آیا خودرو ملی ترکیه وارد بازار ایران خواهد شد؟

    «گورجان کاراکاش» مدیرعامل این شرکت در مراسم رونمایی این خودرو از تولید دو نوع متفاوت این خودرو با قدرت‌های 400 و 200 اسب بخار خبر داد. ایشان بیان کردند که باطری تمام بومی این خودرو در کمتر از 30 دقیقه به میزان 80 درصد شارژ می‌شود و با هر بار شارژ می‌توان 500 کیلومتر مسافت را طی کرد. این خودرو حالا به صورت رسمی وارد بازار شده است.

    توگ که مخفف نام طولانی‌تر شرکت (گروه ابتکار اتومبیل ترکیه) است، با سرمایه پنج شرکت ترکیه تاسیس شده است. این شرکت می‌گوید تا پانزده سال آینده پنج مدل مختلف الکتریکی به بازار عرضه خواهد کرد. این خودرو قرار است با قیمت ۱۶۵۰۰ دلار به بازار عرضه شود. TOGG یک خودروی تمام برقی است که با احتساب قیمت ۲۶ هزارتومان به ازای هر دلار، قیمت تمام شده آن در حدود ۴۳۰ میلیون تومان خواهد بود؛ تقریبا معادل قیمت یک دنا پلاس توربو اتوماتیک در بازار ایران.

    در حالی قیمت توگ خودروی ملی ترکیه 450 میلیون تومان اعلام شده است که هنوز پای این خودرو به بازار ایران باز نشده و مشخص نیست قیمت آن در داخل کشورمان چقدر اعلام می شود. اما با فرض اینکه این خودرو در بازار ایران نیز همین قیمت را داشته باشد ،‌می توان این خودرو را با ساندرو استپ وی مقایسه کرد که قیمتی حدود 450 میلیون تومان در بازار خودرو دارد. خودروی ملی ترکیه توسط استودیوی ایتالیایی طراحی شده است. توگ می‌گوید که طرح ساده و مدرن ماشین با الهام از فرهنگ آناتولی و سلیقه بازار ترکیه طراحی شده و با نیازهای بازار جهانی مطابقت دارد. ترکیه در دهه گذشته سرمایه‌گذاری زیادی برای جلب خودروسازان جهان انجام داد و اکنون با تولید بیش از یک میلیون ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو در سال، پانزدهمین تولیدکننده خودرو در جهان است. صادرات خودرو اکنون یکی از مهم‌ترین منابع درآمد ترکیه است. به گفته اتحادیه صادرکنندگان صنعت خودرو، این کشور در یازده ماه اول سال ۲۰۱۹ بیش از ۲۸ میلیارد دلار از صادرات خودرو و قطعات درآمد داشته است

    خواندن 528 دفعه

    درباره حامی خودرو

    کارشناسی خودرو حامی، با هدف برآوردن نیازهای مشاوره‌ای مورد نیاز شما دارندگان خودرو در ابتدای سال 1383 راه‌اندازی گردید. هدف نهایی این مجموعه ارائه تمامی خدمات کارشناسی خودرو، با بالاترین کیفیت و در کمترین زمان می باشد. تنها دارنده ی مجوز کارشناسی خودرو و مشاور عالی تصادفات در تهران با مدیریت کارشناس رسمی دادگستری.

    از زمانی که هر شهروند ایرانی نسبت به خرید خودرو تصمیم گیری نماید، تا زمانی که تصمیم به فروش خودروی خود داشته باشد در تمامی مراحل کارشناسی خودرو حامی به عنوان مشاور در کنار او خواهد بود. کارشناسی خودرو حامی با بهره گیری از کادری مجرب و با استفاده از به روزترین تجهیزات تمامی مراحل را با حداکثر کیفیت برای هر یک از شما عزیزان انجام خواهد داد.

    Please publish modules in offcanvas position.

    تماس با ما