شرط های مجلس برای آزادسازی قیمت خودرو

    روز گذشته حجت الله فیروزی، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس اعلام کرد اگر نیازهای واقعی متقاضیان در بازار خودرو پاسخ داده شود و عرضه مناسبی در بازار صورت گیرد، آزادسازی قیمت‌ ها می ‌تواند انتخاب مناسبی تلقی شود، اما در غیر این صورت قطعا با آزادسازی قیمت خودرو موافق نخواهیم بود.

    سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مجلس در طرحی که درحال بررسی است، اعلام کرد که در این طرح به موضوع واردات خودرو برای کاهش قیمت‌ ها و ایجاد رقابت توجه شده است و همچنین دولت در لایحه‌ ای که به مجلس ارائه کرده، منابعی را پیش بینی کرده که حقوق دولتی است و از محل واردات خودرو تامین می‌ شود و نگاه دولت نیز به واردات خودرو مثبت است (البته پیش از این گفته شد که منبع درآمد دولت از واردات خودرو مربوط به خودروهای دپو شده در گمرکات می شود که احتمالا در سال 1400 ترخیص شوند و برنامه ای برای واردات خودرو وجود ندارد).
    سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به آزادسازی قیمت‌ ها توضیح داد که این موضوع توسط رئیس شورای رقابت مطرح شده است و در فضای مجازی دست به دست می‌ شود که می‌ تواند جنبه های مثبت و منفی داشته باشد. اگر بتوانیم نیازهای واقعی متقاضیان را در بازار پاسخ دهیم، آزادسازی قیمت ‌ها می ‌تواند مناسب باشد.

    با این حال اگر زیرساخت ‌ها فراهم نباشد، قطعا با آزادسازی قیمت خودرو موافق نخواهیم بود و فقط موجب ضرر مردم خواهد شد و به همین جهت قیمت گذاری مدیریت شده و بر روی رساندن خودرو به دست مصرف کننده واقعی تاکید خواهیم داشت.

    باتوجه به طرحی که در دست بررسی است، خودرو به دست مصرف کننده واقعی خواهد رسید و قیمت آن هم منطقی و معقول باید باشد. در کنار این فاکتور، مشوق هایی پیش بینی شده است تا کیفیت خودروها بالا رفته و شرکت های خودروسازی انگیزه بیشتری برای فعالیت داشته باشند!.

    در حال حاضر فاصله قیمت کارخانه با بازار بسیار زیاد است و متاسفانه نه پولی که از فروش خودرو در بازار به دست می ‌آید به تولید باز می ‌گردد و نه این پول به جیب مردم معمولی جامعه می ‌رود. در این بین تعداد معدودی هستند که خودروها را خریده و برای مدتی نگه می دارند تا با افزایش قیمت خودرو اقدام به فروش آنان کنند که ضربه ای جدی به اقتصاد کشور وارد می کند. هرچند این موضوع تنها به بازار خودرو محدود نمی شود.

    سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان با اشاره به این موضوع که تعهد خودروسازان برای عرضه بین 30 تا 40 هزار خودرو برنامه ریزی شده است، اضافه کرد که نزدیک به 100 هزار دستگاه خودرو در پارکینگ ‌ها داریم که مشکل کمبود قطعه داشته و وارد بازار نمی شوند و اگر همه این تعداد خودرو تکمیل شده و وارد بازار شود، می تواند به بهبود شرایط کمک کند.

    خواندن 608 دفعه

    درباره حامی خودرو

    کارشناسی خودرو حامی، با هدف برآوردن نیازهای مشاوره‌ای مورد نیاز شما دارندگان خودرو در ابتدای سال 1383 راه‌اندازی گردید. هدف نهایی این مجموعه ارائه تمامی خدمات کارشناسی خودرو، با بالاترین کیفیت و در کمترین زمان می باشد. تنها دارنده ی مجوز کارشناسی خودرو و مشاور عالی تصادفات در تهران با مدیریت کارشناس رسمی دادگستری.

    از زمانی که هر شهروند ایرانی نسبت به خرید خودرو تصمیم گیری نماید، تا زمانی که تصمیم به فروش خودروی خود داشته باشد در تمامی مراحل کارشناسی خودرو حامی به عنوان مشاور در کنار او خواهد بود. کارشناسی خودرو حامی با بهره گیری از کادری مجرب و با استفاده از به روزترین تجهیزات تمامی مراحل را با حداکثر کیفیت برای هر یک از شما عزیزان انجام خواهد داد.

    Please publish modules in offcanvas position.

    تماس با ما