه

    درباره حامی خودرو

    کارشناسی خودرو حامی، با هدف برآوردن نیازهای مشاوره‌ای مورد نیاز شما دارندگان خودرو در ابتدای سال 1383 راه‌اندازی گردید. هدف نهایی این مجموعه ارائه تمامی خدمات کارشناسی خودرو، با بالاترین کیفیت و در کمترین زمان می باشد. تنها دارنده ی مجوز کارشناسی خودرو و مشاور عالی تصادفات در تهران با مدیریت کارشناس رسمی دادگستری.

    از زمانی که هر شهروند ایرانی نسبت به خرید خودرو تصمیم گیری نماید، تا زمانی که تصمیم به فروش خودروی خود داشته باشد در تمامی مراحل کارشناسی خودرو حامی به عنوان مشاور در کنار او خواهد بود. کارشناسی خودرو حامی با بهره گیری از کادری مجرب و با استفاده از به روزترین تجهیزات تمامی مراحل را با حداکثر کیفیت برای هر یک از شما عزیزان انجام خواهد داد.

    Please publish modules in offcanvas position.

    تماس با ما