×

    هشدار

    JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 122

    استفاده صحیح از دنده اتوماتیک

    نسل جدیدی ماشین ها با گیربکس اتوماتیک رانندگی را بسیار راحت تر کرده است و بسیاری از راننده های حرفه ای و حتی تازه کار علاقه ی زیادی به رانندگی کردن با گیربکس اتوماتیک دارند،اما با همه اینها باز هم این خودروها از لحاظ ایمنی به طور کامل قابل اطمینان نیستند و با تمام این ویژگیها باید به طرز صحیحی از این مدل خودروها استفاده شود و هزینه ی خراب شدن این ماشین ها به نسبت ماشین های دیگر نسبتا بالاست، در رانندگی با اتوموبیل دنده اتوماتیک کاربرد پای چپ برای ترمز می باشد در صورتی که در ماشین های معمولی پای چپ برای پدال کلاچ استفاده می شود ، به همین خاطر باید در ماشین های دنده اتوماتیک حواسمان به پای چپمان باشد زیرا اگر همزمان با فشار گاز روی پدال ترمز فشار دهیم گیربکس شدیدا آسیب میبیند، همچنین باید قبل از حرکت ماشین چند دقیقه موتور ماشین گرم شود حتی در هوای گرم و برای اینکار قرار دادن ماشین روی دنده P بهترین حالت ممکن میباشد و به طور کلی برای سالم ماندن گیربکس های اتوماتیک باید در حالت های مختلف رانندگی دنده ی مناسب با همان حالت را انتخاب کرد.

    اما چگونه از خراب شدن سریعتر این ماشینها جلوگیری کنیم؟

    برای جلوگیری از خراب شدن این نوع گیربکس از انجام چند کار باید خودداری کرد که عبارتند از:

    1پشت چراغ قرمز نباید دنده را به حالت N تغییر دهید.

    2قبل از قرار دادن دنده در حالت D نباید فورا گاز دهید.

    3قبل از توقف کامل نباید دنده را در حالت P بگذارید.

    4در حالت سرازیری دنده را خلاص نکنید.

    5وقتی در حال حرکت هستید دنده را تغییر ندهید.

    6در سطوح شیبدار قبل از کشین ترمز دستی دنده را روی حالت پارک نگذارید.

    در صورت سوال های بیشتر درباره انواع ماشین به سایت کارشناسی خودرو مراجعه کنید.

     

    خواندن 668 دفعه

    درباره حامی خودرو

    کارشناسی خودرو حامی، با هدف برآوردن نیازهای مشاوره‌ای مورد نیاز شما دارندگان خودرو در ابتدای سال 1383 راه‌اندازی گردید. هدف نهایی این مجموعه ارائه تمامی خدمات کارشناسی خودرو، با بالاترین کیفیت و در کمترین زمان می باشد. تنها دارنده ی مجوز کارشناسی خودرو و مشاور عالی تصادفات در تهران با مدیریت کارشناس رسمی دادگستری.

    از زمانی که هر شهروند ایرانی نسبت به خرید خودرو تصمیم گیری نماید، تا زمانی که تصمیم به فروش خودروی خود داشته باشد در تمامی مراحل کارشناسی خودرو حامی به عنوان مشاور در کنار او خواهد بود. کارشناسی خودرو حامی با بهره گیری از کادری مجرب و با استفاده از به روزترین تجهیزات تمامی مراحل را با حداکثر کیفیت برای هر یک از شما عزیزان انجام خواهد داد.

    Please publish modules in offcanvas position.

    تماس با ما