×

    هشدار

    JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 122

    نکات مهم قبل از خرید خودروی دست دوم

    همیشه خرید و فروش خودروهای دست دوم توسط یک سری افراد واسطه انجام شده و سود زیادی برای آن ها به همراه داشته است، اما امروزه با توجه به اینکه مردم نسبت به قبل بسیار آگاه تر شده و دسترسی به اینترنت آسان تر از قبل شده است و اینکه خرید و فروش آنلاین رایج شده واسطه های زیادی از این بازار حذف شدند و این معاملات بیشتر توسط خریدار و فروشنده اتفاق می افتد، قیمت هایی که توسط نمایشگاه، دلالان و ... برای خودرو مشخص میشود بسته به وضعیت ظاهری خودرو، سلامت موتور و مدارک خودرو متفاوت می باشد که تشخیص این موارد برای افراد عادی کمی مشکل می باشد، شما میتوانید با استفاده از کارشناس خودرو و بررسی آن برای خرید مطمِن تر شوید، اما خرید خودروی دست دوم توسط خود شما ریسک بزرگی می باشد که باید در آن به یک سری نکات توجه کنید تا کمی خیالتان از سلامت خودرو راحت شود.

    نکات کلیدی درباره وضعیت ظاهری و فنی خودروهای دست دوم

    مواردی که میتواند برای خرید خودروی دست دوم به شما کمک کند رعایت نکاتی میباشد که عبارتند از:
    - برای تشخیص خوردگی و زنگ زدگی بدنه ی خودرو میتوانید از آهن ربا استفاده کنید، اگر آهن ربا به قسمت زیادی از ماشین نچسبد نشان دهنده این است که خودرو تصادفی می باشد و آن قسمت ها با بتونه پر شده، در این مواقع از خرید خودرو صرف نظر کنید.
    - کفی ماشین را کنار بزنید و در صورت مشاهده زنگ زدگی این را بدانید که به زودی اب به داخل ماشین نفوذ میکند، همچنین به پارگی های صندلی نیز تجه کنید.
    - با دقت در و پنجره ها و کاپوت و صندوق عقب را بررسی کنید و ببینید راحت باز و بسته میشوند و یا قفل آسان در جای خود میچرخد یا خیر.
    - به کیلومتر شمار ماشین دقت کنید، در حالت عادی یک راننده حئاکثر 12 هزار کیلومتر در سال رانندگی میکند، اما اگر ماشین در خدمت شرکت یا حمل و نقل باشد حدود 40 هزار کیلومتر کار کرده است.
    - موتور را روشن کنید و اجازه دهید تا به آرامی بچرخد، برخی از بنگاه داران برای اینکه صدای ناهنجار موتور شنیده نشود در آن روغن غلیظ میریزند.
    - یکی از راه هایی که میتوانید جعبه دنده را بررسی کنید این است که در سرعت های بالا دنده معکوس را امتحان کنید، اگر صدای خرخر بشنوید یعنی جعبه گیربکس نیاز به تعمیر دارد.
    - برای چک کردن ترمز ماشین در حالت خاموش چند بار پدال را فشار دهید و در همان حالت ماشین را روشن کنید، اگر پدال ترمز سالم باشد خیلی آرام پایین میرود، همچنین اگر در هنگام ترمز گرفتن ماشین دچار لرزش شود به این معنی است که دیسک ترمز در چرخ های جلو دچار ایراد شده است که اگر تعمیر نشود هزینه های زیادی به بار می آورد.
    میتوانید با مراجعه به کارشناسی خودرو در محل یک خرید مطمئن داشته باشید.

    پیشنهاد می کنم مقاله علت استارت نخوردن خودرو را مطالعه فرمایید.

    خواندن 484 دفعه

    درباره حامی خودرو

    کارشناسی خودرو حامی، با هدف برآوردن نیازهای مشاوره‌ای مورد نیاز شما دارندگان خودرو در ابتدای سال 1383 راه‌اندازی گردید. هدف نهایی این مجموعه ارائه تمامی خدمات کارشناسی خودرو، با بالاترین کیفیت و در کمترین زمان می باشد. تنها دارنده ی مجوز کارشناسی خودرو و مشاور عالی تصادفات در تهران با مدیریت کارشناس رسمی دادگستری.

    از زمانی که هر شهروند ایرانی نسبت به خرید خودرو تصمیم گیری نماید، تا زمانی که تصمیم به فروش خودروی خود داشته باشد در تمامی مراحل کارشناسی خودرو حامی به عنوان مشاور در کنار او خواهد بود. کارشناسی خودرو حامی با بهره گیری از کادری مجرب و با استفاده از به روزترین تجهیزات تمامی مراحل را با حداکثر کیفیت برای هر یک از شما عزیزان انجام خواهد داد.

    Please publish modules in offcanvas position.

    تماس با ما