بهترین زمان تعویض باتری خودرو

    خروجی شدت جریانی یک باطری سالم خودرو در حدود 500 تا 700 آمپر است و هنگامی که این مقدار آمپر به استارتر پیشرانه خودرو وارد می‌شود، موتور به راحتی روشن می شود. در صورتی که عمر مفید باطری به پایان رسیده باشد، استارتر خودرو توانایی چرخاندن میل لنگ را نخواهد داشت و موتور خودرو روشن نمی شود.

    باتری‌های اتومبیل به طور معمول بین چهار الی پنج سال عمر می‌کنند، اگر باتری خودروی شما عمری بیش از 4 سال دارد ، توصیه می شود قبل از این که برایتان دردسر درست کند اقدام به تعویض آن نمایید.

    باتری های اسیدی متشکل از تعدادی صفحه ی سربی هستند که به صورت لایه لایه در محلول آب و اسید سولفوریک در کنار یکدیگر قرار گرفته اند و نباید تحت حرارت خیلی پایین یا خیلی بالا و تکان و ضربه قرار گیرند به دلیل اینکه وضعیت شیمایی باتری تغییر کرده و عمر مفید آن کاهش می یابد .

    همچنین توقف‌های زیاد در طی سفرهای طولانی نیز می‌تواند به باتری خودرو آسیب برساند. در این شرایط، باتری فرصت شارژ مجدد را پیدا نمی‌کند و در نتیجه پدیده‌ی لایه لایه شدن اسید در باتری رخ می‌دهد و چنین پدیده‌ای سبب آسیب دیدن صفحه‌ها و در نهایت کاهش طول عمر مفید باتری می‌شود.

    روی باتری های اصطلاحا خشک نیز نشانگری نصب شده که می تواند وضعیت باتری را با دقت نسبتا خوبی نشان دهد، اما مشکل عمده این باتری ها این است که به شکل ناگهانی از کار می افتند.

    توصیه می شود در صورت قدیمی بودن باتری خودرو، کابل های مربوط به شارژ باتری را همراه خود داشته باشید تا در صورت استارت نخوردن ناگهانی ، بتوان مجددا موتور را روشن کرد.

    تنها راه پی ‌بردن به سلامت یا عدم سلامت باطری آزمایش آن توسط دستگاه سنجش ولتاژ یا ولت‌ متر است. این دستگاه به صورت آنالوگ و دیجیتال در بازار موجود است اما خواندن ولتاژ در نمونه‌ های دیجیتال راحت‌ تر و دقیق تر است.

    خواندن 569 دفعه

    درباره حامی خودرو

    کارشناسی خودرو حامی، با هدف برآوردن نیازهای مشاوره‌ای مورد نیاز شما دارندگان خودرو در ابتدای سال 1383 راه‌اندازی گردید. هدف نهایی این مجموعه ارائه تمامی خدمات کارشناسی خودرو، با بالاترین کیفیت و در کمترین زمان می باشد. تنها دارنده ی مجوز کارشناسی خودرو و مشاور عالی تصادفات در تهران با مدیریت کارشناس رسمی دادگستری.

    از زمانی که هر شهروند ایرانی نسبت به خرید خودرو تصمیم گیری نماید، تا زمانی که تصمیم به فروش خودروی خود داشته باشد در تمامی مراحل کارشناسی خودرو حامی به عنوان مشاور در کنار او خواهد بود. کارشناسی خودرو حامی با بهره گیری از کادری مجرب و با استفاده از به روزترین تجهیزات تمامی مراحل را با حداکثر کیفیت برای هر یک از شما عزیزان انجام خواهد داد.

    Please publish modules in offcanvas position.

    تماس با ما