معرفی تویوتا GR یاریس ۲۰۲۰ دو درب، هرکولِ کوچک

    تویوتا یاریس یکی از خودروهای کوچک شهری و کم مصرف تویوتا می باشد که در ایران هم در سه نسل وارد شد . این خودرو به دلیل مصرف بسیار پایین و استهلاک کم و داشتن هزینهای نگهداری بسیار پایین مطرح می باشد . این خودرو در دو مدل هاچبک و صندوقدار به ایران وارد شد . اخیرا مدل دو درب این خودرو برای شرکت در مسابقات رالی معرفی شد که در این مطلب به معرفی و توضیح تجربه رانندگی با این خودرو خواهیم پرداخت .
    “خودروی رالی جهانی برای جاده” عبارتی است که تویوتا برای توصیف GR یاریس جدید بکار برده است. این خودروی کوچک اما چهار چرخ محرک قدرت ۲۵۷ اسب بخاری داشته و دست‌پرورده بخش موتور اسپورت تویوتا یعنی گازو ریسینگ می‌باشد
    GR یاریس در ابتدا برای هماهنگی با قوانین مسابقات رالی جهانی ۲۰۲۱ توسعه یافته و ۲۵ هزار نسخه جاده‌ای آن تولید شده بود اما از آنجایی که قوانین تغییر یافته و به خاطر شیوع کرونا وضعیت مالی شرکت‌ها خیلی خوب نیست، نسخه رالی جهانی این خودرو در سال ۲۰۲۱ وارد عرصه رقابت‌ها نخواهد شد و تویوتا از همان خودروی مدل ۲۰۲۰ نسخه جاده‌ای که ما تست کردیم قیمت پایه ۲۹۹۹۵ پوندی داشته اما پکیج پیست سفارشی باعث شده قیمت آن به ۳۳۴۹۵ پوند برسد. این پکیج باعث شده خودرویی گیراتر حاصل شود. از جمله تجهیزات این مدل می‌توان به دیفرانسیل‌های قفل شونده تورسن، کالیپرهای ترمز قرمز و سیستم تعلیق سفت تر اشاره کرد.
    به‌هرحال GR یاریس اولین خودروی جاده‌ای چهار چرخ محرک و سفارشی است که در قامت یک شاسی‌بلند از تویوتا طی دو دهه اخیر ظاهر نشده است. آخرین محصول تویوتا که چنین مشخصاتی داشت سلیکا GT4 بود که آن نیز نسخه‌ای جاده‌ای از مدل مسابقه رالی محسوب می‌شد؛ بنابراین مدت‌زمان زیادی از تولید یک خودروی جاده‌ای فوق‌العاده که از موتور اسپورت الهام گرفته می‌گذرد و همین امر اشتیاق ما برای تست GR یاریس را دو چندان می‌کند.استفاده کرده و زمانی که قوانین جدید از سال ۲۰۲۲ عملی شد این خودرو خواهد تاخت
    امسال حدود ۷۵۰ دستگاه GR یاریس در بریتانیا عرضه می‌شود که ۶۰۰ دستگاه آن تا به حال فروخته شده و در سال ۲۰۲۱ نیز هزار دستگاه دیگر عرضه خواهد شد. وزن ۱۲۸۰ کیلوگرمی این خودرو کمی بیشتر از انتظار ماست هرچند هنوز هم ۱۰۰ کیلوگرم سبک‌تر از هوندا سیویک تایپ R می‌باشد؛ اما پیشرانه ۳ سیلندر ۱.۶ لیتری توربوی GR یاریس است که با قدرت ۲۵۷ اسبی و گشتاور ۳۶۰ نیوتون متری خود جلب‌توجه کرده و باعث ثبت شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۵.۵ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت محدود شده ۲۳۰ کیلومتر در ساعت می‌شود

    این خودرو دارای رینگ‌های زیبای ۱۸ اینچی BBS و لاستیک‌های میشلین پایلوت ۴S است. مدل عادی یاریس هم از رینگ‌های ۱۸ اینچی آلیاژی استفاده می‌کند اما لاستیک‌های آن از نوع دانلوپ اسپورت مکس است.
    ترمزهای GR یاریس از سوپرای جدید گرفته شده‌اند. سیستم چهار چرخ محرک نیز می‌تواند گشتاور را بین اکسل‌های جلو و عقب توزیع کند و در حالت استاندارد ۶۰ درصد گشتاور به اکسل جلو و بقیه به اکسل عقب فرستاده می‌شود اما در حالت‌های اسپورت و پیست این وضعیت به ۳۰ به ۷۰ و ۵۰/۵۰ تغییر پیدا می‌کند

    شما این خودرو را با دیگر نسخه‌های استاندارد یاریس اشتباه نخواهید گرفت. ظاهر خودرو کاملاً ما را به یاد نمونه‌های مسابقه‌ای می‌اندازد و اگرچه بال ها، رکاب‌ها و اسپویلرهای آن برای یاریس استاندارد خنده‌دار به نظر خواهد رسید اما استایل کلی خودرو هیجان‌انگیز و متمایز از کار درآمده است. با ورود به کابین و نشستن روی صندلی‌های اسپورت هم اصلاً ناامید نخواهید شد.
    پشت چشمان شما پشت آمپرهای کاربردی و شفافی را می‌بینید که دورشمار آن ردلاین ۷ هزار را نشان می‌دهد. حداکثر سرعت ۲۹۰ کیلومتر در ساعتی روی پشت آمپرها نیز شما را متعجب خواهد کرد! ۲۹۰ کیلومتر در ساعت روی یاریس! صندلی‌ها باعث ایجاد موقعیت خوبی می‌شوند و فرمان ضخیم نیز حس خوبی دارد. پدال‌ها نیز طراحی سبکی داشته و موقعیت فوق‌العاده‌ای زیر پاها دارند.
    اگر دکمه کوچک پایین کنسول مرکزی را که رویش IMT نوشته شده فشار دهید وارد فرایند تعویض دنده‌ها خواهید شد. این سه حرف که مخفف کلمات گیربکس دستی هوشمند است شما را تشویق به بالا بردن دور پیشرانه خواهد کرد.
    در کنار دکمه IMT نیز دکمه چرخان بزرگی وجود دارد که حالت‌های نرمال، اسپورت و پیست را می‌توان با آن انتخاب کرد. رنگ‌های پشت آمپر نیز با انتخاب این حالت‌ها تغییر می‌کند و رنگ قرمز برای پیست، مشکی برای نرمال و سبز برای اسپورت است. البته این ویژگی کمی دراماتیک طراحی شده زیرا تفاوت دینامیکی زیادی با تغییر حالت‌های رانندگی ایجاد نمی‌شود. فرمان، سیستم تعلیق، اگزوز و واکنش پدال گاز به‌طور نسبی تغییر وضعیت می‌دهند و از این نظر تفاوت ساختاری وجود ندارد.

    مشخصات تویوتا GR یاریس پکیج پیست

    *قیمت: ۳۳۴۹۵ پوند
    *پیشرانه: ۳ سیلندر ۱.۶ لیتری توربو
    *گیربکس: ۶ سرعته دستی، چهار چرخ محرک
    *قدرت/گشتاور: ۲۵۷ اسب بخار/۳۶۰ نیوتون متر
    *شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۵.۵ ثانیه
    *حداکثر سرعت: ۲۳۰ کیلومتر در ساعت
    *مصرف سوخت: ۸.۲ لیتر در هر صد کیلومتر

    خواندن 608 دفعه

    درباره حامی خودرو

    کارشناسی خودرو حامی، با هدف برآوردن نیازهای مشاوره‌ای مورد نیاز شما دارندگان خودرو در ابتدای سال 1383 راه‌اندازی گردید. هدف نهایی این مجموعه ارائه تمامی خدمات کارشناسی خودرو، با بالاترین کیفیت و در کمترین زمان می باشد. تنها دارنده ی مجوز کارشناسی خودرو و مشاور عالی تصادفات در تهران با مدیریت کارشناس رسمی دادگستری.

    از زمانی که هر شهروند ایرانی نسبت به خرید خودرو تصمیم گیری نماید، تا زمانی که تصمیم به فروش خودروی خود داشته باشد در تمامی مراحل کارشناسی خودرو حامی به عنوان مشاور در کنار او خواهد بود. کارشناسی خودرو حامی با بهره گیری از کادری مجرب و با استفاده از به روزترین تجهیزات تمامی مراحل را با حداکثر کیفیت برای هر یک از شما عزیزان انجام خواهد داد.

    Please publish modules in offcanvas position.

    تماس با ما