مقایسه جک J4 با پژو پارس اتوماتیک

    مقایسه جک J4 با پژو پارس اتوماتیک
    جک J4 یک سدان ساب کامپکت چینی است که در سال 2014 معرفی شد تا به نوعی جای خالی جک J5 را پر کند. کرمان موتور نخستین بار در نمایشگاه خودرو کرمان جک J4 را به معرض دید عموم آورد و عرضه آن را در سال 1397 آغاز نمود.

    جک J4 هیچ‌گاه به اندازه برادر خود یعنی J5 موفق نبوده و در همین مدت کوتاه حضور در بازار، به فروش خوبی دست پیدا نکرده است. علت این فروش ناموفق، در طراحی کاملا معمولی و کیفیت ساخت متوسط آن بوده است.

    طراحی جک J4 بر اساس زبان طراحی کمپانی جک صورت گرفته و این زبان طراحی را در شکل چراغ‌ها مشاهده می‌کنیم. در نمای جلو، چراغ‌ها و کاپوت حالت کشیده به سمت جلو دارند اما سادگی در این بخش به چشم می‌خورد. در نمای جانبی یک خط شکسته بر روی بدنه وجود دارد که هیجان‌انگیزترین بخش طراحی بدنه است. در نمای عقب هم با سادگی بیش از حد روبه‌رو هستیم و سپر رنگ هماهنگی با بدنه دارد. در مجموع طراحی جک J4 کاملا متوسط ارزیابی می‌شود.

    با ورود به داخل کابین جک J4 باز هم مورد جالب توجهی دیده نمی‌شود. در مرکز داشبورد یک نمایشگر کوچک وجود دارد و ورودی‌های هوا در بالا و کلیدهای کنترلی در زیر آن جای گرفته‌اند. کیفیت ساخت و متریال به کار رفته در کابین معمولی است و در بیشتر بخش‌ها شاهده استفاده از پلاستیک خشک هستیم.

    جک J4 از نظر تجهیزات هم وضعیت متوسطی دارد و ویژگی‌ها و امکاناتی همچون 2 ایربگ، ایموبلایزر، سیستم کنترل فشار باد لاستیک‌ها، تهویه مطبوع دستی و اتوماتیک، سیستم صوتی مجهز به 6 بلندگو، روکش چرمی صندلی‌ها، سنسور دنده عقب و کروز کنترل را در اختیار شما قرار می‌دهد.

    موتور به کار رفته در جک J4 حجم 1.5 لیتری و 4 سیلندر دارد و می‌تواند 103 اسب بخار قدرت و 146 نیوتن متر گشتاور تولید کند. برای انتقال این قدرت یک جعبه دنده اتوماتیک CVT در نظر گرفته شده و عملکرد این مجموعه کاملا متوسط است و نباید انتظار زیادی از آن داشته باشید.

    در مجموع جک J4 خودرو متوسطی است و کیفیتی معمولی ارائه می‌دهد اما در مقایسه با پژو پارس اتوماتیک کمی ارزش خرید بالایی دارد.

    مقایسه جک J4 با پژو پارس اتوماتیک
    پژو پارس اتوماتیک یا به عبارتی پژو پارس TU5 اتوماتیک، پس از یک وقفه نسبتا طولانی، از سال 1397 مجددا وارد خط تولید ایران خودرو شد تا به رقابت با خودروهای حاضر در این کلاس بپردازد.

    البته پارس اتوماتیک را نمی‌توان یک خودرو جدید دانست چراکه تولید آن تا سال 1392 ادامه داشت اما ایران خودرو در آن زمان تصمیم گرفت تولید آن را متوقف نماید. پژو پارس در حال حاضر به هیچ عنوان بازار خرید و فروش خوبی ندارد و حتی در همین مدل اتوماتیک هم شرایط گذشته را تجربه نمی‌کند.

    شاید نیاز نباشد که زمان زیادی را برای صحبت در مورد طراحی پژو پارس اتوماتیک صرف کنیم چراکه همه ما ایرانی‌ها به خوبی با این خودرو آشنایی داریم. پارس اتوماتیک تنها تفاوت‌های جزئی را در مقایسه با پارس معمولی یا پارس تجربه کرده از جمله استفاده از چرخ‌های 15 اینچی به همراه رینگ‌های آلومینیومی (فولادی) به جای چرخ‌های 14 اینچی. با وجود قدیمی بودن طراحی پژو پارس اتوماتیک نمی‌توان آن را در مقابل جک J4 بازنده دانست چراکه این چینی هم حرف زیادی برای گفتن ندارد و انتخاب بین این دو خودرو به سلیقه شما بازمی‌گردد.

    ایران خودرو برای ایجاد تمایز بین پارس اتوماتیک با پارس معمولی، تغییراتی را هم در کابین آن به وجود آورد از جمله در داشبورد و فرمان به طوری که کلیدهای کنترلی بر روی فرمان، دسترسی آسان‌تری دارند و می‌توان گفت شکل آن هم بهتر در مقایسه با قبل بهتر شده است.

    پژو پارس اتوماتیک هم از نظر تجهیزات رفاهی شرایط چندان متفاوتی را در مقایسه با جک J4 تجربه نمی‌کند و تنها مواردی چون 2 ایربگ، تهویه مطبوع اتوماتیک، آینه‌های جانبی برقی تاشو، روکش چرمی فرمان، ایموبلایزر، سنسور دنده عقب، تنظیم برقی پشتی صندلی جلو، و مواردی از این دست را در اختیار شما قرار می‎‌دهد.

    موتور به کار رفته در پژو پارس اتوماتیک همان موتور معروف TU5 است که حجم 1.6 لیتری و 4 سیلندر دارد و می‌تواند 105 اسب بخار قدرت و 142 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این قدرت به وسیله جعبه دنده اتوماتیک به چرخ‌های جلو ارسال می‌شود. کیفیت سواری و عملکرد این قوای محرکه در حد متوسطی است و کاملا یک خودرو معمولی به شمار می‌رود.

    در نهایت باید بگوییم پژو پارس اتوماتیک ارزش خرید چندان بالایی ندارد و بهتر است در این بازه قیمتی به سراغ گزینه‌های دیگر بروید.

     

    خواندن 2714 دفعه

    درباره حامی خودرو

    کارشناسی خودرو حامی، با هدف برآوردن نیازهای مشاوره‌ای مورد نیاز شما دارندگان خودرو در ابتدای سال 1383 راه‌اندازی گردید. هدف نهایی این مجموعه ارائه تمامی خدمات کارشناسی خودرو، با بالاترین کیفیت و در کمترین زمان می باشد. تنها دارنده ی مجوز کارشناسی خودرو و مشاور عالی تصادفات در تهران با مدیریت کارشناس رسمی دادگستری.

    از زمانی که هر شهروند ایرانی نسبت به خرید خودرو تصمیم گیری نماید، تا زمانی که تصمیم به فروش خودروی خود داشته باشد در تمامی مراحل کارشناسی خودرو حامی به عنوان مشاور در کنار او خواهد بود. کارشناسی خودرو حامی با بهره گیری از کادری مجرب و با استفاده از به روزترین تجهیزات تمامی مراحل را با حداکثر کیفیت برای هر یک از شما عزیزان انجام خواهد داد.

    Please publish modules in offcanvas position.

    تماس با ما