جزئیات افزایش قیمت روغن موتور اعلام شد

    بر اساس تصمیمات یکصد و نهمین جلسه کارگروه تنظیم بازار و با مسئولیت سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان مقرر شد قیمت روغن موتور دیزلی و بنزینی به ترتیب ۵۳ درصد و ۴۰ درصد نسبت به نرخ اردیبهشت ماه سال گذشته افزایش یابد.

    این تصمیم به منظور جلوگیری از هرگونه افت در تامین و بروز کمبود انواع روغن موتور در سطح بازار و حفظ وضعیت حداقلی تا پایان سال جاری توسط شرکتهای تولید کننده بوده است .

    گفتنی است افزایش بیش از ۱۱۷ درصدی نرخ ارز نیمایی از عوامل افزایش هزینه‌های تولید روغن موتور بنزینی و دیزلی شرکت‌ها در آبان ماه نسبت به متوسط نرخ های سال گذشته بوده است.

    به طوری که لوبکات ماده اولیه و اصلی تولید روغن موتور معادل ۸۴ درصد، مواد افزودنی و روغن پایه وارداتی معادل 100 درصد، حقوق و دستمزد ۲۵ درصد، هزینه بسته بندی ۱۳۰ درصد، مواد افزودنی ۶۱ درصد، آیزوریسایکل ۹۸ درصد و روغن پایه وارداتی ۶۵ درصد رشد داشته است.

    توافقات انجام شده درخصوص افزایش قیمت، با همراهی و تعامل چهار پالایشگاه روغن سازی بهران، ایرانول، پارس و سپاهان انجام شده است.

    گفتنی است که برخی از محصولات تولیدی این شرکت ها مانند لوبکات و روغن پایه در بورس کالا عرضه می‌شود که قیمت گذاری این اقلام مطابق با ضوابط قانونی تابع مقررات بورس بوده و سود آن بر اساس ضوابط قیمت گذاری کالاهای تولید داخل مصوبه هیئت تعیین و تثبیت قیمت ها نمی باشد.

    شایان ذکر است که سازمان حمایت بر وضعیت تامین، توزیع، عرضه و نیز قیمت انواع محصولات روغن موتور در سطح عرضه نظارت مستمر دارد.

    خواندن 421 دفعه

    درباره حامی خودرو

    کارشناسی خودرو حامی، با هدف برآوردن نیازهای مشاوره‌ای مورد نیاز شما دارندگان خودرو در ابتدای سال 1383 راه‌اندازی گردید. هدف نهایی این مجموعه ارائه تمامی خدمات کارشناسی خودرو، با بالاترین کیفیت و در کمترین زمان می باشد. تنها دارنده ی مجوز کارشناسی خودرو و مشاور عالی تصادفات در تهران با مدیریت کارشناس رسمی دادگستری.

    از زمانی که هر شهروند ایرانی نسبت به خرید خودرو تصمیم گیری نماید، تا زمانی که تصمیم به فروش خودروی خود داشته باشد در تمامی مراحل کارشناسی خودرو حامی به عنوان مشاور در کنار او خواهد بود. کارشناسی خودرو حامی با بهره گیری از کادری مجرب و با استفاده از به روزترین تجهیزات تمامی مراحل را با حداکثر کیفیت برای هر یک از شما عزیزان انجام خواهد داد.

    Please publish modules in offcanvas position.

    تماس با ما