×

    هشدار

    JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 122

    رانندگی در برف و یخبندان

    بسیاری از افراد رانندگی را فقط در نشستن پشت فرمان و استارت زدن و حرکت خودرو می دانند، اما بر خلاف این موضوع زمانی می توان یک شخص را راننده خوب خطاب کرد که علاوه بر رانندگی مطمئن و ایمن به نکات ریز و درشت در رانندگی نیز دقت کافی را داشته باشد و با در نظر گرفتن آن ها رانندگی کند، یک راننده خوب قبل از رفتن به جاده به تمام شرایط پیش رو دقت کرده و با هماهنگ کردن خودرو با آن شرایط به دل جاده میزند، یکی از این موارد توجه به آب و هوای موجود می باشد، در فصل سرما و زمستان به دلیل ریزش برف و باران و لغزندگی و یخبندان جاده ها، راننده ها باید قبل از حرکت با چک کردن قسمت های مختلفی از خودرو و اطمینان از سالم بودن آن و اینکه آیا مناسب جاده ی برفی می باشد یا خیر، یک رانندگی ایمن داشته باشند.

    برای خواندن مقاله دلایل لرزش خودرو و رفع آن کلیک کنید.

    نکاتی که باید برای رانندگی در برف و یخبندان به آن توجه کرد

    بهتر این است که در هوای برفی به جاده نروید، اما در صورت ضرورت این کار بهتر است قبل از حرکت به این موارد دقت کافی داشته باشید:

    - برای رفتن به جاده ای که احتمال بارش برف را می دهید و یا اینکه از ان مطمئن هستید بهتر است از لاستیک های خودرو با آج درشت استفاده کنید، حتما لاستیک خودرو را بررسی کنید و در صورتی که مدت زیادی از استفاده آن ها گذشته و آج لاستیک ها از بین رفته است آن ها را تعویض کنید تا خطر سر خوردن در جاده برفی را کاهش دهید.
    - حتما زنجیر چرخ به همراه داشته باشد و در صورت شروع بارندگی و یا رسیدن به قسمت هایی از جاده که از قبل برف باریده است آن ها را ببندید.
    - در صورت بارش برف با سرعت کمتری رانندگی کنید، زیرا جاده ها بسیار لغزنده می باشند.
    - قبل از رفتن به جاده باد لاستیک را چک کنید، لاستیک خودرو در صورت داشتن باد مناسب بهترین حالت چسبندگی با جاده ایجاد می شود و کمتر دچار لغزندگی می شوید.
    - اگر خودروی شما در حالت لیز خوردن می باشد بهتر است آن را روی دنده سنگین قرار دهید و از گذاشتن دنده روی حالت خلاص خودداری کنید.
    - در جاده های برفی از گردش و انحراف ناگهانی خودرو، خودداری کنید.
    - قبل از رفتن به سفر باک بنزین را پر کنید.
    - باتری ماشین را بررسی کنید، زیرا قدرت باتری در هوای سرد کمتر می شود.
    - از سلامت چراغ های خودرو اطمینان حاصل کنید و برای دید بهتر در جاده های برفی تمام چراغ ها را روشن کنید.
    - از خودروهایی استفاده کنید که قدرت رانندگی در برف را داشته باشند.

    در جاده های برفی بهتر است از فاصله خود با ماشین عقبی و جلویی مطئن شوید و با فاصله مناسب حرکت کنید تا در صورت بروز اتفاق، دیگر خودرو ها درگیر نشوند، همچنین یک توصیه به راننده هایی که ماشین ان ها دارای سیستم کروز کنترل می باشد این است که در هوای برفی از آن استفاده نکنید، زیرا در سرما سیستم کروز کنترل دچار اختلال می شود و ممکن است از کار بیفتد.
    برای کارشناسی خودرو می توانید به لینک مشخص مراجعه کنید.

     

    خواندن 490 دفعه

    درباره حامی خودرو

    کارشناسی خودرو حامی، با هدف برآوردن نیازهای مشاوره‌ای مورد نیاز شما دارندگان خودرو در ابتدای سال 1383 راه‌اندازی گردید. هدف نهایی این مجموعه ارائه تمامی خدمات کارشناسی خودرو، با بالاترین کیفیت و در کمترین زمان می باشد. تنها دارنده ی مجوز کارشناسی خودرو و مشاور عالی تصادفات در تهران با مدیریت کارشناس رسمی دادگستری.

    از زمانی که هر شهروند ایرانی نسبت به خرید خودرو تصمیم گیری نماید، تا زمانی که تصمیم به فروش خودروی خود داشته باشد در تمامی مراحل کارشناسی خودرو حامی به عنوان مشاور در کنار او خواهد بود. کارشناسی خودرو حامی با بهره گیری از کادری مجرب و با استفاده از به روزترین تجهیزات تمامی مراحل را با حداکثر کیفیت برای هر یک از شما عزیزان انجام خواهد داد.

    Please publish modules in offcanvas position.

    تماس با ما