مقایسه نیسان ایکس تریل 2018 با میتسوبیشی اوتلندر PHEV

    نیسان ایکس تریل یک شاسی بلند ژاپنی است که نسل اول آن در سال 2000 معرفی شد و در حال حاضر در سومین نسل خود به تولید می‌رسد و ما هم در مورد همین نسل سوم صحبت می‌کنیم.

    نسل سوم نیسان ایکس تریل در سال 2013 معرفی و از سال 2016 توسط جهان نوین آریا وارد بازار خودرو کشورمان شد. این مدل با استفاده از پلتفرم CMF ساخته شده که با همکاری رنو و نیسان توسعه پیدا کرده است. این نسل از نیسان ایکس تریل یک بار در سال 2017 فیس لیفت شد و در ایران هم در تعداد کمی وارد شد.

    البته این فیس لیفت در ایران با نام ایکس تریل 2018 شناخته می‌شود و در تعداد محدودی وارد شده چراکه ورود آن همزمان شد با وضع قانون ممنوعیت واردات خودرو به کشور. به هر حال ایکس تریل 2018 در بازار موجود است و قیمتی نزدیک به میتسوبیشی اوتلندر PHEV دارد به همین دلیل این دو خودرو را برای مقایسه انتخاب کرده‌ایم.

    نیسان ایکس تریل 2018 طراحی جذاب و قابل قبولی دارد و باید بگوییم مهندسان نیسان در طراحی آن، عملکرد بهتری در مقایسه با مهندسان میتسوبیشی داشته‌اند. ضمن اینکه به تغییرات به وجود آمده در مدل فیس لیفت، چهره این خودرو همچنان مدرن و جذاب به نظر می‌رسد.

    در نمای جلو، جلو پنجره بزرگتر شده و تا روی سپر امتداد پیدا کرده است و به نوعی با ورودی‌ هوای موجود بر روی سپر در ارتباط است. چراغ‌های جلو کاملا به جلو پنجره متصل شده‌اند و استفاده از قطعات کرومی جلوه خوبی به خودرو بخشیده است. به علاوه چراغ‌های عقب شکل جدیدی دارند و در کنار چراغ‌ها، شکل دیفیوزر و برخی قطعات دیگر هم در نمای عقب تغییر پیدا کرده است. در نمای جانبی هم یک نکته وجود دارد و آن هم اضافه شدن نوار کرومی بر روی رکاب‌های جانبی است.

    اما طراحی کابین نیسان ایکس تریل 2018 یک تغییر اساسی را تجربه کرده و نمایشگر، ورودی‌های هوا، کلیدهای کنترلی، داشبورد و به ویژه فرمان طراحی به روزی دارند. مهم‌ترین تغییر در طراحی کابین ایکس تریل 2018 همان فرمان است که شکل کاملا جدیدی دارد. بخش‌های اضافی فرمان حذف شده‌اند و اکنون تنها فضا برای کلیدها وجود دارد. ایکس تریل جدید از نظر کیفیت متریال و نیز کیفیت سواری حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و یکی از بهترین‌ها در کلاس خود به شمار می‌رود.

    نیسان ایکس تریل ویژگی‌ها و تجهیزاتی چون 6 عدد کیسه هوا، سیستم ورود و استارت بدون کلید، دوربین 360 درجه، رادار هشدار خروج از خط و نقاط کور، رادار شناسایی اشیا متحرک، سیستم کنترل پایداری دینامیکی، تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، نمایشگر 7 اینچی لمسی و سیستم صوتی مجهز به 8 بلندگو، سانروف پانوراما، سیستم توزیع متغیر گشتاور، سنسور نور و باران، کروز کنترل و آینه‌های جانبی برقی جمع شونده و بسیاری موارد دیگر را در اختیار شما قرار می‌دهد.

    موتور به کار رفته در نیسان ایکس تریل 2018 حجمی معادل 2.5 لیتر و 4 سیلندر دارد و می‌تواند 171 اسب بخار قدرت و 233 نیوتن متر گشتاور تولید کند. برای انتقال این قدرت یک جعبه دنده اتوماتیک CVT-XTRONIC در نظر گرفته شده که در مجموع باید عملکرد این قوای محرکه را خوب ارزیابی کرد هرچند که اوتلندر PHEV به دلیل مصرف سوخت پایین از این جهت برتری دارد.

    نیسان ایکس تریل 2018 یکی از بهترین و قابل اعتمادترین شاسی بلندهای موجود در بازار است و حتی در مقایسه با سایر رقبا یکی از بهترین گزینه‌ها به شمار می‌رود. به علاوه اینکه بازار خرید و فروش مناسبی دارد و باید گفت ارزش خرید بالاتری هم دارد.

    میتسوبیشی اوتلندر یکی از شاسی بلندهای ژاپنی موجود در بازار ایران است که نسل اول آن در سال 2001 معرفی شد و در حال حاضر هم در سومین نسل خود به تولید می‌رسد. نسل سوم اوتلندر در سال 2013 معرفی شد و نسخه پلاگین هیبرید هم از همین نسل در بین مدل‌های تولیدی قرار گرفت.

    ما در اینجا در مورد مدل هیبریدی صحبت می‌کنیم که مربوط به نسل سوم شده و با نام اوتلندر PHEV شناخته می‌شود. البته یک نکته در مورد نسل سوم وجود دارد و آن هم فیس لیفت‌هایی است که در سال‌های 2015 و 2018 برای آن در نظر گرفته شد. فیس لیفت 2015 یک تحول اساسی در مقایسه با نمونه اولیه بود چراکه بخش‌های زیادی در آن تغییر کرد از جمله چراغ‌های جلو و عقب و موارد دیگر.

    میتسوبیشی اوتلندر PHEV طراحی ظاهری خوبی دارد هرچند که کار آن در مقابل رقیبی چون نیسان ایکس تریل کمی سخت است. در نمای جلو یک جلو پنجره کرومی وجود دارد که به ورودی هوای بزرگ موجود بر روی سپر متصل شده است و به‌روزرسانی‌های انجام شده برای آن، چهره مدرن‌تری را به وجود آورده. در نمای عقب چراغ‌های کشیده‌ای دیده می‌شود که به وسیله نوار کرومی به یکدیگر متصل شده‌اند. به علاوه نوارهای کرومی در بخش‌های مختلفی مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

    طراحی کابین اوتلندر PHEV با وجود تغییراتی که تجربه کرده همچنان جای بهتر شده دارد و کمی قدیمی به نظر می‌رسد. در مرکز داشبورد یک نمایشگر وجود دارد و ورودی‌های هوا هم به شکل جالبی در داشبورد جای گرفته‌اند. متریال به کار رفته در داخل کابین از پلاستیک، چوب و چرم تشکیل شده و در مجموع عملکرد قابل قبولی دارد. به علاوه اینکه میتسوبیشی اوتلندر PHEV عالی است و هیچ‌گاه شما را ناامید نخواهد کرد.

    میتسوبیشی اوتلندر PHEV تجهیزات رفاهی خوبی را در اختیار شما قرار می‌دهد که از جمله آنها می‌توانیم به 6 عدد کیسه هوا، ورود و استارت بدون کلید، تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، نمایشگر 6.4 اینچی و سیستم صوتی مجهز به 6 بلندگو، تنظیم صندلی راننده در 8 جهت به صورت برقی، چراغ‌های جلو LED مجهز به دیلایت، سنسور پارک جلو و عقب، سنسور نور و باران، گرمکن صندلی‌های جلو، سانروف و کروز کنترل اشاره کنیم.

    میتسوبیشی اوتلندر PHEV به قوای محرکه هیبریدی مجهز شده که شامل یک موتور بنزینی 2.0 لیتری و دو موتور الکتریکی می‌شود. مجموع توان این سیستم به 203 اسب بخار و گشتاور آن به 332 نیوتن متر می‌رسد و برای انتقال قدرت آن هم یک جعبه دنده اتوماتیک CVT در نظر گرفته شده است. نکته مهم در مورد این قوای محرکه، مصرف سوخت بسیار پایین آن است به طوری که به ازای هر 100 کیلومتر، تنها 1.7 لیتر بنزین به صورت ترکیبی مصرف می‌کند.

    میتسوبیشی اوتلندر PHEV بدون شک خودرویی عالی است ولی در مقایسه با نیسان ایکس تریل 2018 علاوه بر اینکه بازار خرید و فروش نامناسبی دارد، ارزش خرید آن هم کمتر است.

    خواندن 501 دفعه

    درباره حامی خودرو

    کارشناسی خودرو حامی، با هدف برآوردن نیازهای مشاوره‌ای مورد نیاز شما دارندگان خودرو در ابتدای سال 1383 راه‌اندازی گردید. هدف نهایی این مجموعه ارائه تمامی خدمات کارشناسی خودرو، با بالاترین کیفیت و در کمترین زمان می باشد. تنها دارنده ی مجوز کارشناسی خودرو و مشاور عالی تصادفات در تهران با مدیریت کارشناس رسمی دادگستری.

    از زمانی که هر شهروند ایرانی نسبت به خرید خودرو تصمیم گیری نماید، تا زمانی که تصمیم به فروش خودروی خود داشته باشد در تمامی مراحل کارشناسی خودرو حامی به عنوان مشاور در کنار او خواهد بود. کارشناسی خودرو حامی با بهره گیری از کادری مجرب و با استفاده از به روزترین تجهیزات تمامی مراحل را با حداکثر کیفیت برای هر یک از شما عزیزان انجام خواهد داد.

    Please publish modules in offcanvas position.

    تماس با ما