مقایسه پژو 207 صندوق دار با دنا پلاس

    پژو 207 صندوقدار یکی از جدیدترین محصولات ایران خودرو است که چندی پیش و در مراسمی نه چندان رسمی معرفی شد تا علاقه مندان به خودرو 207 که فضای بیشتری نیاز داشتند، به سمت خرید این خودرو بروند. بنابراین هدف از تولید پژو 207 صندوق دار، خانواده‌هایی هستند که به طراخی نسبتا قدیمی 206 صندوق دار اکتفا نمی‌کنند و ترجیح می‌دهند تا یک خودرو به‌روزتر و با امکانات بیشتر خریداری نمایند.

    طراحی پژو 207i صندوق دار کاملا مشابه نسخه هاچبک 207 است با این تفاوت که صندوق دارد ولی در سایر بخش‌ها تفاوتی دیده نمی‌شود. اگر بخواهیم آن را به 206 صندوق دار مقایسه کنیم، تفاوت‌هایی در چراغ‌های جلو و عقب، رینگ‌ها، آینه‌های جانبی، سپرها و کاپوت دیده می‌شود به علاوه اینکه بر روی در صندوق عقب یک باله تعبیه شده است. در مجموع انتخاب بین دنا پلاس و 207 صندوق دار از نظر ظاهری به سلیقه کاربر بازمی‌گردد و هر دو خودرو شرایط مناسبی ارائه می‌دهند.

    طراحی کابین پژو 207 صندوق دار هم از 207 هاچبک برگرفته شده که خود، یک نمونه به روز شده از پژو 206 محسوب می‌شود. در مرکز داشبورد یک نمایشگر 7 اینچی لمسی تعبیه شده و ورودی‌های هوا در زیر آن قرار دارند. کلیدهای کنترلی بر روی فرمان دیده می‌شوند و ایران خودرو سعی کرده تا با استفاده از تزئینات نقره‌ای رنگ، کابین را از حالت یکپارچه خارج کند. فضای داخل پژو 207 صندوق دار همانند سایر خودروهای این خانواده چندان زیاد نیست و به ویژه سرنشینان عقب سواری راحتی را تجربه نخواهند کرد. در بخش فضای داخلی دنا پلاس عملکرد بهتری دارد.

    پژو 207 صندوق دار از نظر تجهیزات رفاهی و آپشن هم عملکرد خوبی دارد و ویژگی‌هایی چون سنسور پارک عقب، دوربین دید عقب، ایموبلایزر، تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم صوتی مجهز به 4 بلندگو و 2 توئیتر، صندلی راننده با قابلیت تنظیم ارتفاع، قابلیت تاشوندگی صندلی‌های عقب، چراغ دیلایت و کروز کنترل را در اختیار شما قرار می‌دهد.

    موتور به کار رفته در پژو 207 صندوق دار همان موتور TU5 است که حجم 1.6 لیتری و 4 سیلندر دارد و می‌تواند 105 اسب بخار قدرت و 142 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این قدرت به وسیله جعبه دنده اتوماتیک به چرخ‌های جلو ارسال می‌شود. یکی از ایرادات 207 در همین جعبه دنده بود که حتی در کیلومترهای پایین مالکان را با دردسر مواجه کرده و هزینه‌های سنگینی را بر مالک تحمیل کرده است.

    در مجموع باتوجه به امکانات، طراحی و وضعیت فنی، پژو 207 صندوق دار ارزش خرید بالاتری در مقایسه با دنا پلاس دارد.

    دنا پلاس یکی دیگر از سدان‌های ایران خودرو است که با صرف هزینه گزاف توسعه داده شد. دنا پلاس در واقع یک نسخه به روز شده از دنا است که تغییراتی را در ظاهر تجربه کرده و علت اصلی این تغییرات، انتقاداتی بود که بر طراحی دنا و شباهت آن به سمند وارد می‌شد.

    باید بگوییم این تغییرات مفید بود و چهره بهتری از دنا را ارائه داد. طراحی بهتر دنا پلاس موجب شد تا برخی از خریداران جوان هم به خرید آن فکر کنند و محبوبیت آن بیشتر شد.

    همان طور که اشاره کردیم، طراحی دنا پلاس در مقایسه با دنا با تفاوت‌هایی همراه شده که مهم‌ترین آنها در طراحی چراغ‌های عقب، و نیز اضافه شدن سانروف و یک خط ممتد از روی گلگیر جلو تا گلگیر عقب دیده می‌شود. هماهنگی نسبتا خوبی بین اجزا دیده می‌شود. اگر بخواهیم آن را با پژو 207 صندوق دار مقایسه کنیم، انتخاب بین این دو خودرو به سلیقه شما بازمی‌گردد اما به صورت کلی خریداران جوان 207 را ترجیح می‌دهند.

    طراحی کابین دنا پلاس، به خوبی پژو 207 صندوق دار نیست و کمی سنتی‌تر به نظر می‌رسد. در مرکز داشبورد یک نمایشگر قرار دارد و ورودی‌های هوای عمودی در کنار آن جای گرفته‌اند. بر روی فرمان کلیدهای کنترلی دیده می‌شود و در مورد کیفیت متریال به کار رفته در کابین هم باید بگوییم که همانند پژو 207 صندوق دار بیشتر بخش‌ها از پلاستیک خشک ساخته شده است. نکته مثبت در مورد کابین دنا پلاس، فضای داخلی بیشتر آن است که گزینه منطقی‌تری برای خانواده‌ها محسوب می‌شود.

    دنا پلاس تجهیزات و امکاناتی چون 4 ایربگ، ایموبلایزر، دوربین دید عقب، سنسور پارک عقب، بلندگوهای جلو و عقب به همراه توئیتر، تنظیم برقی صندلی‌های جلو، ایزوفیکس صندلی‌های عقب، تنظیم برقی آینه‌های جانبی، سانروف و کروز کنترل را در اختیار راننده و سرنشینان قرار می‌دهد.

    موتور به کار رفته در دنا پلاس همان موتور EF7 است که حجم 1.7 لیتری و 4 سیلندر دارد و می‌تواند 115 اسب بخار قدرت و 157 نیوتن متر گشتاور تولید کند. برای انتقال این قدرت هم یک جعبه دنده 5 سرعته دستی در نظر گرفته شده است. پژو 207 صندوق دار با وجود بهره بردن از جعبه دنده اتوماتیک گزینه بهتری برای مسیرهای شهری است اما عملکرد نه چندان مطمئن آن، باعث شده تا از نظر فنی هیچ کدام از دو خودرو بر دیگری برتری نداشته باشد.

    در نهایت باید گفت دنا پلاس یکی از خودروهای موفق ایرانی است اما باتوجه به طراحی و قیمت، پژو 207 صندوق دار در اولویت خرید قرار می‌گیرد.

    خواندن 944 دفعه

    درباره حامی خودرو

    کارشناسی خودرو حامی، با هدف برآوردن نیازهای مشاوره‌ای مورد نیاز شما دارندگان خودرو در ابتدای سال 1383 راه‌اندازی گردید. هدف نهایی این مجموعه ارائه تمامی خدمات کارشناسی خودرو، با بالاترین کیفیت و در کمترین زمان می باشد. تنها دارنده ی مجوز کارشناسی خودرو و مشاور عالی تصادفات در تهران با مدیریت کارشناس رسمی دادگستری.

    از زمانی که هر شهروند ایرانی نسبت به خرید خودرو تصمیم گیری نماید، تا زمانی که تصمیم به فروش خودروی خود داشته باشد در تمامی مراحل کارشناسی خودرو حامی به عنوان مشاور در کنار او خواهد بود. کارشناسی خودرو حامی با بهره گیری از کادری مجرب و با استفاده از به روزترین تجهیزات تمامی مراحل را با حداکثر کیفیت برای هر یک از شما عزیزان انجام خواهد داد.

    Please publish modules in offcanvas position.

    تماس با ما